Az angol autóbolond az olcsóbb modellekért is tud rajongani, évekig egy Fiat Panda boldog tulajdonosa volt, a kis olaszt BMW i3-ra cserélte
Jó néhány autóbolond szeretne kiapadhatatlan bankszámlát, melynek segítségével a kedvenc négykerekűivel pakolhatná tele álomgarázsát. A való életben persze kevesen engedhetik meg maguknak, hogy kényükre-kedvükre halmozzák a járműcsodákat, de a ritka kivételek esetében érdekes megfigyelni, hogy vajon milyen autókra esik a választás. A korábban a Top Gear-ben, jelenleg pedig a Grand Tour című autós műsorban szereplő James May igazán széles spektrumból választ, ha négykerekűekről van szó. A tévés műsorvezető garázsában állt már régi Porsche 911-es, Saab 9-5, Ferrari 458 Italia, de még 1,2-es Fiat Panda is. Legújabb szerzeményét az alábbi videóban mutatja meg a nagyközönségnek, persze egy jó adag humorral fűszerezve.
May-t ismerve persze sejthető, hogy a ponyva alatt nem egy Ferrari lapul, az angol tévés most egy kipufogó nélküli modellre voksolt, méghozzá egy Tesla Model S-sel bővült a flotta. Nem ez az első elektromos autó amit a nevére vett, a háttérben az immár öt éve birtokolt BMW i3 látható. A két elektromos modell mellett azért akad hely benzines járműveknek is: a kőolaj alapú élményautózásban egy Alpina A110 és egy Ferrari 308 GTB segíti. A műsorvezető a videóban (némileg rájátszva) nem igazán lelkesedik az amerikai modellért, ugyanakkor hozzáteszi, hogy érdekli az autózás jövője és örül, hogy részese lehet ennek a folyamatnak. May persze tisztában van vele, hogy az áram előállítása is ró némi terhet a környezetre, így nem nevezhető teljesen emissziómentesnek egy elektromos autó, de szerinte pont az alternatív hajtású autók menthetik meg a belő égésű motoros társaikat. A tisztán elektromos modellek széleskörű elterjedése lehetőséget adhat arra, hogy bizonyos mennyiségű hagyományos motorral szerelt modell megmaradhasson, amelyek a kisebb példányszám miatt kevéssé terhelik majd a környezetet, de lehetőséget adnak az örömautózásra.
Egy Tesla Model S került James May garázsába, az elektromos autót kissé unalmasnak titulálta, de szerinte az alternatív hajtású autók megmenthetik a hagyományos négykerekűeket
Arról nem is beszélve, hogy aki már egy ideje Teslával közlekedik, nehezen fogja az “örömautózás” fogalmát egy belsőégésű motoros autóhoz társítani.
Szerintem mindennek megvan a maga a előnye. A Tesla tényleg letaglózó, de azért aki autókkal foglalkozik egy ideje előbb utóbb hiányozni fog a hagyományos verda. Amúgy az az Alpine eléggé jó pótlék, gonodlom a Ferkája is megvan még… 🙂