Íme a 15 legértékesebb autógyártó rangsora az Interbrand szerint
Idén is kiadta az Interbrand a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó meghatározó listáját. A Toyota 17 éve töretlenül az első helyen áll az autógyártók között, ezúttal a 7. helyen összesítésben. Ez azért kiemelten nagy szó, mert az Interbrand a vállalatok márkaértékének felmérése során a cég pénzügyi teljesítménye és versenyképessége mellett figyelembe vesz számos egyéb szempontot is. A vállalatok globális hatását és a fenntartható fejlődést előirányzó tevékenységeit, a márka vásárlásra motiváló erejét, valamint az ügyfélhűséget és a tehetséges munkaerő csábításának és megtartásának képességét is.
A teljes listában a dobogón az Apple, az Amazon és a Microsoft, hetedik helyen pedig a a Toyota
Annak ellenére, hogy az Interbrand által listázott 100 legértékesebb globális vállalat növelni tudta összértékét, a legtöbb listán szereplő cég komoly mínusszal zárt a koronavírus járványnak köszönhetően. A növekedés ugyanis mindössze néhány gigavállalat érdeme, a Top 3 cég a 2010-ben mért 16 százalékhoz képest ma már a teljes százas lista értékének 30 százalékát teszi ki.
Miközben idén a vásárlás, a szórakozás és a kommunikáció új módjait támogató szolgáltatók - például az Amazon, a Spotify és a Netflix - szárnyaltak, az autóipar újabb nehéz éven van túl, a visszaesés drámai mértékű. Csak a lista élén álló, eleve erős márkáknak sikerült megőrizni a listavezetőnek számító helyeket. Kivétel ez alól például a Tesla, amely két év után csak most került újra a listára.
Az autógyártók közt első helyen már 17 éve a Toyota áll az Interbrand listáján
A teljes listában 7. Toyota után két német prémiummárka következik: a 8. helyre rangsorolt Mercedes és a legjobb tízből éppenhogy kimaradó BMW. A Top 50-ben követi őket a Honda (20.), a Hyundai (36.), a Tesla (40.), a Ford (42.), az Audi (44.) és a Volkswagen (47.), ezek a helyezések is kiemelkedő teljesítménynek minősülnek egy ilyen problémás év után.