Vajon melyik autómárka a legértékesebb?
Interbrand 2017: a Ferrari is bekerült a legértékesebb márkák közé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén is összeállította a legtöbbet érő márkák 100-as listáját az amerikai Interbrand szervezett, 15 autómárka került a 100-as listára, kettő a top 10-be, élen a Toyota.
Az Interbrand szervezet 2000 óta adja ki a világ legértékesebb cégeit tömörítő, Best Global Brands nevű százas listáját. A Toyota idén ismét az első helyen végzett az autóipari szereplők között, összesítettben a hetedik, rajta kívül még egy márka, a Mercedes-Benz jutott a 10 legértékesebb márka közé. Nem mellesleg ez a 10 márka a 100-as listán szereplő vállalatok értéknének 42 százalékát adja. A teljes lista letölthető innen. A 100-as listára került 15 autógyártó rekordszám, újként került fel a Ferrari, rögtön a 88. helyre, 10 helyezéssel előbbre, mint a tavaly óta változatlan értékű Tesla. Az autómárkák közül nem mellesleg 2004 óta első helyen áll a Toyota a 2000 óta minden évben összeállított listán.
Az Interbrand három tényező alapján határozza meg egy adott márka értékét: megvizsgálják a cég anyagi körülményeit, tevékenységének pénzben kifejezhető hasznát, magyarul profitját; elemzik a márka vásárlási döntéshozatalban betöltött szerepét; illetve a márka ügyfélhűség-kialakítási képességét, azaz a márka magához és másokhoz viszonyított erejét. Ezeket összesítve a japán nagyvállalat jelenlegi értéke 50,291 milliárd dollár (körülbelül 13 500 milliárd forint). A Toyota ezzel olyan óriások mögött áll a világranglista hetedik helyén, mint az Apple, a Google, a Microsoft, a Coca-Cola, az Amazon és a Samsung. Jövőre alighanem egy hellyel hátrébb kerül a japán autógyártó, ugyanis a Facebook idén 48 százalékos márkaérték-növekedéssel lett nyolcadik. Ugyanakkor a Mercedes 9. helye még fenyegetőbb lehet, ugyanis a stuttgarti cég értéke 10 százalékkal nőtt, míg a Toyotáé 6 százalékkal csökkent.
Autómárkák helyezése az Interbrands 2017 listán
Az autómárkák között | Az abszolút listán | Vállalat | Márkaérték (milliárd USD) |
1. | 7. | Toyota | 50,3 |
2. | 9. | Mercedes-Benz | 47,8 |
3. | 13. | BMW | 41,5 |
4. | 20. | Honda | 22,7 |
5. | 33. | Ford | 13,6 |
6. | 35. | Hyundai | 13,2 |
7. | 38. | Audi | 12 |
8. | 39. | Nissan | 11,5 |
9. | 40. | Volkswagen | 11,5 |
10. | 48. | Porsche | 10,1 |
11. | 69. | Kia | 6,7 |
12. | 73. | Land Rover | 6,11 |
13. | 87. | Mini | 5,1 |
14. | 88. | Ferrari | 4,9 |
15. | 98. | Tesla | 4 |
Érdekesség, hogy az autóipar nemcsak a legnépesebb ipari szegmens volt az idei Best Brands választáson, de a második legértékesebb is: 266,827 milliárdos összesített értékével a száz szereplő összesített értékének 14,5 százalékát tette ki az autógyártás, első helyen a technológiai szektor áll.
A Lenovo megvette az IBM teljes amarikai részlegét is. Nincs már IBM csak Lenovo….
Ez tényleg tök érdekes, soha nem volt Honda autónk, viszont pl most is tele az „udvar” Hondával (motor, robogó, fűnyíró)
Nem azt vitatom, hogy a Honda nem erős Amerikában. Csak úgy gondolom, hogy a cikk szerzője kicsit egysíkúan tekint a dolgokra. A Hondát autómárkának tekinti, pedig a Honda nem csak autómárka, hanem ahogy írtam nagyon sok mást is gyárt. Ha a Hondáról kimondjuk, hogy autógyár, akkor a Samsungról miért nem? Hiszen nagyon sok más mellett autókat is gyárt. Nálunk is lehetett kapni igaz Renault néven (Fluence = SM3, Latitude=SM5).
Az autókon túllépve az is meglepett, hogy az IBM ott van a 10. helyen. Nyilván az amerikai szerepléssel, mert Európában alig-alig hallani már az egykori elsőszámú gyártó nevét.
Egyetértek. A Honda Amerikában baromi erős és nagyon elismert márka, megbízható stb.
Érdekes lista, nagyjából akár rendben is lehet. Amit nem nagyon értek, az a Honda helyezése. Csak arra tudok gondolni, hogy a lista készítői a márkát nézték és nem az autómárkát. A Honda esetében a márkába beletartozik az autó, a motorkerékpár, a hajó motorok, a kerti kisgépek, de talán még az aggregátorok is. Így érthetőbb lenne a helyezés, de csak az autókat nézve csodálkoznék. Ugyanígy felmerül a kérdés a Samsung esetében is, hiszen ők is gyártanak autót is, és gyakorlatilag a „szartól a repülőig” majdnem mindent 🙂 Ott beszámították az autót, mosógépet, mikrót, tévét, telefont, stb. ?