Vajon meghódítják Európát a sportos Fiatok?

180 lóerős is lehet az Abarth 595, a Spider pedig 170, és hátul hajt!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Régen volt már utoljára, hogy a Fiat valamilyen sportos autóval próbált hódítani, most viszont a 124 Spider és az 500S is elérhetővé válik, de izmos Abarth-okat is kérhetünk.

Belehúztak az olaszok, az igencsak sikeresnek ígérkező Tipo modellcsalád mellett a sportosabb vonalat sem hagyták el. Jókor kapaszkodtak bele a Mazdába és csaklizták el az új MX-5 alapjait, hogy megépíthessék rá imádott 124-esük 21. századi reinkarnációját. Az akció úgy tűnik bejött, merőben más karakter lett a két kocsi, ráadásul nem követték el azt a hibát, hogy csak külsőleg változtattak rajta. Fiat motort kapott a 124 Spider, 1,4 literes turbós benzinese 140 lóerőre képes, kétségkívül sláger lesz, nem hinnénk, hogy beárnyékolnák egymást az MX-5-tel.
Hirdetés

Olyannyira bízik ebben a gyártó, hogy nemcsak a nagyobb országokban, hanem Európában, a Közel-Keleten és Afrikában is szinte mindenhol elérhetővé teszi. Kétféle felszereltségi szinten kínálják majd, alapból 16 colosak a kerekek, bőrborítású a kormány és kulcs nélküli az indítás, de tempomatot és bluetoothos rádiót is adnak hozzá. A Lusso felszereltség már a stílusra játszik ezüst szélvédőkeretével és 17 colos könnyűfém kerekeivel, de már ködlámpát, bőrüléseket és automata klímát is ad.
Ugyancsak a kínálat része a frissen megjelent Fiat 500S, a ráncfelvarrott stílusos kisautó sportosra hangolt változata. Vadabbak a lökhárítók, sötétítettek az ablakok és krómozott a kipufogóvég, ami viszont feltűnővé teszi a piros S-betűn kívül, az az új matt zöld fényezés. Motorjait tekintve a 0,9-es kéthengeres turbós 80, 85, illetve 105 lóerős, az 1.2-es 69 lóerős, az 1.4-es pedig 100 lóerős verzióban lesz elérhető. Ugyanakkor az 1.3-as Multijet dízellel is szerelik, az 95 lóerőre képes. Jár hozzá még a Fiat Uconnect rendszerével ellátott, 7 colos, HD érintőkijelzős TomTom navigációs fejegység, melyhez 8 hangszórós BeatsAudio rendszer is csatlakozik.
A legnagyobb dobás mégis inkább a Fiat tuningspecialistájának hódítása, mostantól az Abarth modellekhez is hozzájuthatunk szinte bármelyik Fiat kereskedésben. Egyből négyféle modellel csap le a skorpiós márka, ebből három a frissített Fiat 500-ason, egy pedig a 124 Spideren alapszik. Nem bízták a véletlenre és jócskán ellátták a kisautót erővel, hogy ne csak bitang jól nézzenek ki az Abarthok, tépjék is le a sofőr arcát, ha úgy tetszik. Mindegyik az 1.4-es turbós benzinesen alapszik, az Abarth 595 145 lóerőre képes, az 595 Turismo már 165 lovas, az 595 Competizione motorjából pedig 180 lóerőt préseltek ki. Mindegyik egyedi Abarth lökhárítókat, sportosabb kipufogórendszert és skorpiós emblémákat is kap.
Végére maradt az igazi csemege, az Abarth 124 Spider. Már külsőben is elég sokat változtattak rajta, kezdve a különleges matricacsomaggal, amivel fekete motorháztetőt, fekete csomagtérfedelet, piros tükröket és az első lökhárítóba ugyanilyen színű betétet, meg persze sportosabb lökhárítókat kapunk. Na de nem minden a kinézet, főleg nem Abarthéknál, a géptető alatt 170 lóerőt teljesít a hosszában beépített 1,4 literes motor, ami 6,8 másodperc alatt repíti százra. A kipufogórendszert hagyományuk szerint öblösebbre cserélték, hogy ne csak erős, de hangos is legyen a ralilegendát idéző sportkocsi. Hangoltak a futóművén és a kormányzásán is a minél pontosabb kezelhetőség érdekében. Az Abarth 124 Spidert hatfokozatú kézi, vagy Esseesse Sports Sequential fantázianevű automataváltóval is szerelik.
A Fiat 124 Spider és az 500S értékesítése június 18-án, természetesen Olaszországban indul, de ugyanakkor az Egyesült Királyságban is megnyitják az előrendelést. Alapára 27 500 euró, azaz kb. 8,5 millió forint. Az Abarth modellek szintén 18-ától érhetők el, viszont az elsők csak valamikor szeptemberben kerülhetnek az új tulajdonosukhoz. Az 595 ára 18 000 eurótól indul, a vadító 124 Spiderért pedig minimum 40 000 eurót, nagyjából 12,5 millió forintot kell leszurkolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?