A Subaru BRZ eladásai erősen visszaestek az USA-ban tavalyhoz képest
Megmagyarázhatatlan, mi történik az Egyesült Államokban a Toyota és a Subaru közös fejlesztésű sportkocsijával. 2023 első hat hónapját az idei első félévvel összehasonlítva teljesen ellentétes folyamat rajzolódik ki: a BRZ-ből jóval kevesebbet, a GR86-ból pedig jóval többet adtak el a Carscoops szerint. Az egyértelmű, hogy a Toyota nagyobb értékesítési hálózattal rendelkezik és összességében több autót is ad el az USA-ban, mint a Subaru, így nem meglepő, hogy a GR86-ból is több fogy, mint a BRZ-ből. Annak okát viszont nem ismerjük, hogy ugyanabban az időszakban miért változnak a két modell eladásai ellentétes irányban.
A Toyota GR86 egyre jobban teljesít az Egyesült Államokban
Ráadásul nem is kicsi a változás. A Subaru BRZ-ből idén eddig 1414 darabot adtak el, míg tavaly az első félévben 2512-t, azaz 43,7%-kal csökkentek a modell értékesítési számai. Ezzel párhuzamosan a Toyota június végéig már 7467 darab GR86-ot adott el, szemben a tavalyi 5263-mal - az első féléveket nézve tehát 41,9%-kal többet értékesítettek idén. Szembetűnő a két modell teljes márkakínálatban betöltött súlya is: a BRZ messze a Subaru legkisebb darabszámban értékesített autója, a Solterra elektromos SUV-ból is többet adnak el. Ehhez képest a GR86 nagyobb arányt képvisel a Toyota összes eladásában, Suprából és Miraiból is kevesebbet visznek a vevők.
Bárhogy is alakulnak az eladások, a két autó közös motorját, egy szívó boxert addig kell életben tartani, ameddig csak lehet
Összességében azért egyik márka sem panaszkodhat, a Toyota összes eladása 14,7%-kal 1.019.436 darabra emelkedett az USA-ban az év első hat hónapját vizsgálva (a Lexus eladásai nélkül). A Subarunál ugyanebben az időszakban 6%-os volt a növekedés, 322.443 darabra. A Toyotánál többek között a Crown és a Corolla hozott erősebb számokat az előző évhez képest, a Subarunál a Forester és a Solterra eladásai nőttek jelentősen. A BRZ és a GR86 a két márka közös fejlesztése, a motorban és a futóműben is sok munkája van a Subarunak, ehhez képest érthetetlen, miért teljesít teljesen ellentétesen a két sportautó. Előfordulhatnak logisztikai nehézségek, vagy egyszerűen lehet, hogy a Toyota idén jobb, míg a Subaru rosszabb akciókkal várta a vevőket a szalonokban.