Vajon milyen autóvezetőnek tartják magukat a hölgyek?
Miként vezetnek, miként választanak a nők autót?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes-Benz által indított felmérés nem csak a hölgyek autóvezetési és autóválasztási szokásait, hanem azt is vizsgálta, hogy mit gondol a gyengébbik nem a férfiak és az autóik közötti kapcsolatról.
Több száz, jogosítvánnyal rendelkező hölgyet interjúvolt meg a Trend Inspiráció Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet a She's Mercedes kezdeményezés által indított felmérés során. Számos érdekesség derült ki a nők autóvezetési és autóválasztási szokásairól. A vezetői típusokkal és rájuk jellemző stílussal kapcsolatos kérdésre magabiztos és nem is annyira meglepő válaszok érkeztek a megkérdezettek részéről: a nők többsége határozott, dinamikus, valamint szabálykövető vezetőnek tartja magát, aki mindig nyugodt, és igyekszik higgadtan kezelni a különböző forgalmi helyzeteket. Érdekes lenne egy hasonló felmérés a férfiak körében is, miközben tudjuk, hogy
mindenki, aki nálunk gyorsabban megy, az ámokfutó, míg a nálunk lassabbak kivétel nélkül bénák - szolidan kifejezve.
A felmérés kitért a nők véleményére a férfiak autóválasztási szokásaival kapcsolatban is, melyből kiderült, hogy a legtöbb nő szerint a férfiaknak az autó teljesítménye a legfontosabb tulajdonság, melyet az autó márkája és annak mérete követ. Ezzel ellentétben a nők saját választási szempontjaiknál az autó biztonságát, a színét és a benne található tárolóhelyek meglétét tartották kulcsfontosságú tényezőnek. További érdekes összefüggés olvasható ki az autóválasztási szempontok kapcsán is, mivel a nők szerint a férfiaknak a külső benyomások és vélemények számítanak, vagyis az, amit mások gondolnak az autóikról, míg a nőknek a saját kényelmük és biztonságérzetük a meghatározó mások véleménye helyett.
Háttérinfó:
A She’s Mercedes felmérés eredményeit a márka a Mercedes-Benz Fashion Weeken ismertette a meghívott vendégek számára. Winkler Nóra az Áeron márka divattervezőjével és tulajdonosával, Áron Eszterrel, valamint Pál Eszter trendkutatóval és Sztipichné Kozári Edinával, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetőjével beszélgetett a kutatás érdekességeiről, valamint az előadók személyes tapasztalatairól és vezetéssel kapcsolatos élményeiről.
A választási szempontokkal többnyire a kerekasztal-beszélgetés meghívott előadói is egyetértettek, Áron Eszter azt is hozzátette, hogy vásárlói is a kifinomult stílust és formákat keresik a mindennapokban, így nem meglepő számára, hogy az autóválasztás során is az önkifejezés lehetőségét és a stílust keresik a nők.
„Büszkék vagyunk a kutatás eredményeire, hiszen végre számok is alátámasztják mindazt, amit a Mercedes-Benznél már régóta tudunk: a hölgyek igenis szeretnek vezetni, és szabálykövető sofőröknek tartják magukat. Fontos számunkra, hogy az idén indult She’s Mercedes kezdeményezés keretein belül olyan témákat helyezzünk előtérbe, mely társadalmi párbeszéd alapjául szolgálhat.” - mondta el a kutatásról és hátteréről Sztipichné Kozári Edina a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.
A She’s Mercedes felmérés eredményeit a márka a Mercedes-Benz Fashion Weeken ismertette a meghívott vendégek számára. Winkler Nóra az Áeron márka divattervezőjével és tulajdonosával, Áron Eszterrel, valamint Pál Eszter trendkutatóval és Sztipichné Kozári Edinával, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetőjével beszélgetett a kutatás érdekességeiről, valamint az előadók személyes tapasztalatairól és vezetéssel kapcsolatos élményeiről.
A választási szempontokkal többnyire a kerekasztal-beszélgetés meghívott előadói is egyetértettek, Áron Eszter azt is hozzátette, hogy vásárlói is a kifinomult stílust és formákat keresik a mindennapokban, így nem meglepő számára, hogy az autóválasztás során is az önkifejezés lehetőségét és a stílust keresik a nők.
„Büszkék vagyunk a kutatás eredményeire, hiszen végre számok is alátámasztják mindazt, amit a Mercedes-Benznél már régóta tudunk: a hölgyek igenis szeretnek vezetni, és szabálykövető sofőröknek tartják magukat. Fontos számunkra, hogy az idén indult She’s Mercedes kezdeményezés keretein belül olyan témákat helyezzünk előtérbe, mely társadalmi párbeszéd alapjául szolgálhat.” - mondta el a kutatásról és hátteréről Sztipichné Kozári Edina a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője.
Hahaha, ez jó volt ! 😀
Nekem speciel a legfontosabb a műszaki tartalom egy autóban, amit végül is leegyszerűsítve lehet a teljesítménnyel is jelölni 🙂
A szín számomra is fontos (lenne), de használt autót nyilván nem szín alapján választ az ember, ezen felül még a felszereltség és az ár/érték arány is fontos számomra ( agyonhype-olt japán autók emiatt kilőve ), valamint a méret számomra fordított arányossággal játszik, hiszen egy kisebb-könnyebb autót mindig nagyobb élvezet vezetni, mint egy 2+ tonnás dömpert…
persze a magyar focisták se szarabbak az angoloknál… ne általánosítsunk, nem de?
Butaság minden szőke nős vicc! A hajszíntől teljesen függetlenek a képességek. Amúgy ránézésre lehet látni, hogy melyik nő komoly. A kifestett, szőkített cicababák tapasztalataim szerint nem jó vezetők
Nem lehet általánosítani. Én pl. sohase törekedtem arra, hogy minnél gyorsabb, nagyobb kocsit hajtsak. De a női vezetőkről inkább kijelenthető, hogy óvatosabbak. Ösztönösen, vagy tudatosan, de kerülik a veszélyes helyzeteket. Semmi kifogásom nincsen a jól vezető nőkkel, sajnos akad néhány ügyetlen és tétova is.
Neked az autó még sokáig semmilyen szempont nem lesz. Jó helyen vagy a fotelben a monitor előtt. Majd ha betöltötted az esetedben legalább 30. éves kort, na majd akkor talán. A közlekedők legnagyobb szerencséjére.
Inkább polírozd a bohócot a lányokat nézegetve.
„A hölgyek szerint a férfiaknak autójuk teljesítménye, márkája és mérete a legfontosabb.”
Ha a saját szempontjaimat nézem, nekem speciel egyik sem. Nem baj, drága hölgyeim, bármit is csináltok, imádlak benneteket:)))
Nem tudom, hogy vezet a szöszi, de akár egy Trabival is elvihetne egy körre :)))))))