Az autót kezdetben csak az indiai piacra szánják
Érdekes felütéssel kezdik az álcázott Kushaq megmutatását a Skoda sajtóoldalán. A főcím szerint Indiában készül ugyan, de a világ számára. Ugyanakkor egyetlen más szóval sem említik, hogy eljuthat-e Ázsiából Európába az új típus. Az biztos, hogy az autót az MQB platform indiai igényekhez igazított MQB-A0-IN változatára építik. Akik jártasak a Skoda padlólemezeinek számozásában, ebből már tudják is, hogy egy Kamiq méretű autóról van szó, bár erről még nem árultak el szinte semmit. Amit tudni lehet, az az, hogy két benzinmotor közül választhatnak majd a vásárlók. Az egyliteres és az 1,5 literes erőforrást is az indiai károsanyag-kibocsátási normákhoz igazították. Kizárólag elsőkerék-hajtással kínálják majd, de váltókból elérhető lesz hatfokozatú manuális és automata, illetve a 7 fokozatú DSG is.
Az India 2.0 projekt első képviselője a Kushaq
A 2651 mm tengelytávolságú Kushaq egyébként a Volkswagen csoport India 2.0 projektjének első fecskéje. Őt követik majd szépen sorban a további közepes méretű ferdehátú és SUV modellek, hiszen a vállalat egymilliárd eurót fektetett ebbe a piacba. Habár arról tényleg nem esett szó, hogy eljuthat-e nyugatabbra is az autó, vagy csak a neve, de azért a fentebb említett címadás sokat sejtető. Sőt, mire a hír megírásának végére értem, a Carscoops már fotókat közölt az Európa behavazott tájain guruló, álcázott Kushaq modellről! A márciusi hivatalos bemutatón talán többet elárulnak a Skoda terveiről.
Már Európában is lencsevégre kapták (fotó: Carscoops)
A Kamiq név is keleten, egészen pontosan Kínában jelent meg először. Onnan érkezett Európába, bár a név nem ugyanazt az autót takarta