Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?
Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?
Formás, elvileg olcsó autóként érkezett piacra a Fiat Tipo, ami tesztünkön már elárulta, hogy dízelmotorral annyira nem is olcsó. Utólag pedig azt kell mondjam, nagyon kemény próba elé állítottuk: hozzá hasonló összegért megkapható, hasonló méretű modellekkel eresztettük össze. Adta magát, hogy egyik kollégánk nemrégiben kapta meg friss autóját, az 1.5 TDCi-vel szerelt Focus Kombit, de szereztünk még egy Kia cee'd_sw-t és egy Renault Mégane Grandtourt is, mielőtt kihajtottunk a Hungaroring mellé egy összevetésre.
Mivel az összehasonlító egy kissé SOS szerveződött, az importőri cee'd a hazai Kia cee'd club színeiben Horváth Gergővel érkezett, ugyanis épp számukra volt kiírva, de ezt egy csöppet sem bántam, hiszen a Groupama Tanpálya tesztünkben közreműködő instruktora, Pesti Tibor legalább annyira elkötelezett Ford Focus tulaj/rajongó, mint amennyire Gergő cee'd-es. Hogy még egy csavar legyen a történetben, a Megane kapcsán a teszt reggelén derült ki, hogy tudjuk vinni, így elsőre fel se tűnt, hogy teljesítményben mindegyik konkurenstől elmarad legalább 30 lóerővel. Nem érződik rajta. Formában egyébként a két frissebb modell, a Tipo és a Megane viszi a pálmát. Nem csak azért mert ez a két modell ad alapáron LED menetfényt, hanem minden részletükkel is. A Tipo megjelenésben komolyabb (igaz, az alapverzió nem ilyen csinos alufelnis és krómos hűtőmaszkos, mint a tesztautó), a Megane viszont pontosan olyan alapverzióban járt nálunk, amilyenként táblázatunkban is szerepel. És bizony óriási szó, hogy az alap Megane is mutatós, fiatalos, nem mellesleg elöl-hátul LED menetfényes.
Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Fiat Tipo Kombi | 4571 | 1792 | 1514 | 2638 | 550-1650 |
Ford Focus Kombi | 4560 | 1823 | 1469 | 2648 | 490-1516 |
Kia cee'd_sw | 4505 | 1780 | 1485 | 2650 | 528-1318 |
Renault Megane Grandtour | 4626 | 1814 | 1449 | 2712 | 521-1504 |
Méretben is a Megane a legnagyobb, a cee'd a leginkább kompakt, tengelytávban ugyanakkor a Fiat a legszerényebb. Bezzeg csomagtér tekintetében, alap és bővített méret kapcsán is a Tipo nyer, ugyanakkor egyik kompakt kombi puttonya sem mondható kicsinek. Ami az utastér méreteit illeti: belső szélességben a Tipo nyer, ám a különbségek minimálisak. A legnagyobb hátsó lábteret egyértelműen a tengelytáv-bajnok Megane adja - olyan nagyot, hogy az egy kategóriával feljebb is dicséretes lenne. Ülések kapcsán a Megane esetén szinte hihetetlen, hogy már a bázisverzió is milyen jó oldaltartású első üléseket kap, ülőlapból ugyanakkor szokás szerint fukarkodnak a franciák, az elöl-hátul a Renault-nál a legkisebb. A legnagyobb ülőlapot elöl a cee'd, hátul a Tipo adja, ugyanakkor itt sincsenek komoly különbségek. A tesztcsapatból hárman a Kiában ültünk a leginkább kényelmesen, ketten ugyanakkor a Fordban.
Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour - belső méretek
Fiat Tipo Kombi | Ford Focus Kombi | Kia cee'd_sw | Renault Megane Grandtour | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1500 | 1480 | 1490 | 1475 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1500 | 1455 | 1470 | 1435 |
Belmagasság elöl (mm) | 920-990 | 910-1000 | 930-1000 | 915-995 |
Belmagasság hátul (mm) | 930 | 955 | 960 | 930 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 230 | 240 | 230 | 260 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 505 | 520 | 525 | 505 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 495 | 490 | 490 | 460 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1370 | 1170 | 1360 | 1370 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 1000 | 1140 | 1030 | 1100 |
Csomagtér magassága (mm) | 450-690 | 460-760 | 455-755 | 450-670 |
Csomagtér hossza (mm) | 980 | 950 | 950 | 930 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1640 | 1635 | 1650 | 1750 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 1040 | 1110 | 1060 | 1040 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 760 | 800 | 930 | 750 |
A négy autó közül kettő 1,5, kettő 1,6 literes dízelmotort hordott orrában. A Fiat 1,6-osa ugyanúgy 120 lóerős, ahogyan a Ford 1.5 TDCi-je is. Nyomatékban a Tipo a bajnok 320 newtonméterrel, teljesítményben pedig a Kia, 136 lóerővel. A Megane 90 lóerejével és 220 Nm nyomatékával elvileg sereghajtó, de ez nem érződött rajta, váltója ugyanis nincs túl hosszúra áttételezve, nem úgy, mint a papíron legfürgébb Fiatnak. Katalógushuszárok megjegyezhetik, hogy a Fiat 10,1 másodperc alatt 100 km/órára ér és megfutja a bűvös 200-at is, ám vezetve a leginkább kelletlen, 50-nél kapcsolgathatunk hármas és négyes között benne - a mezőny legkevésbé precíz váltójával -, míg hozzá képest még az erőváltásokkor mocorgó váltójú Megane is jobbnak érződik. Vezethetőség szempontjából egyértelműen a Ford a legjobb: a legprecízebb váltó, élénk és közvetlen kormány, korrekt futómű jellemzi. Igaz, esetében a hátsó rendszer a cee'd megoldásához hasonlóan multilink, míg a Megane és a Tipo hátul csatolt lengőkaros. Ennek megfelelően a két legjobb futómű a Focus és a cee'd alatt található, de a Megane alapvetően lágy (legalábbis a 195/65 R15 abroncsokkal valóban lágy) rendszere is egészen korrekt. A Tipo esetén azonban túlzottan nagyok az amúgy is legmagasabb karosszéria mozgásai. A fék adagolhatósága és ereje a Tipo esetén a legrosszabb, a Megane fékje megszokást igénylően harapós, a Kia és a Ford pedig ebben is eminens.
A tesztelt verziók műszaki adatai
Fiat Tipo Kombi 1.6 MultiJet II | Ford Focus Kombi 1.5 TDCi | Kia cee'd_sw 1.6 CRDI | Renault Megane Grandtour 1.5 dCi | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1499 | 1582 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/8 | 4/16 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |||
Teljesítmény [LE] | 120 (3750) | 120 (3600) | 136 (4000) | 90 (4000) |
Nyomaték [Nm] | 320 (1750) | 270 (1750-2500) | 300 (1750-2500) | 220 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,1 | 10,7 | 10,5 | 14,1 |
Végsebesség [km/h] | 200 | 193 | 194 | 174 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 3,7 | 3,8 | 4 | 3,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 98 | 98 | 104 | 95 |
Saját tömeg [kg] | 1395 | 1368 | 1314 | 1400 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1945 | 1900 | 1920 | 1911 |
Akciós alapár [Ft] | 5 105 000 | 5 125 000 | 5 154 000 | 5 099 000 |
A motorok járása kapcsán a Tipo dízele egyértelműen a leghangosabb, stop-startja nem túl gyors. Zajban második helyen áll a Ford 1,5-öse, amihez csak felárért járna stop-start, ebbe az autóba bölcsen nem került bele, ahogyan a cee’d-be sem jutott. Járáskultúrában a koreai dízel hajszálnyit még a szintén igen finom franciát is veri. A Megane igazából egy jellemzőjével, középen kissé nagy kormány-holtjátékával marad alul a cee’d-hez mérten, az viszont elvitathatatlan, hogy a kettejük közötti különbség már-már inkább ízlés kérdése. Vezethetőség, „komoly autósság” kapcsán egyértelműen a Ford nyer, ugyanakkor takarékosságban egy hajszálnyit jobb tudott lenni a Megane. Nem is az a jelentősebb, hogy az 5 eco körön (kivétel nélkül szinte forgalommentes városi és országúti szakaszon, meleg motorral indulva) 3,96 l/100 km átlagot hozott a Ford kereken 4 literes értékével szemben, hanem inkább az, hogy vele a legjobb rész-érték 3,5 l/100 km volt, míg a Forddal 3,8. A fogyasztásverseny harmadikja a Kia lett 4,34, utolsója a Fiat, 4,64 l/100 km értékkel. Meg kell jegyezni, hogy a sereghajtó Tipo és a győztes Megane még egyaránt téli gumit, míg a két másik versenyző már nyári abroncsot viselt.
Fogyasztásteszt eco körökön, váltott sofőrökkel - l/100 km
Fiat Tipo Kombi 1.6 MultiJet II | Ford Focus Kombi 1.5 TDCi | Kia cee'd_sw 1.6 CRDI | Renault Megane Grandtour 1.5 dCi | |
Eco kör 1 | 4,8 | 4,0 | 4,4 | 4,3 |
Eco kör 2 | 4,5 | 3,9 | 4,6 | 4,1 |
Eco kör 3 | 5,0 | 4,3 | 4,2 | 4,0 |
Eco kör 4 | 4,6 | 3,8 | 4,3 | 3,5 |
Eco kör 5 | 4,3 | 4,0 | 4,2 | 3,9 |
Átlag | 4,64 | 4,0 | 4,34 | 3,96 |
Bár az összevetés legdrágábbja elvileg a Focus, valójában nem az. Míg ugyanis a Ford, a Kia és a Renault egyaránt ad nyíltan hirdetett akciós árat, a Fiat nem. Így aztán a négy kombi ára mindössze 55 ezer forintos árszórást mutat, mind 5,1 millió forint körül mozognak – akciósan, alapfelszereltséggel. A Megane alapverziója gyakorlatilag extrázhatatlan, viszont minden fontosat adó, Bluetooth-kihangosító, sebességhatárolós tempomat, jó hangzású távirányítós hifi, manuális klíma már van benne. Elektromos hátsó ablak, tolatóradar vagy automata klíma viszont felárért sincs hozzá. Egyáltalán nem rossz ajánlat 5,1 millió forintért. Ha viszont van még 400 ezer forintunk, a Kia cee’d az alapverzióhoz a 390 ezer forintos Exclusive csomagot megrendelve már kétzónás automata klímás, tempomatos, bőr-, ráadásul fűthető kormányos, fűthető üléses, tolatóradaros, ködfényszórós, szabályozható intenzitású szervókormányos és Bluetooth kihangosítós. A fűthető ülés, a szabályozható kormányrásegítés, a tempomat, a kihangosító, a ködfényszóró, valamint a bőrözött kormány és váltógomb már a 220 ezer forintos Komfort csomagban is benne van.
Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour - felszereltség a tesztelt motorral és alapkivitelben
Fiat Tipo Kombi 1.6 MultiJet II Pop | Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Trend | Kia cee'd_sw 1.6 CRDI LX | Renault Megane Grandtour 1.5 dCi Life | |
Akciós alapár | 5 105 000 Ft | 5 125 000 Ft | 5 154 000 Ft | 5 099 000 Ft |
Távirányítós központi zár | x | x | x | x |
Elektromos első ablakok | x | x | x | x |
Elektromos hátsó ablakok | x | 55 000 Ft | Exclusive csomag*** | - |
Manuális légkondicionáló | x | x | x | x |
Automata légkondicionáló | 80 000 Ft | 56 000 Ft | Exclusive csomag*** | - |
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök | x | x | x | x |
Stop/start rendszer | x | 70 000 Ft | 100 000 Ft | x |
Szervokormány | x | x | x | x |
Szabályozható rásegítésű zervokormány | x | - | Komfort csomag** | - |
Állítható első kartámasz | 25 000 Ft | 30 000 Ft | x | - |
Bőr kormány és váltókar | 35 000 Ft | x | Komfort csomag** | - |
Első-, oldalsó és függönylégzsák | x | x | x | x |
Visszaurulásgátlós ESP | x | x | x | x |
Kerékméret | 205/55 R16 | 205/55 R16 | 195/65 R15 | 205/55 R16 |
Tetősín | x | 40 000 Ft | x | x |
LED menetfény | x | - | - | x |
Tempomat | 30 000 Ft | 55 000 Ft | Komfort csomag** | x |
Állítható magasságú vezetőülés | 20 000 | x | x | x |
Defektjavító készlet | x | - | - | x |
Szükségkerék | - | x | x | - |
Teljes értékű pótkerék | 30 000 Ft | 15 000 Ft | - | 25 000 Ft |
Tolatóradar | 60 000 Ft | 63 000 Ft | Exclusive csomag*** | - |
Tolatókamera | - | 68000 | - | - |
USB csatlakozós rádió | x | - | - | x |
USB-s és CD-s, kormányról vezérelhető rádió | - | x | x | - |
Bluetooth kihangosítós hifi | 50 000 Ft | 150 000 Ft | Komfort csomag** | x |
Navigációs rendszer | 210 000 | - | - | - |
Fűthető első ülések | 52 500 Ft | - | Exclusive csomag*** | - |
Fűthető első ülések és szélvédő | - | 95 000 Ft | - | - |
Fűthető első ülések, kormánykerék és szélvédő | - | 125 000 Ft | - | - |
Fűthető első ülések és kormánykerék | - | - | Exclusive csomag*** | - |
Végső ár az elérhető extrákkal | 5 487 500 Ft* | 5 574 000 Ft | 5 544 000 Ft | 5 124 000 Ft |
Szerintem Te jobban értesz az Olasz autókhoz 🙂
Felszereltségenként változik, a cégnél levő fapad Focus 3-ak kopogósak, egy 30×10 centis fekete műbőr betét van a az első könyöklőn, hátul még annyi sem. A felső rész való iga, hogy puha, de nem csak egy felső részből áll a kárpit (az a felület egyébként már a Focus 2-őn is puha volt).
Most komolya, veszitek a fáradtságot hogy beszerezzetek 4 kombit, aztán képesek vagytok a legirrelevánsabb katalógusadatok alapján követkzetetéseket levonni? Egy családi kombinál ez a legirrelevánsabb adat…
[url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/14/a_kihivas_keressuk_az_idealis_csaladi_autot[/url]
Ennyire nem lehettek amatőrök…
Az első bekezdéseddel egyetértek, a Tipo szerintem is abban a ligába való. Viszont akkor meg drága, mert a Fluence az 4millió körül volt kapható jobb felszereltséggel és még benzinesben is erősebb motorral (115 vs 95) mint a Tipo. Amikor ősszel autót néztünk, akkor a kifutó benzines Fluence volt 3,7millió, napfénytetővel és metálfénnyel megállt volna Limited felszereltségben (abban nagyobb volt a kijelző a középkonzolon, mint a Tipoban) 4,1millióért, vagy benzin helyett dCi motorral, 6 sebességes kézivel 4.2-4.3 körül.
Másik példa, ami a Tipo ellen szól, a szintén kifutó CElysse: 4millióért HDi-t kapsz (igaz, nem kombi), egész jó felszereltségben, de ha elég a 116 LE benzines, akkor 3.6millió az ára.
Én a vezethetőség miatt vettem végül Fordot, az elején én sem fértem el benne. Kellett egy hónap, mire sikerült úgy magamra állítani a fotelt, hogy ne nyomja a térdem, kényelmesen el tudjak benne férni elől. És még mindig nem tudok rendesen a combomon ülni, viszont végre nem a seggemen 🙂 Igaz, kellett hozzá, hogy mindkét első fotelt állíthatóvá tudd tenni (Titanium tudja, a jobb egyhez meg kértük extraként)
i30-t mi is néztük, élőben is, de szerintem csak azért nem azt vettük, mert nem adtak valami jó árat egy viszonylag jól felextrázott autóra. A Ford adott, egyedileg válogattam össze amit akartam, azért lett az.
Szerintem is. Túl nagy különbségek nincsenek.
Mindegyik jó lehet, olyan kicsik a különbségek, hogy az dönthet, hogy akinek választania kell éppen melyik márkával, típussal szimpatizál. Ha nekem kellene választanom, akkor a Megane és a Focus közül vinném valamelyiket.
A Focus ajtókárpitja éppen hogy nem kopogós, a felső rész ujjal benyomható, a könyöklő résznél pedig szövet, alatta szivaccsal. A kettes Focus, na az igen, annak tényleg kő kemény volt. Miért írsz olyat, ami nem igaz?
A Focus ajtókárpitja éppen hogy nem kopogós, a felső rész ujjal benyomható, a könyöklő résznél pedig szövet, alatta szivaccsal. A kettes Focus, na az igen, annak tényleg kő kemény volt. Miért írsz olyat, ami nem igaz?
Illetve az, hogy lehet, hogy csak a Megane ára stimmel? A Tipo ~5,7 milla (navigációval), a Ford és a Kia pedig 5,8 millió.
A Focus beltere hogy lehetett a nyertes, mikor ajtókárpitjai szintén kopogós kemény műanyagok? A Renault és a Kia jobbat ad annál.
Fiatnál a Pop felszereltséghez széria az állítható magasságú vezetőülés, az állítható magasságú utasülés kerül 20e Ft-ba, kormányról vezérelhető rádió pedig 30.000.
A kormányok átmérőjét megmértétek, vagy csak szemre írtatok megállapítást?
Határon autózó: Azoknál jelentősen nagyobb és a minősége is jobb, a keményvonalas alsó-középnél pedig gyengébb minőségű, viszont ha azonos szintre extrázod őket, teljesítménytől a felszereltségig, akkor annyival olcsóbb is.
Na te is gyepes agyú vagy, ezzel az F-betűs marhasággal. Akkor most már Opelt se vegyél, mert megvették a FFFFFranciák, F-betűs lett, látod? 🙂
Van az a mondás, hogy “F” betűst autót nem szabad venni; Fiatot, franciát meg Fordot, így elég kevés lehetőség mardadt a vásárláshoz, kivéve, ha hozzá lett volna véve egy olyan autó, mely kb 20 éve ott van a flottás autók sorában. Ez az Opel! Vélhetően az Astra-K nyerte volna meg a ha itt van! 🙂
A Fiat Tipo nem ebbe a ligába való. A többivel ellentétben a Tipo budget (“jóárasított”) típus. Nem is érten hogy kérhetnek el ugyanannyit érte, mint a többiért. Ahogy Csalfa írta, a C-el-izé, Pug 301, Rapid, Fluence a versenytársai.
A Focus jó autó, tényleg élmény vezetni, csak az a fránya műszerfal, és középkonzol ne “ölelne” annyira köröl.
3 éve szalonban próbáltam (próbaúton is) és nyomta a térdem. Valódi kaloda érzés még a jobb egyben is.
Végül Hyundai i30 1.6 CRDI lett. Kicsivel igényesebb (bár távol-keletiesebb) a Ceed-nél, de pl. alapból DLR, Steerflex.
Magas felszereltséggel 5.4 M-ért. Nem bántam meg.
Akkor még mondd hozzá, hogy három f-betűset sohasem veszel-ja, hogy a megane francia…
Vagy te olyan buta mint csalfa romlejó, csak a pjng-pong asztal másik oldalán állsz. Beszélgessetek egymással, kárt már nem tesztek a másikban.
“A Ford meg nem is gyárt autót” nem kicsit vagy begyepesedve 😀
A cikk nem írja, de a Cee’d egyik bosszantó hátránya a gyakorlatilag minden visszajelzést nélkülöző (középállásban ráadásul bizonytalan) kormány. Valószínűleg a KIA is érezhette, hogy nem sikerült valami jól, ezért a pótcselekvésnek berakta a tényleg értelmetlen FlexSteer-t
Az 1,6-os dízel jól megy, de szívó benzines motorok sajnos idegesítően nyomatékszegények (a csomagtartó 528 literes katalógusadatát remélem a gyártó sem gondolta komolyan).
De ettől eltekintve nagyon jó az általános minőség, igényes, kulturált és nagyon megbízható autó. Ár-érték arányban a piac talán legjobb vétele.
A cikk nem írja, de a Cee’d egyik bosszantó hátránya a gyakorlatilag minden visszajelzést nélkülöző (középállásban ráadásul bizonytalan) kormány. Valószínűleg a KIA is érezhette, hogy nem sikerült valami jól, ezért a pótcselekvésnek berakta a tényleg értelmetlen FlexSteer-t
Az 1,6-os dízel jól megy, de szívó benzines motorok sajnos idegesítően nyomatékszegények (a csomagtartó 528 literes katalógusadatát remélem a gyártó sem gondolta komolyan).
De ettől eltekintve nagyon jó az általános minőség, igényes, kulturált és nagyon megbízható autó. Ár-érték arányban a piac talán legjobb vétele.
Ha már így kielemezzük:
“Vezethetőség szempontjából egyértelműen a Ford a legjobb: a legprecízebb váltó, élénk és közvetlen kormány, korrekt futómű jellemzi. Igaz, esetében a hátsó rendszer a cee’d megoldásához hasonlóan multilink, míg a Megane és a Tipo hátul csatolt lengőkaros. Ennek megfelelően a két legjobb futómű a Focus és a cee’d alatt található, de a Megane alapvetően lágy (legalábbis a 195/65 R15 abroncsokkal valóban lágy) rendszere is egészen korrekt. A Tipo esetén azonban túlzottan nagyok az amúgy is legmagasabb karosszéria mozgásai. A fék adagolhatósága és ereje a Tipo esetén a legrosszabb, a Megane fékje megszokást igénylően harapós, a Kia és a Ford pedig ebben is eminens.”
A csatolt lengőkar is lehet bőven elegendő közútra Lásd Megane RS még versenypályára is, az utcai versenyzőket meg szimplán elítélem. Ráadásul nem 14 vagy mennyi hátsó szilentet kell cserélni hanem 2 db-ot.
A fék adagolhatóságáról meg annyit hogy ha harap az jó mert tudjuk az emberek többsége nem tud blokkolva fékezni a reakcióidejük meg nagyon rossz még a sofőröké is romlik hosszú etapok után.
Srácok, a Ceed SW is síkba dönthető legjobb tudomásom szerint. Ez így, khm…
Egyébként a 308 SW még nagyon jó lett volna az összehaosnlításba, esetleg az Astra is.
http://www.rica.org.uk/sites/default/files/cars/Boot%20with%20seats%20folded%201/2881.jpg
http://www.rica.org.uk/sites/default/files/cars/Seats%20folded/2881.jpg
Elég nevetséges úgy kombit tesztelni, hogy a legfontosabb, a csomagtér variálhatóságot nem nézzük. Pl. a Ceed-ben is teljesen síkra lehet hajtani a hátsó üléseket. http://www.kia.com/eu/campaigns-and-redirects/new-ceed-wagon-2012/
Lépcsús csúzda üléshajtással egy kombi kb. röhej kategória.
Ebből a pakkból a legértelmesebb választás a Cee’d.
Nekem három éves Focusom van, nagyon kiforrott, és megbízható, most van benne 90e. km, hiba 0. Csak ajánlani tudom. A műszerfalnak a kiálló, belógó csücskei nem optimálisak, nagyon belógnak a térbe, ezt leszámítva nagyon szeretem.
Ezek közül akkor csak a Focusnak van normális csomagtartója… Nem értem, hogy a többinek miért nem sík a csomagtere ülésdöntés után… így teljesen haszontalanok kombinak, tényleg nem a litereket kell nézni.
A Tipón azért minden tekintetben látszik, hogy nem ebben a ligában játszik – elég, ha csak a műszerfalat vagy a váltóját nézzük a többivel összevetve. Két kategória közé lőtték be – gondolom, a Fiat pénzügyi helyzete ezt tette lehetővé -, viszont ezt a melót elég jól elvégezték. A kompakt kategória élmenőinél elmarad szinte mindenben, viszont a Logan, Granta, C-Elysée, 301, Rapid, Toledo, stb. – modelleknél meg komolyabb autó benyomását kelti. Tulajdonképpen az új Tipónak nincs valós konkurense, amivel össze lehetne ereszteni.
A Focusról meg nem gondoltam volna, hogy kvázi “régi motorosként” is mérce tud lenni ilyen sok dologban még mindig. Nem véletlen, hogy kategóriája egyik etalonja.