Vajon milyen autókat, mennyit vettünk tavaly?
Több autó, lassuló növekedés - ilyen volt a piac tavaly
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már most megvannak a tavalyi év autópiacának számai. Ünnepelhet az Opel, a Ford, valamint a Skoda és a Suzuki is. Mutatjuk, hogy miért.
Lassuló bővülés, ezt jósolta a jelentős, több mint 20 százalékos 2014-es piacnövekedés után a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, és ez is volt tapasztalható tavaly a hazai autópiacon. Míg egy évvel korábban több mint ötödével nőtt a személyautók értékesítése, illetve a teljes járműpiac is, 2015-ben már csupán 14,3%-kal bővült a személyautók értékesítése, a teljes piac pedig még szerényebb, 13,8%-os többletet tudott felmutatni. Átlagon felül nőtt a nagyhaszonjárművek és a buszok eladása, ez azonban csupán egy-egy komolyabb flottafrissítés miatt alakult így.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2015-ben
2015 | 2014 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 77 172 | 67 495 | 14,3% |
Kishaszonjármű | 17 516 | 15 942 | 9,9% |
Busz | 546 | 469 | 16,4% |
Nagyhaszonjármű | 5706 | 4838 | 17,9% |
Motorkerékpár | 2092 | 1832 | 14,2% |
Összesen | 103 032 | 90 576 | 13,8% |
Ami a márkák versenyét illeti, a személyautók körében az Opel zsinórban ötödik éve végzett az élen. Szinte darabra ugyanannyi Opel kelt el (10 200 személyautó és kishaszonjármű), mint egy évvel korábban. A növekvő piacon ezzel ugyan veszített valamennyit piacrészéből, de szerte Európában még így is hazánkban számított a legerősebbnek a márka - tudtuk meg Koncz Gábortól, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatójától. Ha a személyautók piacát nézzük, második a Skoda, harmadik a Ford, ami a személyautó-kishaszonjármű, azaz teljes járműértékesítés szempontjából szintén több éve elsőnek számít.
Személyautó-márkasorrend 2015-ben
Márka | 2015-ös példányszám | Piacrész | 2014-es példányszám | Piacrész | |
1. | Opel | 8839 | 11,45% | 9050 | 13,41% |
2. | Skoda | 7781 | 10,08% | 6782 | 10,05% |
3. | Ford | 7576 | 9,82% | 7520 | 11,14% |
4. | Suzuki | 7500 | 9,72% | 4735 | 7,02% |
5. | Volkswagen | 6951 | 9,01% | 5823 | 8,63% |
6. | Toyota | 3881 | 5,03% | 3370 | 4,99% |
7. | Dacia | 3658 | 4,74% | 3832 | 5,68% |
8. | Renault | 3461 | 4,48% | 2681 | 3,97% |
9. | Nissan | 3337 | 4,32% | 2768 | 4,10% |
10. | Kia | 3136 | 4,06% | 2627 | 3,89% |
11. | Fiat | 2334 | 3,02% | 1746 | 2,59% |
12. | Audi | 2194 | 2,84% | 2014 | 2,98% |
13. | BMW | 2091 | 2,71% | 1735 | 2,57% |
14. | Mercedes-Benz | 2044 | 2,65% | 1503 | 2,23% |
15. | Peugeot | 1918 | 2,49% | 1914 | 2,84% |
16. | Hyundai | 1802 | 2,34% | 1442 | 2,14% |
17. | Mazda | 1578 | 2,04% | 1308 | 1,94% |
18. | Volvo | 1298 | 1,68% | 1135 | 1,68% |
19. | Honda | 1252 | 1,62% | 1067 | 1,58% |
20. | Citroën | 1134 | 1,47% | 1620 | 2,40% |
21. | Mitsubishi | 1118 | 1,45% | 682 | 1,01% |
22. | SEAT | 846 | 1,10% | 789 | 1,17% |
23. | Jeep | 251 | 0,33% | 117 | 0,17% |
24. | Lexus | 249 | 0,32% | 191 | 0,28% |
25. | Subaru | 154 | 0,20% | 116 | 0,17% |
26. | Land Rover | 151 | 0,20% | 107 | 0,16% |
27. | Mini | 119 | 0,15% | 115 | 0,17% |
28. | Infiniti | 111 | 0,14% | 91 | 0,13% |
29. | smart | 85 | 0,11% | 11 | 0,02% |
30. | SsangYong | 82 | 0,11% | 78 | 0,12% |
31. | Porsche | 79 | 0,10% | 63 | 0,09% |
32. | Lancia | 43 | 0,06% | 81 | 0,12% |
33. | Jaguar | 35 | 0,05% | 21 | 0,03% |
34. | Alfa Romeo | 33 | 0,04% | 58 | 0,09% |
35. | Maserati | 12 | 0,02% | 11 | 0,02% |
36. | Tesla | 7 | 0,01% | 4 | 0,01% |
Elsőség a Skodának is jutott, az Octavia évek óta a hazai piac legnépszerűbb modellje. Igaz, idén vélhetően csak amiatt nem előzte meg a Suzuki Vitara, mert az csak márciusban lépett piacra. Az év utolsó hónapjaiban több fogyott abból, mint Octaviából. A Vitara jó eséllyel a magánvásárlók kedvence volt, nem mellesleg a Dacia Dustert letaszítva a legnépszerűbb szabadidő-autó lett, a Suzuki eladásainak közel felét adta. Jól szerepelt ugyanakkor a Swift is, ami a kisautók éllovasa lett. A 10 legnépszerűbb modell közé egyetlen középkategóriásként fért be az Év Autója díjas Volkswagen Passat, bekerült a szintén friss Opel Corsa E is, és természetesen meg kell jegyezni, hogy a regisztrált autók száma még nem ad elég infót a valós piacról, ugyanis - márkánként különböző mértékben - továbbra is jelentős a reexport. Jelentős továbbá a flottavásárlók aránya is a piacon, ugyanakkor egyre több a magánvásárló is. Hamarosan további részletekkel jelentkezünk a piac tavalyi eredményeiről és az idei várakozásokról.
A legnépszerűbb személyautók (top 20) 2015-ben
Modell | Példányszám | |
1. | Skoda Octavia | 4761 |
2. | Suzuki Vitara | 3733 |
3. | Opel Astra | 2861 |
4. | Ford Focus | 2491 |
5. | Suzuki Swift | 1955 |
6. | Volkswagen Golf | 1903 |
7. | Dacia Duster | 1737 |
8. | Fiat 500 | 1650 |
9. | Volkswagen Passat | 1645 |
10. | Opel Corsa | 1541 |
11. | Suzuki SX4 S-Cross | 1449 |
12. | Nissan Qashqai | 1366 |
13. | Ford Mondeo | 1252 |
14. | Opel Mokka | 1237 |
15. | Kia cee'd | 1146 |
16. | Skoda Rapid | 1136 |
17. | Ford Kuga | 1011 |
18. | Toyota Yaris | 949 |
19. | Ford Fiesta | 896 |
20. | Skoda Fabia | 885 |
Azért az nem semmi, hogy a franciák otthon a Renault – Peugeot – Citroen hármassal összehozzák az 50%-ot (és akkor ebbe még bele sem számoltam a Daciákat, ami 5-6 %-ot még hozzátesz). Amúgy a Renault más országokban is egész szépen szerepel.
Kösz, tökfej. Vicces vagy ebben a kisfilben:)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=n_1apYo6-Ow[/url]
Szivesen 🙂
Kedvencem még: [url]http://left-lane.com/car-sales-europe/car-sales-segments/[/url]. Nagyon jó aggregált adatokat szedtek össze kategóriánként.
Semmi meglepő nincs ebben, a modellpaletta alapján teljesen jogos, hogy a Hyondai egyedül is a Toyota előtt, én azon csodálkozom hogy a Kia és főleg a Mazda meg nem lépett át rajtuk.
A Suzukinál van növekedési potenciál, de a kérdés hogy ki tudják-e használni. A többi gyártó sem ült a babérjain.
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-uk-2014.html[/url]
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-france-2014.html[/url]
És csalfa nóziját apu takarítja.
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-italy-2014.html[/url]
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-italy-2014.html[/url]
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-italy-2014.html[/url]
Fenekedet meg anyu törli mi, nyúlszáj?
Nagyon jó, hogy belinkelted ezt a listát, kösz szépen. Jó volt böngészni. Szívesen megnéznék ugyanilyet Nagy-Britannia, Olaszország, Franciaország, esetleg Spanyolország esetében is. Respect:)
Kösz az infot…nem olyan rossz, az a 0,9 %, bar a KIA meg a Hyundai meglepöen jobban allnak, de szerintem ez javulni fog, ha felfut a Vitara, esetleg a Baleno majd…. KIA, Hyundai, sok fut az utakon belölük. Persze tarolnak a nemet markak…..
Szerintem ezt a listát megint torzítja az export autók száma, és nem a hazai viszonyokat tükrözi. Az 500-as fiat megint ott van az élen, az utakon meg alig látni. Ezeknek az autóknak a nagy része külföldön köt ki, nem itthon kerül forgalomba az tuti.
Múlt évben a Porsche és a Volvo közé ékelődött be 0,9%kal.
[url]http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/car-sales-by-brand-germany-2014.html[/url]
Az hogy hogy a Honda elé került az inkább a Hondának szégyen.
Szép teljesítmény, hogy élen végzett az Opel, de a márka óriási likviditási problémákkal küzd. Idén már eljutottak arra a szintre, hogy az eladott autók árrésének egy részét visszatartják és csak jövőre fizetik ki a Márkakereskedőknek. Ezzel és a korábbi Márkakereskedőkre hárított terhekkel valószínűleg tönkreteszik a hálózatuk 40-50%-át, így az idióta felső vezetésnek köszönhetően le is mondhatnak 2016-ban a legfelső pozícióról.
Szerintem a nemeteknel jol megy a Suzuki, mar amennyire az utcakepnek hinni lehet, mert eladasi statisztikakra nem kerestem ra. De mar a Vitarabol is meglepöen sokat lattam, es ami meg erdekes a Swiftböl is. Decemberben beszelgettem egy kereskedövel (kis csaladi-szo szerint vallalkozas, egy kisebb varosban), es emlitette, hogy a Vitara most kezd feljönni, a Swiftböl eladnak evente 50-60 darabot, amiböl a 136 LE sportverzio, teszi ki az eladasok kb. 80%-at! Ezen meglepödtem….
A lista nem lep meg, gyakorlatilag a szokásos. A Suzuki nálunk jellemzően erős, ez a hazai gyártásnak és a több, mint 20 év kialakult hagyopmányoknak köszönhető, más európai országban nem nagyon rúgnak labdába. Ez nem azért van, mert rosszak lennének, hanem egyszerűen nincs portfóliójuk, hiába próbálják meg a reklámokban úgy beállítani mintha lenne. Az Opel 1. helyében is van szerepe annak, hogy a rendszerváltás után ők gyártottak először nálunk.
Ami meglep a modell listában, hogy eladtak több, mint 1000 db Ford Kugát. Nem rossz kocsi, nekem tetszik, de nem gondoltam volna, hogy ennyi elmegy. Majdnem annyi, mint Kia Ceed vagy a Skoda Rapid. És éppen ez a furcsa, Ceed, meg Rapid minden sarkon kettő is, de új Kugából alig-alig látni.
Akkor megnyugtatlak: nincs magánpiac. A flottaeladások húznak. Pont. (Elég baj ez)
Írd meg a blogodban. Bármikor szívesen segítek. 😀
Én is olvastam a TC elemzését, de pont ott tűnt fel, hogy amit mi minden áron „igazi” vásárlásnak akarunk betudni, az gyakran csak papíron céges ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/03/20/tc_cikk_ujautoeladasok_komment[/url]). Számomra az arről árulkodik, hogy az olyan garantáltan nem „hasznjárműves” modellek, mint a V70, A7 vagy 6er BMW is mind cégre kerülnek megvásárlásra, vagyis egyszerűen a céges kondíciók jobbak, mintha a vevő egyénileg teremtené elő (finanszírozná) és alkudná ki a vételárat.
A Vitarával kapcsolatban valszeg ott a pont nálad az állami közbeszerzéssel. Amúgy talánaz is közre játszik hogy a hitelre vásárolt alap Swift helyett szívesebben (és szabályozásváltozás miatt könnyebben) ülnek be az emberek komolyabb használt autókba. (Ami szerintem egy pozitív fejlemény). Itthon meg még mindig s „road presence” a kulcsszó a választásnál 🙁
[i]„Mi köze ennek a flottához?”[/i]
Pl. az, hogy a hazai piacon alig van magán vásárló még mindig.
Nem elvitatva a Vitara képességet említem meg a nyertes közigazgatási tendert, ami az égbe emelte -hangsúlyozom- minden bizonnyal megérdemelten ezt a modellt.
Keveset tartózkodhatsz Magyarországon, ha nem érzékeled: még mindig nincsenek magánvásárlók.
Mi köze ennek a flottához? Az egyetlen családi méretű autója a Suzukinak, amiben két gyerek és csomag elfér, és el lehet vele hagyni a várost.
Azt figyelem, hogy a Mitsunak annyira nem is megy rosszul itthon – az ASX húzza a szekeret ennyire? Szó, ami szó, látható „tényező” a forgalomban az ASX, de ez mellbevágó – a Seat jóval alatta teljesített tavaly, a Citroen alig előzte meg. Nem olyan vészes a dolog, legalábbis itthon.
A jó öreg reexport-sztár, az 500-as Fiat itt is parádézik:)
A Lanciával nem az volt, hogy már csak Olaszországra szorítkoznak és ott is csak az Ypsilon kapható? Vagy ez az idei évtől lesz érvényes?
A Saab-ot pedig várjuk vissza a listára.
felfoghatatlan számomra, hogy így megy a vitara itthon…qashqai,sportage,cx3 -ak mellett.komolyan, felfoghatatlan 😀 nekem fursca, most ezekben az adatokban a flotta is benne van?