Vajon melyik a jobb? Audi e-tron vs. Jaugar I-Pace
Villám összevetés: Audi e-tron 55 quattro és Jaguar I-Pace EV400 AWD
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A részletesebb tesztek előtt vezethettem egymás után a ma elérhető prémium villany-SUV-kínálat kétharmadát. Vajon az Audi e-tron vagy a Jaguar I-Pace a meggyőzőbb?
Az e-tron is tipikus Audi, de az I-Pace sem akar feltétlenül villanyautónak látszani. Mindkettő nagyon csendes és nagyon fürge, de a Jaguar érezhetően gyorsabb, hiszen könnyebb is
Prémium SUV-ból is van már tisztán elektromos, nem is egy, hanem rögtön három. Az Audi e-Tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC trió mindegyike indul az Év Zöldautója díjért, mindhárman a földi halandó számára elérhetetlen, csaknem 30 milliós ártartományról startolnak, de mégis érdekesek, hiszen egy eleve drága szegmensben kínálják az emissziómentes közlekedés alternatíváját, legalábbis helyi szinten. Már mindhármukhoz volt szerencsénk (én mondjuk az Audit most próbáltam először, de róla is volt már menetpróbánk, ahogyan a Jaguar I-Pace-ről és a legfrissebb Mercedes-Benz EQC-ről is). A háromból kettőt ráadásul a legutóbbi Év Magyar Autója teszten egymás mellett, egymás után is vezethettem, s elég jól kirajzolódott, hogy az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace miként áll egymáshoz képest.
A vonalvezetés miatt nem feltűnő, hogy a kupés I-Pace-nél egy jókora arasznyival hosszabb az e-tron. A szintszabályzós futómű az e-tron esetén alapáras, az I-Pace csak felárért (mintegy 500 ezer Ft) adja, a 20 colos felnikkel így sem kényelmes
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Audi e-tron | 4901 | 1935 | 1629 | 2928 | 660-1725 |
Jaguar I-Pace | 4682 | 2011 | 1565 | 2990 | 656-1453 |
Az Audi tesztautó 21 colos kerekeket hordott, rajta is érződött, nagyobb fogyasztásához nagyobb akkumulátort is kap, így nehezebb is
Kívülről nem feltűnő, hogy az e-tron 21,9 centivel hosszabb, hiszen az I-Pace kupésabb formája, szélesebb és laposabb karosszériája optikailag nyújtja az amúgy emészthetőbb hosszt. Tengelytávból az I-Pace ad többet, s meglepő módon csomagtereik is alig különböznek, legalábbis alapméretükkel, ülésdöntéssel már egyértelműen többet ad az Audi. Utasterének belső szélességével is. Ülései kényelmesebbek, de nagy különbség - a stíluson túl - igazából nincs a két SUV beltere között, mindkettő elég tágas, elég praktikus.
Balra az Audi egyszerre technokratább, egyben nagypapásabb, elegánsabb műszerfala,jobbra pedig a Jaguar sportosabbja. Mindkét villany SUV-ban három digitális kijelzőt találunk. A menürendszer egyikben sem egyszerű, de az Audié egyértelműen kezelhetőbb
Elég azonban csupán beindítani az autókat, s már látjuk, a két modell két külön világ. Annak ellenére, hogy mindkettő három kijelzős, azaz még a klímapult is teljesen digitális, mindkettőben van Apple CarPlay és Android Auto, viszont az Audi infotainmentje és szellőzőrendszere is kezelhetőbb, átláthatóbb, nem utolsósorban gyorsabb.
Audi e-tron | Jaguar I-Pace | |
Belső szélesség elöl [mm] | 1560 | 1540 |
Belső szélesség hátul [mm] | 1510 | 1530 |
Belmagasság elöl [mm] | 920-990 | 890-940 |
Belmagasság hátul [mm] | 960 | 960 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] | 270 | 265 |
Ülőlap hossza elöl [mm] | 540 | 530 |
Ülőlap hossza hátul [mm] | 520 | 490 |
Csomagtér maximális szélessége [mm] | 1400 | 1210 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 1050 | 1050 |
Csomagtér magassága [mm] | 440-670 | 430-620 |
Csomagtér hossza [mm] | 1020 | 930 |
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] | 1900 | 1850 |
Raktérnyílás szélessége [mm] | 1100 | 1050 |
Raktérnyílás magassága [mm] | 840 | 780 |
Konfiguráció kérdése a színvilág, az anyagminőség azonban már márkajellemző, utóbbi az Audiban érezhetően jobb
Bár az Auditól elmarad hajszálnyit a Jaguar, itt is prémiumvilág, sportos prémiumvilág fogad
Ha a teljesítményadatokat nézzük, a mindkét esetben elöl-hátul hajtó villany-SUV-k továbbra is nagyon közel állnak egymáshoz, az Audi 408, a Jaguar 400 lóerős rendszerteljesítményt ad, előbbi 664, utóbbi 696 Nm nyomatékkal. Viszont van egy óriási különbség a két autó között: míg az I-Pace "csupán" 2,2 tonna, az e-tron bő 2,5, és ez mindenképp érződik a két autón. Nem csupán a 100-as sprinten, ami a Jaguarnál 4,8, az Audinál 5,7 másodperc, hanem minden egyes rezdülésen, a kanyarjellemzőkön is. És tudják melyik autó a kellemesebb? Többünk szerint nem a fürgébb, keményebb rugózású I-Pace, hanem a "tohonyább", akarom mondani kimértebb, de luxusautósabb, csendszobának is remek e-tron.
Mindkét autó orra nyitható, mindkettőben van is töltőkábel-tároló, az Audi esetén a "gépháztetőn" túl még egy további fedél is nyitandó
Fogyasztási értékből logikusan a könnyebb I-Pace esetén láthatunk kedvezőbbet, s ha azonos körülmények között használjuk őket, akkor valóban az a takarékosabb, ám vélhetően mégis az e-tron tulajok fognak kevesebbszer tölteni, jobb hatótávokat elérni. Ennek pedig az az oka, hogy a már-már sportautós vezethetőségű I-Pace-nek szívesebben "tapossa" a sofőr, az e-tron sokkal inkább a nyugodt, villanyautós autózás eszköze, erre egyébként visszajelzéseket adó gázpedáljával és vetített kijelzőjével is ránevel. Ráadásul utóbbi nem csak ritkábban töltendő, gyorsabban is tölthető, esetében az AC töltés letudható "röpke" 8,5 óra alatt, míg az I-Pace esetén 13,5 órára van szükség, hagyományos konnektorból persze mindkettőjük feltöltése két napos mutatvány. További különbség, hogy a DC villámtöltés is másfélszeres tempóval lehetséges az e-tronnál, csak kellően gyors töltő legyen hozzá.
Alapméretükkel 660, 656 literesek a csomagterek, nyilván a padló alatti térrel. A raktér hossza az Audi esetén érezhetően nagyobb
Verzió | Audi e-tron 55 quattro | Jaguar I-Pace EV400 AWD |
Teljesítmény | 408 LE | 400 LE |
Nyomaték | 664 Nm | 696 Nm |
Akkumulátor kapacitása | 95 kWh | 90 kWh |
Tölthetőség | AC: 11 kW, DC: 150 kW | AC: 7 kW, DC: 100 kW |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,7 | 4,8 |
Végsebesség [km/h] | 200 | 200 |
Fogyasztás - WLTP, vegyes | 23,7 kWh/100 km | 21,2 kWh/100 km |
Fogyasztás a tesztkörön | 21,4 kWh/100 km | 19,8 kWh/100 km |
Elvi hatótáv | 414 km | 409 km |
Saját tömeg [kg] | 2565 | 2208 |
Megengedett össztömeg [kg] | 3130 | 2670 |
Alapár | 28 475 940 Ft | 29 862 000 Ft |
A tesztautó ára | 39 394 690 Ft | 33 343 740 Ft |
Mindkét autóban találhatunk finom részleteket, pláne a tesztautóknál. Az Audiba több mint 10 millió forintnyi, a Jaguarba "csak" 3,5 milliónyi került, a Meridian hifi 343 ezer forintos extra
A változó hasmagasságot is adó légrugós futómű (millió egyéb mellett) az e-tron esetén alapáras, míg a Jaguar (542 610 Ft) felárat kér érte. A bázisár az Audi esetén a szerényebb, de extrákkal - ahogyan azt a hasonlóan extrázott tesztautók is mutatták - a Jaguar ára maradhat szerényebb, igaz az Audi sofőrsegédek terén erősebb. Ebben a szegmensben persze aligha a vételár lesz a döntő, s ezt jól mutatják már az eladási számok is: július végéig 24 e-tron kapott hazai rendszámot, míg I-Pace-ből épp egy tucatnyi, azaz fele annyi. Egyik sem szerény mennyiség persze - az árkategóriát és a még sokak számára fura, ám annál inkább szerethető - hajtásmódot illetően. Ha a két autó közül kellene választani, én is az e-tronra voksolnék, de mindenképp kipróbálnék egy EQC-t is a szegmensből, a trióból ugyanis a külföldi vezetés tapasztalata alapján az a kedvencem, annak ellenére, hogy az is lassabban tölthető, mint az e-tron. Ugyanakkor a 400 kilométeres hatótávok és az alsó hangon is 100 kW-os tölthetőségek esetén a villanyautózás már mindenképp nagyon is élhetőnek tűnik.
Mindketten LED fényszórókkal vetítik az utat, mindketten teljes értékű autók, azonnali és jelentős nyomatékukkal, 400 kilométer fölé vihető hatótávjukkal mutatják: a villanyautózás teljesen élhető aletnatíva lehet már, igaz, egyelőre messze nem olcsón
mért nem lepödök meg ,hogy végül csak kisikerült hozni az audit jobbnak!:)))))
bár a Jag 6 millel olcsóbb de mégis!:))) vicc.
és az nagyon is számít gazdagéknál,sőt 1mill is!!!!!
kár össze hasonlítani bármit a német 3-al mindig jobb a bmw-audi,nagy ritkán alul marad a merci deeee
Ezen miert lepodsz meg? Mindig ez van, minden feluleten.
Ebben es ebben jobb a konkurencia, na meg még ebben is, es jobban is nez ki, ezesetben konnyebb, agilisebb is. De igazabol nem szamit egyik hatrany sem, a VAG az mindig jobb mindennel.
Szanalmas.
Kivancsi lennek egy beszelgetesre, amikor atadjak a kulcsokat…(egy nokias dobozban)
-Aztan csak semmi negativ velemeny!! (Kacsintva, kozben megpaskolva a dobozt)
Milyen jó, hogy ti meg látatlanban mondtok véleményt néhány számra támaszkodva. Ez is biztos korrekt végeredményt ad, az elvakult német autó gyűlöletet félretéve 😉