A Green NCAP tesztjein valószínűleg előre egyértelmű volt, hogy a Toyota vagy a Dacia csöppsége fog jobb pontszámot elérni (Fotó: Greenncap.com)
A Dacia és a Toyota legkisebb modelljét összevetni elsőre értelmetlennek tűnhet, ám annyira mégsem ördögtől való, hiszen méretek terén nagyon közel állnak egymáshoz, fullextrásként pedig lényegében ugyanannyiba kerülnek. A pénz viszont látványosan máshová megy: a Toyota városi miniautója a jól bevált, belsőégésű motoros technikát és a lehetőségekhez mért legtöbb kényelmet adja, míg a Spring esetében a tisztán elektromos hajtás felárát kell megfizetni egy jóval puritánabb, olcsó hatású körítéssel. Mindez a Green NCAP tesztjében is megmutatkozik, ahol emiatt a Dacia 5 csillagot, a Toyota pedig mindösszesen 3 csillagot kapott.
A Dacia Spring 5 csillagot kapott, kisméretű villanyautóként ez nem meglepő (Fotó: Greenncap.com)
A Spring szinte minden téren a maximális pontszámot kapta, a légszennyező és az üvegházhatást elősegítő gázok terén elért 10-10 pont mellé a hatékonyságra is 9,8 pontot kapott az átlagos használat esetén 18 kWh fogyasztásával 100 kilométerenként. Ez utóbbi a 44 lóerős villanymotorral és a 27.4 kWh kapacitású akkucsomaggal nagyjából 180 kilométerre volt elegendő egy töltéssel, ami az autó 125 km/órás végsebessége mellett még inkább behatárolja az autó felhasználási területét.
Az Aygo crossover 3 csillagjában sincs szégyellni való, az utóbbi időben belsőégésű motorral csak a Volkswagen Golf, a Renault Captur, a Honda Jazz és a Mazda2 teljesített jobban az itthon is forgalmazott modellek közül (Fotó: Greenncap.com)
Hasonló méretű belterével és 72 lóerős, 1, 0 literes háromhengeresével az Aygo X sem a legkényelmesebb választás több ezer kilométernyi autópályázásra, ellenben legalább elméletben képes ilyesmire, sőt, ugyanannyi pénzért jóval komfortosabb is a Daciánál. Cserébe viszont legalább ennyivel kevésbé környezetbarát: a belsőégésű motoros modellek közt igen jó, ám a villanyautóknak a közelébe sem érhet az értékelése. Légszennyezés terén 6,2 pontot kapott a 10-ből, hatékonyság terén pedig 5,5 literes fogyasztása kereken 6 pontot érdemelt. Az értékeket az üvegházhatást elősegítő gázok kibocsátása rontotta le, erre ugyanis csak 4,8 pontot kapott a csöppség.
A Dacia Spring tehát - nem meglepő módon - a környezetbarátabb, ám a más piacokon Renault KWID néven forgalmazott változata az 1,0 literes, 67 lóerős motorral lenne az igazi ellenfél az Aygónak, sajnos ezt nem vizsgálta a Green NCAP
Green NCAP
Na, még egy értelmetlen, túlfizetett, a 100-ba vágott fingot tovább fűrészelő galeri.
Ki kellene mindet hajtani kapálni, legalább valami hasznos tevékenységet végeznének.
qq
Teljes mértékben egyetértek. Ezek kapálni???? Azt sem tudják hogy kell használni ? de amúgy így van az kellene nekik! Meg a sok ezekhez hasonló semmirevaló ócska bandával együtt akik kitalálják a sok hülyeséget az íróasztal mögül! Hiába van nekik (semmit érő) 6db diplomájuk de a való élethez sík hülyék! Egy villanykörtét nem tudnak kicserélni a 6 diplomájukkal?
Inkább tanultak volna valami szakmát (pl:asztalos,varrónő stb…) és akkor nem lenne szakember hiány…?
Nem 26-28éves korig csak az iskolába üldögélni semmit nem csinálni csak b@szni…
Dácsia az egy szarromán fos.. sosem vennék olyat.
Ezek az green értékelések meg úgy működnek, hogy amelyik gyártó zsebre utal ezeknek a klímabaszó vegán köcsögöknek, azt felértékelik, amelyik nem, azt meg le. Ilyen egyszerű.