A Lexus és a Toyota elsősége évek óta megkérdőjelezhetetlen
A legjobb, legmegbízhatóbb autómárkák listája kapcsán sokan még ma sem értenek egyet: bár az amerikai kocsik gyengébb minőségét kevesen vitatják, sokan esküsznek a német autókra, míg mások az ázsiai, főleg japán modelleket tartják a legjobbnak. Pedig nem kellene ilyen megosztónak lennie ennek a kérdésnek, mert már legalább egy évtizede vezetik a megbízhatósági listákat az ázsiai autók. Idén sincs ez másképp: ismét elkészült a Consumer Reports megbízhatósági jelentése, és mint 10 éve folyamatosan, a Lexus megint dobogós, hasonlóan a Toyotához, ami 9 éve hozza ugyanezt az eredményt.
A Lexus GX legyőzte többek között a Toyotát is, bár ez a modell pont az utóbbi Land Cruiserén alapszik
Tavalyhoz képest változott a sorrend a Toyota és prémiummárkája között, előbbi ugyanis alulmaradt a Lexusszal szemben, miközben a harmadik helyre csúszott vissza. Közéjük ékelődve találjuk a Mazdát a második helyen. A japánok egy évtizede tartó kimagasló eredményeit látva azt is gondolhatnánk, kissé elfogultak a Consumer Reports munkatársai, de erről szó sincs: elmondásuk szerint ők egy független, nonprofit szervezet, akik ráadásul az USA-ban alakultak - ehhez képest nem elég, hogy az ázsiai autók vezetik toplistáikat, de pont saját hazájuk járművei szoktak a legrosszabbul teljesíteni. Idén több mint 320 ezer, 2010 és 2021 között gyártott járművet vizsgáltak olyan szempontok alapján, mint hogy hány apróbb (pl. alkatrészek nyikorgása, kopogása) és nagyobb (pl. hajtáslánc-meghibásodás) probléma merült fel velük kapcsolatban. A szerkesztők saját maguk is tesztelik a járműveket, és a tulajdonosok beszámolóit is figyelembe veszik, ezeket összesítve jött létre idén is a
megbízhatósági lista:
Egyértelmű az ázsiai autók fölénye, a top 10-be csak a Buick és a MINI került be a többi kontinensről. A németek közül a Porsche érte el a legjobb eredményt, bár 13. helyezése valamelyest gyengébb tavalyhoz képest. Az Audi és a BMW a középmezőnyben végzett, a Mercedes-Benz viszont eléggé lemaradt - utóbbi esetében azt is meg kell jegyezni, hogy a modellenkénti lebontásban ők érték el a legrosszabb eredményt, ugyanis a GLE lett a legkevésbé megbízható modell. Ebben a kategóriában is a Lexus nyert, a GX SUV a lehető legjobb eredményt, 100 pontot elérve áll az élen. Összességében megfigyelhető az is, hogy az elektromos autók rosszabb helyezéseket értek el, bár nem feltétlenül hajtásláncaik miatt, inkább a hi-technek ígért, aztán a hétköznapokban kevésbé jól működő kütyük okozta csalódottságnak köszönhetik az eredményüket - ezt igazolja a Tesla utolsó előtti helyezése is. Néhány márka, például az Alfa Romeo, a Jaguar vagy a Maserati kimaradt, mert nem volt elegendő adat a rangsoroláshoz.
Idióta japán mérnökök… Bezzeg a svédacél :-)))
Vagy a japán marketingesek 🙂
A Mercedes-nél és a VW-nél nem dolgoznak marketingesek, meg a Volvo-nál sem, ez nyilvánvaló :-))