Felvette a jelenlegi Mercedes-arcot az E-osztály is
Alapárasak az intelligens LED fényszórók, a piktogram-kivetítés utólag is aktiválható extra, a hátsó lámpák viszont mindenképp a jellegzetes csillagokat formálják
Még mindig tolja a csillagot, sajnos már csak a csúcsfelszereltség esetén
A legjobb dolgokra várni kell, valószínűleg ezért hagyta utolsónak a Mercedes-Benz az E-osztály generációváltását. Persze, a korábbi modellek tapasztalataival a mérnökök háta mögött könnyebb volt még jobbat alkotni, az E-osztály így a saját kategóriájában - szerintem legalábbis - jobban sikerült a C, illetve S modelleknél, ezzel lényegében ismét bebiztosította magának a gyártó legjobb modellje címet. Az E-osztály történetében először, 150 ezer forintos felárért világító hűtőrács-kontúr is kérhető, ám ami sokkal fontosabb, hogy Exclusive felszereltségi szinten ismét tolja maga előtt a csillagot, akárcsak a régi szép időkben. De nézzük inkább, hogy mi lapul a lemezek alatt.
4,95 méteres hosszával és 2,96 méteres tengelytávolságával nem nőtt sokat, csak amennyit kell
Az 1,88 méteres szélességhez 1,47 méteres magasság társul, megtartotta utazóautó jellegét
A 20 colos kerekekkel is tökéletes volt az összhang az országúti tesztkör során
A generációváltással és az MRA II platformmal mindösszesen 4 milliméteres a növekedés teljes hossz terén, illetve 2,2 centis a tengelytávolságot tekintve: egyértelműen nem egy miniatűr S-Osztályt szeretett volna csinálni a gyártó. Nem csak látható, hanem érezhető is, hogy ezek még nem sofőrös limuzin arányok, itt a vezetési élmény volt a cél a fejlesztéskor. Természetesen ennek ellenére a tetemes teljes hossz miatt kérhető bele összkerék-kormányzás, ami jól jön a szűk kanyarokban. Szintén feltűnik, hogy hosszabb lett az orr-rész, a megszokott három dobozos forma hangsúlya így kissé hátra tolódott.
Újdonság a Superscreen névre keresztelt, háromkijelzős műszerfal
A digitális műszeregység 12,3 colos, az infotainment képernyő 14,4 colos, az utaskijelző pedig 12,3 colos
Már nem a zongoralakk az alap
A szellőzőket automatikusan is tudja állítani az új E-osztály
Leginkább mégis a beltérben válik egyértelművé, hogy ez egy teljesen új modell: megérkezett a Mercedes-Benz jelenlegi műszerfalválasztéka is az autóba. Ezen a téren fontos megjegyezni, hogy már nem a fekete zongoralakk az alapáras dekoráció, ám aki ragaszkodik hozzá, az kérheti bele az ujjlenyomatvadász, fényes felületeket. A felszereltség-skála másik oldalán természetesen a teljes műszerfalon átívelő kijelzőcsoport is megjelenik, ám itt - a drágább modellek Hyperscreen-jével ellentétben - egyértelműen elkülöníthető, kisebb képernyőkkel operál, de legalább az anyósülés is kapott egy 12,3 colos kijelzőt.
A hatalmas tetőablakon át beszűrődő fénytől még világosabbnak tűnnek a fehér bőrülések
A helykínálat mindkét sorban kiemelkedő: ilyen egy igazi D-szegmens szedán
A csomagtartó 540 literes a fehér rendszámos, négyajtós változatokban
Az ergonómiára és a helykínálatra most sem lehet panasz, ám a kormány mögötti képernyő számomra még mindig egy kissé magasra került: kell vele próbálkozni, mire sikerül úgy beállítani, hogy minden jó helyen legyen és a teljes digitális műszeregységet is lássam. Hátul feláras a külön klímazóna, ám a helykínálat bőséges, és ülésfűtés is kérhető, valamint a tetőablak két részes, így a második sor számára is elegendő fény hatol be az utastérbe. A csomagtartó 540 literes, ám jól pakolható, igyekeztek mindent megtenni a mérnökök, hogy a nyílás is elég nagy legyen.
A hátsó kerekeket kormányzó rendszer a sebesség függvényében segítheti a manőverezést vagy a kanyarstabilitást
Vezetési élmény terén aratott nálam azonban igazán komoly sikert az új E-osztály. Az ülések kellően feszesek a hosszú utazásokhoz, a kormányzás nagyon pontos és jól adagolható, ám a futómű nem ad megfelelő mennyiségű visszajelzést az igazán sportos vezetéshez. Mondjuk nem is a pályanapra való az E 220d, így én ezt is pozitívumként értelmeztem, főleg a magyar utakon. Kellemesen semleges az összkép, csak úgy átsuhan a kanyarokon, végtelen nyugalommal és meglepő csenddel az utastérben. Forgatva azért hallani motorzajt, a kellemes dorombolásról azonban nehéz volt eldönteni, hogy valóban a négyhengeres dízel hangja szűrődik-e át a tűzfal hangszigetelésén, vagy utólag generált a morajlás.
A belépő dízel is bőven elég az új E-osztályba, ám az igazi ínyenceknek megérheti hathengerest választani
És ha már morajlás, mindenképp muszáj néhány szót ejteni a motorról, amely 2,0 literes, négyhengeres, hosszában beépített, 204 lóerős. Fontos megjegyezni, hogy ez a belépő erőforrás dízelfronton. Éppen ezért nem is kell fölényes erőfitogtatásra számítani az autópályatempós gyorsításoknál, ám a 1815 kilogrammos karosszéria dinamikus mozgatásához és az országutak meghódításához több, mint elég. Éppen ezért, ha választani kellene, hogy a nagyobbik dízelmotor tetemes felárát extrákra költsem-e, én biztosan így döntenék, ám arra sem tudok rossz szemmel nézni, akinek szüksége van további két hengerre, hogy az autópályán is a tápláléklánc tetejére kerüljön, ha már E-osztályt vesz.
Az autó hátulja kellően kerek, kissé kupés, sportos formát kapott
Főleg az árak fényében érdemes elgondolkozni az összeválogatáskor, hiszen nem olcsó móka egy ilyen utazóautó. Az indulóár Avantgarde felszereltséggel és négyhengeres benzinessel 25,1 millió, míg a dízel egy hajszállal 26 millió felett kezdődik. A tesztelt példány AMG Line felszereltségi szintje 2,07 millió forintos felártól indul, ám erre azért bőven kértek még extrákat is, a legmagasabb, Exclusive szint felára pedig 3,86 millió. Az összkerékhajtás nagyjából 1,1 millióba kerül, a már emlegetett két további hengerért a dízelmotorhoz ezzel szemben közel 7 milliót kérnek a stuttgartiak. A kategória árait elnézve helyén vannak tehát az árcédulák, az új modell legnagyobb előnyének pedig a bevezetőben feltett kérdés segít megtalálni a választ: a legkomolyabb előrelépésnek a digitalizáció és az E-osztály öröksége közötti, tökéletesen eltalált egyensúly tűnik.
Az összélmény kiemelkedő: látszik, hogy még mindig átlag feletti figyelmet kap a Mercedes-Benz legikonikusabb típusa