Vajon mennyire “zöld” a Dacia és a Toyota legkisebb modellje?

Megmérettetett a Green NCAP teszten a Dacia Spring és a Toyota Aygo X

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem meglepő, ha jól teljesítenek a kisautók a Green NCAP teszteken, ám a Dacia újdonságának egy extra előnye is volt a Toyota Aygo crosover reinkarnációjával szemben: tisztán elektromos hajtásával gond nélkül vitte az 5 csillagot.

A Dacia és a Toyota legkisebb modelljét összevetni elsőre értelmetlennek tűnhet, ám annyira mégsem ördögtől való, hiszen méretek terén nagyon közel állnak egymáshoz, fullextrásként pedig lényegében ugyanannyiba kerülnek. A pénz viszont látványosan máshová megy: a Toyota városi miniautója a jól bevált, belsőégésű motoros technikát és a lehetőségekhez mért legtöbb kényelmet adja, míg a Spring esetében a tisztán elektromos hajtás felárát kell megfizetni egy jóval puritánabb, olcsó hatású körítéssel. Mindez a Green NCAP tesztjében is megmutatkozik, ahol emiatt a Dacia 5 csillagot, a Toyota pedig mindösszesen 3 csillagot kapott.
Hirdetés
A Spring szinte minden téren a maximális pontszámot kapta, a légszennyező és az üvegházhatást elősegítő gázok terén elért 10-10 pont mellé a hatékonyságra is 9,8 pontot kapott az átlagos használat esetén 18 kWh fogyasztásával 100 kilométerenként. Ez utóbbi a 44 lóerős villanymotorral és a 27.4 kWh kapacitású akkucsomaggal nagyjából 180 kilométerre volt elegendő egy töltéssel, ami az autó 125 km/órás végsebessége mellett még inkább behatárolja az autó felhasználási területét. Hasonló méretű belterével és 72 lóerős, 1, 0 literes háromhengeresével az Aygo X sem a legkényelmesebb választás több ezer kilométernyi autópályázásra, ellenben legalább elméletben képes ilyesmire, sőt, ugyanannyi pénzért jóval komfortosabb is a Daciánál. Cserébe viszont legalább ennyivel kevésbé környezetbarát: a belsőégésű motoros modellek közt igen jó, ám a villanyautóknak a közelébe sem érhet az értékelése. Légszennyezés terén 6,2 pontot kapott a 10-ből, hatékonyság terén pedig 5,5 literes fogyasztása kereken 6 pontot érdemelt. Az értékeket az üvegházhatást elősegítő gázok kibocsátása rontotta le, erre ugyanis csak 4,8 pontot kapott a csöppség.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.08.30. at 21:07
    Permalink

    Green NCAP
    Na, még egy értelmetlen, túlfizetett, a 100-ba vágott fingot tovább fűrészelő galeri.
    Ki kellene mindet hajtani kapálni, legalább valami hasznos tevékenységet végeznének.

    • 2022.08.31. at 08:54
      Permalink

      qq
      Teljes mértékben egyetértek. Ezek kapálni?😂😂😂 Azt sem tudják hogy kell használni 😂 de amúgy így van az kellene nekik! Meg a sok ezekhez hasonló semmirevaló ócska bandával együtt akik kitalálják a sok hülyeséget az íróasztal mögül! Hiába van nekik (semmit érő) 6db diplomájuk de a való élethez sík hülyék! Egy villanykörtét nem tudnak kicserélni a 6 diplomájukkal😂
      Inkább tanultak volna valami szakmát (pl:asztalos,varrónő stb…) és akkor nem lenne szakember hiány…😉
      Nem 26-28éves korig csak az iskolába üldögélni semmit nem csinálni csak b@szni…

  • 2022.09.10. at 09:43
    Permalink

    Dácsia az egy szarromán fos.. sosem vennék olyat.

    Ezek az green értékelések meg úgy működnek, hogy amelyik gyártó zsebre utal ezeknek a klímabaszó vegán köcsögöknek, azt felértékelik, amelyik nem, azt meg le. Ilyen egyszerű.

Vélemény, hozzászólás?