Vajon melyik a legértékesebb autómárka? Mutatjuk!
Továbbra is a Toyota a legtöbbet érő autómárka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Immár 12. alkalommal, egyebek mellett hárommillió fogyasztó személyes véleményével született meg a világ 100 legértékesebb márkájának listája a Kantar Millward Brown által.
Kezdjük a legfontosabb autós vonatkozással: a Kantar Millward Brown által készített BrandZ kutatáson idén is a Toyota bizonyult a legértékesebbnek az autómárkák között. De mi is ez a BrandZ lista? A kutatás évről évre hárommillió fogyasztótól kapott személyes megítélés, pénzügyi jelentések és egyéb gazdasági mutatók alapján készül, 14 iparágat felölelve a világ száz legértékesebb fogyasztói és B2B márkáját állítja sorba. Az észak-amerikai Kantar Millward Brown piackutató szervezet mértékadó felmérésén mindössze hat autógyár került be a legjobb száz közé – és mint az elmúlt tizenkét évből tíz alkalommal, idén is a Toyota bizonyult az iparág legértékesebb szereplőjének. Miközben a Toyota magabiztosan őrzi vezető helyét, a többi helyen komoly a harc. Ahogyan persze a piacon is. A fejlesztésekre nem mellesleg 1 ezer milliárd japán jent, mintegy 2500 milliárd forintot szán a következő 12 hónapban a Toyota. Éppen ez az elképesztő méretű invesztíció eredményezte a márka pénzben kifejezhető értékének csökkenését: a Toyota pillanatnyilag 28,7 milliárd dollárt ér, 3 százalékkal kevesebbet, mint 2016-ban.
A Top 100-as listán egyébként a Toyota idén a 30. helyen végzett, ahogy két évvel ezelőtt is. Rajta kívül mindössze öt autógyártó került fel a listára; a legjobb tíz autógyártót és eredményeiket táblázatunk tartalmazza.
Autómárkák a BrandZ listán
Márka | Érték (millió USD) | Helyezés a Top 100 listán | Érték változás - 2016-2017 (%) | |
1. | Toyota | 28,7 | 30 | -3 |
2. | BMW | 24,6 | 35 | -8 |
3. | Mercedes-Benz | 23,5 | 40 | 4 |
4. | Ford | 13,1 | 83 | 0 |
5. | Honda | 12,2 | 91 | -8 |
6. | Nissan | 11,3 | 100 | -1 |
7. | Audi | 9,4 | (*) | -1 |
8. | Tesla | 5,9 | (*) | 32 |
9. | Land Rover | 5,5 | (*) | 17 |
10. | Porsche | 5,1 | (*) | 16 |
Ezek nyilván észak-amerikai fogyasztók megkérdezése alapján az ő véleményük kiterjesztése a világra. Az amerikaitól nagyobb európai vagy mindkettőt verő kínai piac vásárlói nyilván egész más sorrendet állítanának fel.
Hát ugye ahány cég – annyi lista, kíváncsi lennék mi alapján jöttek ki ezek (a számok) pontosan. A Forbes-nál mások a számok, más a lista is (bár ott is a Toyota vezet az autóipari márkák közül, de hogy jön ki egy márka értéke – Toyota – itt 28,7 mrd-ra ott meg 41-re?!?!?)
A szövegben jól vannak a számok, de a táblázatban “millió USD” van írva a milliárd helyett….