Harmadik éve adja a legerősebb kötődést a J.D. Power szerint a Lexus az amerikai autópiacon
A bevezetőben feltett kérdésre a rövid és tömör válasz: nem. A J.D. Power legújabb felmérése szerint a prémiumautók piacán továbbra is a Lexus-tulajdonosok ragaszkodnak a leginkább választott márkájukhoz, dobogós még a Porsche és a Mercedes-Benz, míg a tömegpiaci márkák terén a Subaru, Toyota, Honda trió látható.
Vevőelégedettségben a Porschét és a Mercedes-Benzt is, de persze a többi prémiummárkát is előzi a Lexus. Egyedül a Porsche az a márka, ami még 50% feletti eredményt tudott elérni. Európában egyébként erősebb kötődések láthatók (Forrás: J. D. Power)
Sorban harmadik alkalommal bizonyult a Lexus a legerősebb prémium márkának a J.D. Power márkaelégedettségi felmérésén. A 2021. évi U.S. Automotive Brand Loyalty Study az előző év júniusa és a folyó év májusa között megkötött újautó adásvételi szerződések adatait elemezte, mint mindig, ezt a felmérést azonban különlegessé tette a koronavírus pandémia, amely alapjaiban rengette meg a globális gazdaságot. Különösen súlyos volt a járvány hatása az autópiacon, amely minden idők egyik legnagyobb mértékű visszaesését tapasztalta az elmúlt szűk másfél évben.
A tömegmárkák közül a Subaru vevői pártolnak legritkábban át. Igaz, kérdéses, hogy a Subaru mennyire tekinthető tömegmárkának, főként nálunk
Ilyen környezetben különösen kritikus, hogy a vásárlás mellett döntő ügyfelek hűségesek maradnak-e eredeti márkájukhoz, vagy bármilyen okból más gyártótól választanak új autót. A J.D. Power felmérése azonban nem mutatott változást az élen, sőt: a Lexus, amely a két évvel ezelőtt útjára indított autóipari márkahűség felmérésen (Automotive Brand Loyalty Study) eddig minden alkalommal győzni tudott, a válságban minden eddiginél hűségesebb ügyfélkörre támaszkodhatott. Míg 2019-ben ügyfeleinek 47,6 százaléka maradt a márkánál, az arány 2020-ban már 48,0% volt, idén pedig 51,6 százalékra emelkedett.
A tömegmárkák sorában egyre erősebb a Toyota vevőmegtartása, de az amerikai piacon továbbra is második, a dobogós márkák sorrendje három éve fix (Forrás: J. D. Power)
Még nagyobb a stabilitás a tömegpiaci szereplők körében, ahol három éve ugyanaz a három japán márka, változatlan sorrendben áll a dobogó három fokán. Élen az autóit egy szűk, de nagyon hűséges vevőkörnek gyártó Subaru, míg a Toyota ügyfeleinek hűségét folyamatosan erősítve őrzi második helyét a rangsorban: a két évvel ezelőtti 59,5%-ról mostanra 61,1 százalékra javította eredményét. Tyson Jominy, a J.D. Power adatelemzésekért felelős alelnöke rámutatott:
"számos tényező járul hozzá a márkahűséghez, a vásárlási élménytől kezdve a vezetés öröméig. A koronavírus pandémia során ehhez a szociális érzékenység is hozzájárult: azok az autógyártók tudták növelni ügyfeleik elégedettségét, és ebből fakadó hűségét, amelyek empatikusan közelítettek a helyzethez, és minden lehetséges módon igyekeztek enyhíteni ügyfeleik anyagi terhein."
Ha az igazán nagy volumenű márkákat nézzük, a Toyota az első
Emellett természetesen továbbra is fontos szerepet játszik az ügyfélhűség megtartásában, hogy egy márka képes-e érzelmi kapcsolatot kiépíteni ügyfeleivel: legyen szó a szolgáltatásokról, a menettulajdonságokról vagy a presztízsről, a szerethető márkákhoz jóval erősebben kötődnek a vásárlók, amint azt a Lexus vagy akár a Subaru példája is mutatja.
Forrás: J. D. Power, Smarter Media
Csak a Lexus.
Most tartok a belépő szinten.. Vitara.
Később kéne egy Rav4.
Majd az evolúciós folyamat egy Lexussal fejeződne be. Bár egy ilyen autót már sajnalnék kint parkoltatni az utcán, a szabad ég alatt… neem.. nem hiányzik nekem a szorongás meg az aggódás… jó a Vitara bőven. Azt nem féltem annyira.
Szutyuki a te szinted!
Lexust garázsban tartunk.
Ostoba!
Nem csodálkozom a Toyota „elsőségén”, hiszen én is csak áradozni tudnék róla, főleg amióta vettem egy Hyundai i30N-t is a TS Corolla mellé. Azt is nagyon szeretem a maga módján, de sajnos a Toyotával nem említhető egy lapon tartósság, megbízhatóság terén.
Akinek 10-20 éves autója van, annak az elsőrendű szempont a megbízhatóság. (Toyota!!!!!)
Aki meg 2-4 évente lecseréli az új autóját, annak egészen más szempontjai vannak. Ezeket a szempontokat nem ismerem. Sajnos.