Vajon legyőzi-e az Opel Corsa GSi a Suzuki Swift Sportot?
Árharc: Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre megérkezett a Suzuki Swift Sport valós kihívójának tűnő Opel Corsa GSi. Mindketten 1,4-es turbósok, közel azonos árral. Vajon melyik a jobb vétel?
Hiába nem hazai gyártású már a Suzuki Swift Sport, talán a számunkra legkedvesebb hot hatchnek tekinthető - köszönhetően nagyon jó ár/érték arányának, amit már első próbája, a Ford Fiesta ST-vel való összevetése és múlt héten megjelent tesztje során is kiveséztünk. A Fiestával való összevetés viszont nem volt teljesen igazságos, hiszen a Swift Sport vele nem teljesen egy liga, olcsóbb és gyengébb is. Múlt héten viszont befutott az Opel Corsa GSi, a Swifthez hasonlóan 1,4-es turbós benzinmotorral és nagyon hasonló árral. Lássuk, melyik lehet a jobb vétel!
Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Opel Corsa GSi | 4021 | 1736 | 1479 | 1510 | 280-1090 |
Suzuki Swift Sport | 3890 | 1735 | 1495 | 2450 | 265-947 |
A Swift Sport 1 tonna alatti, 975 kilogrammos saját tömegével pehelysúlyú a több mint 20 százalékkal nehezebb, alapból is 1214 kilogrammos Corsa GSi-hez mérten.
Így aztán a Swifté a jobb gyorsulás: 8,1 másodpercével 0,8 másodpercet ver a Corsára, s 210 kilométeres végsebességével is lenyomja - egy hajszálnyit. Meg persze fogyasztásával is, katalógusérték szerint 100 kilométerenként alsó hangon 0,5 literrel, azaz mintegy 10 százalékkal. Igaz, a Corsa 2 centivel szélesebb abroncsokon gurul, ami akár jobb kanyarjellemzőket is adhat, de persze növeli a fogyasztást.De ha már költségek, nézzük az árakat, a Swiftről ugyebár tudjuk, hogy 5,99 millió forintos listaárát 0,5 milliós árkedvezmény tolja 5,49 millió forintra. A Corsa pedig egyrészt alapból is olcsóbb, 5 405 000 forintról indul, de személyes érdeklődésünk szerint még árkedvezménye is jelentősebb, 525 ezer forint. Ezzel a Corsa GSi már 4 880 000 forinttól hazavihető alap, fehér fényezéssel, ám a vicc az, hogy a Swift Sporténál bő 10 százalékkal kedvezőbb ára ellenére sem számít jobb boltnak. A titok ugyanis az alapellátmány, ami a Swiftnél már többször taglaltan kényelmi és biztonsági extrák tekintetében bőséges és hiánytalan. A Corsa GSi esetén pedig nemhogy távolságtartós tempomat vagy sávelhagyásra figyelmeztetés, még légkondicionáló sincs alapáron. Így aztán, ha megrendeljük hozzá azokat az extrákat, amiket a Swift Sport ad, már jóval magasabb végösszeget kapunk.
Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport - műszaki adatok és árak
Opel Corsa GSi 1.4 Turbo Stop/Start | Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1364 | 1373 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150 (5000) | 140 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (3000-4500) | 230 (2500-3500) |
Végsebesség [km/h] | 207 | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,9 | 8,1 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,1 | 5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 139 | 135 |
Saját tömeg [kg] | 1214 | 975 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1690 | 1445 |
Abroncsméret | 215/45 R17 | 195/45 R17 |
Alapár [Ft] | 5 405 000 | 5 990 000 |
Kedvezményes alapár [Ft] | 4 880 000 | 5 490 000 |
Kedvezményes ár közelített felszereltséggel [Ft] | 6 174 000 | 5 490 000 |
Még úgy is több mint 500 ezer forinttal drágábbra extráztuk a Corsa GSi-t, hogy nem is kapható hozzá minden, ami a Swift Sporthoz alapból jár, így például le kell mondani a távolságtartós tempomatról, a kulcs nélküli nyitásról és indításról vagy akár az automata reflektorkapcsolásról is, ennyiért azonban már lehet benne a Swifthez nem elérhető bőr kárpitozás és remek bőr ülés. A Swiftnél alap LED fényszóró helyett nem szerény összegért vehetünk Xenont, fizetni kell a légkondicionálóért is, alapból semmilyen sincs a Corsához, ahogyan a navigáció, a tolatókamera és a digitális rádió (DAB) tuner is egyenként vásárolandó, sőt, a Swiftnél meglévő külön kijelzős fedélzeti számítógép is. Ezekkel együtt a Corsa már drágább lesz, mint a mindenképp jobban felszerelt, hajszálnyit kisebb csomagterű, de ötajtóssága miatt jobban használható Swift Sport. Ami ugyebár fürgébb és takarékosabb is. Igaz, az Opel szerint a Nordschleifén jobb a Corsa, pláne, ha megvesszük hozzá az opciós 18 colos kerekeket, ami a Swifthez speciel nem is kapható. Ha viszont a hazai utakra, zömében hétköznapi használatra keresünk autót, az első számvetés alapján jobbnak tűnik a Swift, de természetesen várjuk erősen a Corsa GSi próbáját is, hiszen nem kizárt, hogy élményben még a Swift Sportra is rá fog licitálni. Ha például ad egy kis hangélményt, az ugyanis a Suzukiból kimaradt.
Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport - alapfelszereltség, extraárak (Ft)
Opel Corsa GSi | Suzuki Swift Sport | |
LED fényszóró | - | x |
LED menetfény | x | x |
Xenon fényszóró | 180 000 | - |
Automata reflektor | - | x |
Ködfényszóró | - | x |
Elektromosan állítható, fűthető külső tükrök | x | x |
ESP, 6 légzsák | x | x |
Bőrborítású kormánykerék | x | x |
Multifunkciós kormánykerék | x | x |
Elektromos ablakok elöl | x | x |
Elektromos ablakok hátul | - | x |
Automata légkondicionáló | 310 000 | x |
Navigációs, Bluetooth kihangosítós hifi | 250 000 | x |
DAB tuner | 35 000 | x |
Tolatókamera | 99 000 | x |
Fedélzeti számítógép | 15 000 | x |
Sportülések elöl | 300 000 (ülésfűtéssel, bőr kárpitozással) |
x |
Sávelhagyásra és sávtartásra figyelmeztetés | 105 000 | x |
Tempomat | Hagyományos | Távolságtartós |
Kulcs nélküli nyitás-indítás | - | x |
Ülésfűtés | - | x |
17 colos alufelnik | x | x |
A legfontosabb, hogy az Opel már rég széthullott, amikor a Suzuki még vidáman falja a kilométereket.
Hát azért nem teljesen igaz mert hiába van megbízható motor a suzukiban ha a többi része (pl.: kaszni, futómű, valtó) egy gagyi szar! Legalábbis abszolút nem kelet-európai úthálózatra tervezték.
Érdekes rengeteg huszonéves Suzuki járkál még, szóval nem gagyi szar! Opelek már rég szétrohadtak, és zabálják az olajat. Nekem is volt mindegyik. Különben is a Suzuki kis autó és pont jó.
A kasztnit kivéve minden alkatrésze sokkal strapabíróbb mint az Opelé.
Természetesen az eddigi tapasztalataim alapján írom ezt. Nem valószínű, hogy sokat változott volna a helyzet, de szerintem a karosszéria vonatkozásában javult a Suzuki.
Te már csak tudod. Mindegyiket használtad vagy 50 évig. Öcsém, te borzalmas ostoba vagy. Milyen tapasztalatod van neked? Mondom: semmilyen.
két kis csúnya gyösz, szerintem betehettétek volna már akkor a seat ibiza fr-t is, az 1.5 evo-t, 15000 jurótól (4.6 millió) kezdődik a csövi verzió alku nélkül (felni,klma,el.ablak,tempomat,stb), 5 ajtó, 4.1 méter majdnem, szóval élhető gép bőven.
150 lóval és a legújabb tsi motorral, ami már kiforrott azért nem rossz szerintem (nyilván gond nélkül 180-190 lóra húzható, 150 lóval 7.9-et gyorsul alapjáraton, szóval elég combos lehetne 190-nel (a kalkulátorom 6.5-6.6-os gyorsulást dob ki)
Nem azért mert seatom van, de ár sávban és teljesítményben hasonló lehetne, bár én nem fizetek cikkért az igaz 😀
lehetne még a clio rs-t (az is tetszik személyszerint) amit szintén sosem említetek meg (lehet utáljátok rönót, vagy nem fizet?) mondjuk annyi, hogy abból nem kapható vadi új itthon (vagyis nem tudom, bár németeknél vannak 0km-esek 20 ezer jurótól alku nélkül, ami még mindig beleférhet majdnem az 5.8milliós sáv környékére,,,,,)
A hazai piacon sem az Ibizia FR, sem a Clio RS nem érhető el jelenleg.
Nekem nem tetszik egyik sem de attól még jók! Nem jönnek be ezek a „műanyag autók” .
Hát elég lehangoló ez így… Mármint nem -csak- az, hogy a cikk eléggé elfogultnak látszik egyik típus iránt, hanem hogy az ilyen autós oldalakat látogató „célközönség” elvileg az autózással képben lévők közül való lelkes érdeklődő. A cikk kapcsán annyit, hogy a Sport Swift ezen generációjához nem volt még szerencsém (csak előzőhöz), ellenben az épp aktuális OPC Corsa-hoz igen, és az bizony egy nagyon-nagyon patent autó és jól szól a gyári kipufogó is megfelelő használattal… Tudom, az azért nem a GSi. Igaz, a képek alapján a Corsa egy fél számmal nagyobb autónak tűnik minden szempontból. De vissza a hozzászólásokhoz: nagyon nagy baj van a fejekben, ha még mindig a 20 évvel ezelőtti nótát fújják a magukat hozzáértőknek kikiáltó user-ek. Mert ott a 3F, aztán szép lassan a Ford-ok vagy éppen Fiatok és néhány Francia típus megbízhatóbbak mint a kategória átlaga. Ott a Japán autó mindenekelőtt csoport, aztán cikkek sokasága a benzines Avensis motorcserékről, a D4D dízel örömeiről, az Auris és egyéb modellben futó kis benzines konstrukciójáról nem is beszélve… Aztán jönnek „az Opel rohad meg eszi az olajat”, közben meg lassan sok egyéb modell tulajdonosa azonnal cserélne bármelyik Opel tulajjal olajfogyasztás vagy korrózió állóság terén is… Nem baj az ha van véleményünk, meg az sem ha hangot adunk neki. A baj az, ha az már nagyon idejétmúlt fals városi legendákra épül…
„Nem baj az ha van véleményünk, meg az sem ha hangot adunk neki. A baj az, ha az már nagyon idejétmúlt fals városi legendákra épül…”
Erre ezt írod: „…cikkek sokasága a benzines Avensis motorcserékről, a D4D dízel örömeiről, az Auris és egyéb modellben futó kis benzines konstrukciójáról nem is beszélve…” :-DDD
Itt a dolog lényege az, hogy nem egyszerű az emberi természetet legyőzni. A franciáknak, olaszoknak bizalmat szavazni kb. olyan, mint egy börtönt megjárt embernek új esélyt adni. Hiába bizonygatja, hogy jó útra tért, mindent megtesz, hogy más emberként lásd, de az a fránya tüske mindig benned lesz… És már ne is haragudj, de ha arról van szó, hogy X milliót szeretnék autóra kiadni, akkor nyilván afelé hajlok, amelyikről nem terjengenek rémhírek és azzal kecsegtet, hogy a megvételével jó döntést hozhatok. Mert az ember szeret biztosra menni, nem szeretjük a rizikót, az ingoványos talajt. Ha te ezzel szembe szeretnél menni, sok sikert hozzá, de az egyik legősibb emberi ösztönt nehéz lesz kiirtani bárkiből is. És mindenki ilyen, téged is beleértve, csak most valamiért okoskodni támadt kedved…
„X milliót szeretnék autóra kiadni, akkor nyilván afelé hajlok, amelyikről nem terjengenek rémhírek és azzal kecsegtet, hogy a megvételével jó döntést hozhatok”
Csakhogy ilyen típusok szép lassan nem lesznek. Már rég nem létezik olasz autó meg francia autó, mert a legtöbb autógyártó ugyanazon beszállító termékét használja tömegesen. Lásd pl Takata légzsák… Tehát mindegy milyen lógó van az autón, nem lehet általánosítani a gyártóval (nemzetségével) kapcsolatban (pl törökben gyártott Renault, szlovák KIA, cseh Hyundai, magyar Mercedes és sorolhatnám), mert van frankó olasz, megbízható francia de rosszul sikerült német és japán autó is és fordítva is. Ha ez így neked nem kerek, hát nekem 8.
„…egyik legősibb emberi ösztönt nehéz lesz kiirtani bárkiből is…” Ha a legősibb emberi ösztön szerinted kapcsolódik az autózáshoz, akkor nagyobb a baj mint hittem…
A köztudat mindig is nemzetekhez fogja kötni az autógyártást, ezzel nem lehet mit tenni, teret adva ezzel a különböző prekoncepcióknak. Abban igazad van, hogy beszállítók vannak, viszont azok a beszállítók olyan terméket gyártanak, amilyet a vevő kér és amennyiért kéri. Így lehet pl. az, hogy a Boschnak nagyon jó híre van VW-es körökben, az alfások szerint viszont a márka rossz hírét az általuk gyártott elektronika alapozta meg. Van amúgy sok igazságod, de az emberek általában lusták a dolgoknak ilyen mélységekben utánanézni(milyen motorral kell venni, mely évjáratok a jók, stb.), aztán persze jön a feketeleves.
Azt írod, ne kössük nemzetekhez a gyártókat, mégis némi aggodalmat vélek felfedezni a részedről a „török Renault, szlovák Kia…” résznél, tehát tulajdonképpen te is azt teszed, amit helytelennek tartasz…
Az utolsó bekezdéshez: igen, mélyen belénk van kódolva, hogy nem szeretünk kockáztatni. Aki a bizalmunkat akár csak egyszer is eljátszotta, az több esélyt nem kap. A vásárlásnál sem szeretjük a rizikót, főleg, ha az nagy értékben történik. Ha ezzel gondod van, akkor kérdezd meg magadtól: vennél-e kínai autót, mondjuk prémiumot, ha most lenne rá lehetőséged(nem a Volvóra gondolok). Lennének róla tesztek, agyondicsérnék mindenhol, és ezek után benned nem lenne semmi kétely a kínai mivolta miatt?
Az utolsó bekezdés csalfingó arra az ösztönre utal, amit te nyilván nem ismersz 😀
Nem lesz neki kerek. Ő úgy beszélget, hogy mindig mást mond.
Neked is lehet véleményed, nincs is ezzel baj, de az már az, ha azt hiszed, hogy értesz a témához.
Új autókról nincsenek hosszú távú tapasztalatok, gondolom eddig érted.
A régiekből lehet következtetni, ami vagy bejön vagy nem.
Egy régi Opel tartóssága sehol nincs egy régi Suzukihoz képest. Ennyi a történet.
A dilettantizmus nem szégyen csak kellemetlen. 🙂
„Egy régi Opel tartóssága sehol nincs egy régi Suzukihoz képest.”
Ez így nem igaz. Jellemzően a Suzuki kis autókat és terepjárókat gyárt,(ott) amiknél más az elvárás míg az Opel gyakorlatilag mindent, valamikor még úgynevezett prémiumot is Senator néven. Általánosságban elmondható, hogy az Opel nagyobb autókat gyárt és ehhez nyilván nagyobb felszereltség (sok sok egyéb hibaforrás) és persze futásteljesítmény társul. Az összehasonlítás kategórián belül állná meg a helyét, mondjuk Corsa Swift viszonylatban. Mivel nekem mind a kettő volt, (ifjú koromban) az általad kijelentetteket nem tudom megerősíteni. Gyakorlatilag a motor az egyetlen amiben a Suzuki jobb, futómű, fék, kasztni, kipufogó, váltó, tekintetében meg nem. A B Corsa egy szar de a C pl. egész jó, És az A (nekem Gsi volt) ritka megbízható volt. Ha feljebb lépünk az Astrák megfelelő bánásmód és karbantartás mellett hihetetlenül megbízhatók,(szigorúan benzines) főleg az F és a G.
A cégemnél még fut egy 2006-os G 1.4 twinport 320e-rel az órájában gyári, javítás nélküli motorral eredeti vezérműlánccal, négy lengéscsillapító, és egyetlen gömbfej cserével. 7 éve van nálunk, a legkomolyabb javítása a klímahűtő cseréje volt. Egyébként van egy H is, kevesebb futással ugyan de az is dettó.
A nagyobb Opelekkel nincs személyes tapasztalatom, valamint a J és K Astrával sem, de van ismerősöm akiknek az A Vectrája utsó Senátora szuperül szolgált…
Ez a tartósság-téma elég bonyolult. Bármilyen autó húzhatja sokáig, ha folyamatosan tolják bele a pénzt, és persze lényeges, ki mekkora tolerancia-szinttel van megáldva, mi fér bele neki és mi az, ami már nem. Nagy vitatéma mindig, hogy melyik kocsi a hosszabb életű: a nem rohadó, de megbízhatatlan, vagy a megbízható, de rohadós. Előbbi egy idő után az őrületbe kergeti a tulajt a hibáival, és ép kasztnival kerül a bontóba, utóbbinál meg a tulaj úgy van vele, hogy „régóta hű társam vagy, megérdemled, hogy a kasztnidat rendberakassam” – és emiatt az is hosszú életű lehet.
Jó példa, hogy a zöldséges Mercit minden idők egyik legjobb autónak tartják, mégis ha jársz-kelsz manapság, kb. olyan gyakran látsz, mint 1300/1310-es Daciát, amit meg az egyik legxarabbnak. A végén mindkettő ugyanoda jutott, ami a Mercinek szégyen, de a Dákónak dicsőség…
A családban van két Opel is. Mindegyikkel csak a baj van 150.000km után. Nem annyira komoly dolgok, de MINDIG elromlik valami.
Ismerősom is használ egy régi Opelt (20 éves), a gatyáját rá költi.
Én vettem egy 16 éves 1,6-os Suzuki Sedant munkás autónak. Most 24 éves, de elképesztő, hogy mit bír az az autó.
Tulajdonképpen én nem akarok meggyőzni senkit. Aki ért hozzá, azt tudja miről van szó, aki meg nem azt nem győzködöm.
A saját a autóm az etelon. Szinte már én sem hiszem el, amit bír és teljesít az a Toyota.
Hol van ahhoz egy Opel, vagy bármelyik német gyártmány? A béka seggében!