Vajon melyik a jobb? Audi e-tron vs. Jaugar I-Pace

Villám összevetés: Audi e-tron 55 quattro és Jaguar I-Pace EV400 AWD

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A részletesebb tesztek előtt vezethettem egymás után a ma elérhető prémium villany-SUV-kínálat kétharmadát. Vajon az Audi e-tron vagy a Jaguar I-Pace a meggyőzőbb?


Prémium SUV-ból is van már tisztán elektromos, nem is egy, hanem rögtön három. Az Audi e-Tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC trió mindegyike indul az Év Zöldautója díjért, mindhárman a földi halandó számára elérhetetlen, csaknem 30 milliós ártartományról startolnak, de mégis érdekesek, hiszen egy eleve drága szegmensben kínálják az emissziómentes közlekedés alternatíváját, legalábbis helyi szinten. Már mindhármukhoz volt szerencsénk (én mondjuk az Audit most próbáltam először, de róla is volt már menetpróbánk, ahogyan a Jaguar I-Pace-ről és a legfrissebb Mercedes-Benz EQC-ről is). A háromból kettőt ráadásul a legutóbbi Év Magyar Autója teszten egymás mellett, egymás után is vezethettem, s elég jól kirajzolódott, hogy az Audi e-tron és a Jaguar I-Pace miként áll egymáshoz képest.
Hirdetés

Audi e-tron vs. Jaguar I-Pace - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi e-tron 4901 1935 1629 2928 660-1725
Jaguar I-Pace 4682 2011 1565 2990 656-1453

Kívülről nem feltűnő, hogy az e-tron 21,9 centivel hosszabb, hiszen az I-Pace kupésabb formája, szélesebb és laposabb karosszériája optikailag nyújtja az amúgy emészthetőbb hosszt. Tengelytávból az I-Pace ad többet, s meglepő módon csomagtereik is alig különböznek, legalábbis alapméretükkel, ülésdöntéssel már egyértelműen többet ad az Audi. Utasterének belső szélességével is. Ülései kényelmesebbek, de nagy különbség - a stíluson túl - igazából nincs a két SUV beltere között, mindkettő elég tágas, elég praktikus.
Elég azonban csupán beindítani az autókat, s már látjuk, a két modell két külön világ. Annak ellenére, hogy mindkettő három kijelzős, azaz még a klímapult is teljesen digitális, mindkettőben van Apple CarPlay és Android Auto, viszont az Audi infotainmentje és szellőzőrendszere is kezelhetőbb, átláthatóbb, nem utolsósorban gyorsabb.
Audi e-tron vs. Jaguar I-Pace - belső méretek
Audi e-tron Jaguar I-Pace
Belső szélesség elöl [mm] 1560 1540
Belső szélesség hátul [mm] 1510 1530
Belmagasság elöl [mm] 920-990 890-940
Belmagasság hátul [mm] 960 960
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] 270 265
Ülőlap hossza elöl [mm] 540 530
Ülőlap hossza hátul [mm] 520 490
Csomagtér maximális szélessége [mm] 1400 1210
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] 1050 1050
Csomagtér magassága [mm] 440-670 430-620
Csomagtér hossza [mm] 1020 930
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] 1900 1850
Raktérnyílás szélessége [mm] 1100 1050
Raktérnyílás magassága [mm] 840 780

Ha a teljesítményadatokat nézzük, a mindkét esetben elöl-hátul hajtó villany-SUV-k továbbra is nagyon közel állnak egymáshoz, az Audi 408, a Jaguar 400 lóerős rendszerteljesítményt ad, előbbi 664, utóbbi 696 Nm nyomatékkal. Viszont van egy óriási különbség a két autó között: míg az I-Pace "csupán" 2,2 tonna, az e-tron bő 2,5, és ez mindenképp érződik a két autón. Nem csupán a 100-as sprinten, ami a Jaguarnál 4,8, az Audinál 5,7 másodperc, hanem minden egyes rezdülésen, a kanyarjellemzőkön is. És tudják melyik autó a kellemesebb? Többünk szerint nem a fürgébb, keményebb rugózású I-Pace, hanem a "tohonyább", akarom mondani kimértebb, de luxusautósabb, csendszobának is remek e-tron.
Fogyasztási értékből logikusan a könnyebb I-Pace esetén láthatunk kedvezőbbet, s ha azonos körülmények között használjuk őket, akkor valóban az a takarékosabb, ám vélhetően mégis az e-tron tulajok fognak kevesebbszer tölteni, jobb hatótávokat elérni. Ennek pedig az az oka, hogy a már-már sportautós vezethetőségű I-Pace-nek szívesebben "tapossa" a sofőr, az e-tron sokkal inkább a nyugodt, villanyautós autózás eszköze, erre egyébként visszajelzéseket adó gázpedáljával és vetített kijelzőjével is ránevel. Ráadásul utóbbi nem csak ritkábban töltendő, gyorsabban is tölthető, esetében az AC töltés letudható "röpke" 8,5 óra alatt, míg az I-Pace esetén 13,5 órára van szükség, hagyományos konnektorból persze mindkettőjük feltöltése két napos mutatvány. További különbség, hogy a DC villámtöltés is másfélszeres tempóval lehetséges az e-tronnál, csak kellően gyors töltő legyen hozzá.
Audi e-tron vs. Jaguar I-Pace - műszaki adatok, árak
Verzió Audi e-tron 55 quattro Jaguar I-Pace EV400 AWD
Teljesítmény 408 LE 400 LE
Nyomaték 664 Nm 696 Nm
Akkumulátor kapacitása 95 kWh 90 kWh
Tölthetőség AC: 11 kW, DC: 150 kW AC: 7 kW, DC: 100 kW
Gyorsulás 0-100 km/h 5,7 4,8
Végsebesség [km/h] 200 200
Fogyasztás - WLTP, vegyes 23,7 kWh/100 km 21,2 kWh/100 km
Fogyasztás a tesztkörön 21,4 kWh/100 km 19,8 kWh/100 km
Elvi hatótáv 414 km 409 km
Saját tömeg [kg] 2565 2208
Megengedett össztömeg [kg] 3130 2670
Alapár 28 475 940 Ft 29 862 000 Ft
A tesztautó ára 39 394 690 Ft 33 343 740 Ft

A változó hasmagasságot is adó légrugós futómű (millió egyéb mellett) az e-tron esetén alapáras, míg a Jaguar (542 610 Ft) felárat kér érte. A bázisár az Audi esetén a szerényebb, de extrákkal - ahogyan azt a hasonlóan extrázott tesztautók is mutatták - a Jaguar ára maradhat szerényebb, igaz az Audi sofőrsegédek terén erősebb. Ebben a szegmensben persze aligha a vételár lesz a döntő, s ezt jól mutatják már az eladási számok is: július végéig 24 e-tron kapott hazai rendszámot, míg I-Pace-ből épp egy tucatnyi, azaz fele annyi. Egyik sem szerény mennyiség persze - az árkategóriát és a még sokak számára fura, ám annál inkább szerethető - hajtásmódot illetően. Ha a két autó közül kellene választani, én is az e-tronra voksolnék, de mindenképp kipróbálnék egy EQC-t is a szegmensből, a trióból ugyanis a külföldi vezetés tapasztalata alapján az a kedvencem, annak ellenére, hogy az is lassabban tölthető, mint az e-tron. Ugyanakkor a 400 kilométeres hatótávok és az alsó hangon is 100 kW-os tölthetőségek esetén a villanyautózás már mindenképp nagyon is élhetőnek tűnik.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.08.10. at 00:05
    Permalink

    mért nem lepödök meg ,hogy végül csak kisikerült hozni az audit jobbnak!:)))))
    bár a Jag 6 millel olcsóbb de mégis!:))) vicc.
    és az nagyon is számít gazdagéknál,sőt 1mill is!!!!!
    kár össze hasonlítani bármit a német 3-al mindig jobb a bmw-audi,nagy ritkán alul marad a merci deeee

    • 2019.08.10. at 06:35
      Permalink

      Ezen miert lepodsz meg? Mindig ez van, minden feluleten.
      Ebben es ebben jobb a konkurencia, na meg még ebben is, es jobban is nez ki, ezesetben konnyebb, agilisebb is. De igazabol nem szamit egyik hatrany sem, a VAG az mindig jobb mindennel.
      Szanalmas.
      Kivancsi lennek egy beszelgetesre, amikor atadjak a kulcsokat…(egy nokias dobozban)
      -Aztan csak semmi negativ velemeny!! (Kacsintva, kozben megpaskolva a dobozt)

      • 2019.08.15. at 08:33
        Permalink

        Milyen jó, hogy ti meg látatlanban mondtok véleményt néhány számra támaszkodva. Ez is biztos korrekt végeredményt ad, az elvakult német autó gyűlöletet félretéve 😉

Vélemény, hozzászólás?