Vajon melyik autó a magyarok kedvence?
Mutatjuk, mely modellekre kerestek legtöbbször a magyar vásárlók 2021-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár az új autók piaca csökkent 2021-ben, és ezen tendencia folytatása várható 2022-ben is, a használt autók piaca pörög.
2021-ben új rekordot döntött a hazai tulajdonosváltások száma, az Opel Astra abban, az importban és a Használtautó.hu kereséseinél is élre került, több mint 8,7 millió alkalommal kerestek rá
Csaknem 30 éve, 1992. március 13-án (pénteken) gördült le az első Astra hazánkban. Ez a példány, ami a Közlekedési Múzeumból a 20. jubileumkor - némi karbantartás után - saját lábán jutott le Szentgotthárdra
A Használtautó.hu „Év Legkeresettebb modellje” díját Dalos Attila Opel márkaigazgató vehette át az Astra kapcsán
A Suzukinál (balra) Hársfalvi János marketing vezető a Swift második helye kapcsán, a Skodánál Németh János márkaizgató az Octavia harmadik helye kapcsán vehette át a Használtautó.hu díját jelentő betontömböt
A villanyautók hazai eladásait több éven át vezette a BMW i3, tavaly a villanyautók körében e modellre kerestek a legtöbben a Használtautón, és az elektromosok importját is vezette. Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója vette át az „Év Legkeresettebb Elektromos Modellje” díjat
Balra Reizer Levente, a Nissan hazai PR igazgatója a Használtautó.hu tavaly második legnépszerűbb villanyautójának számító Leaf, jobbra Vihari Balázs, a Renault Hungária PR menedzsere a harmadik legtöbbször keresett Zoe díját veszi át
Közel egymilliószor kerestek tavaly BMW i3-ast a Használtautón, a legnépszerűbb elektromos az összesített első keresletének több mint 10%-át regisztrálta
A hibridek dobogóját egyértelműen vitte a Toyota a Használtautó.hu kereséseinél. Varga Zsombor, a márka hazai PR managere és László Richárd a Toyota Central Europe Kft. Magyarországért felelős igazgatója (balról jobbra) összesen három díjat vehetett át
Míg az új autók piacán hazánkban 5 éve 62% volt a benzinesek, 36% a dízelek és 2% a hibridek aránya, 2021-re a tisztán benzines modellek aránya 37%, a dízeleké 16%-ra csökkent, miközben a hibridek aránya (részint a lágy hibridek elterjedésének köszönhetően) 43%-ra nőtt. A tisztán elektromos üzemű autók aránya 2021-ben megduplázódott, így tavaly már az eladások 4%-át tették ki. Messze nem ilyen rózsás a helyzet az importban, ami egyrészt tavaly is jelentősebb volt az új autók forgalomba helyezésénél, másrészt sokkal kevésbé az alternatív hajtásokról szólt: a zömében 10 évesnél is idősebb korban behozott használt autók 55%-a benzines, 37%-a dízel, s bár folyamatosan növekszik, a hibridek aránya 5, az elektromosoké pedig csupán 3%.
Az új és a használt autók piacán is mind népszerűbbek a hibrid modellek. A használtak körében a már több mint 20 éve gyártott Prius, az újaknál a Corolla vezeti az eladásokat, a Használtautó.hu kereséseinél utóbbi egyelőre csak a harmadik, de egyértelműen jön felfelé