Vajon kié lesz az aranypedál díj?

Elstartolt a celebek autóvezetési vetélkedője

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hat magyar híresség, hat héten át azonos autót hajt, hogy kiderüljön, melyikük vezet legjobban. A vetélkedő autóját magyar motor hajtja.

Tavaly hivatásos sofőröknek indított vetélkedőt a járműflotta-követéssel, valamint a sofőrök monitorozásával és biztonságos vezetésre sarkallásával foglalkozó i-Cell, idén pedig szintén a Hungaroringen található Groupama Tanpályáról startolt el az Arany Pedál díj újabb fordulója. Ezúttal hírességek mérkőznek hat héten keresztül.

Vitányi Judit (a TV2 Tények műsorvezetője), Répa Kata (műsorvezető, autóversenyző), Böde Dániel (magyar válogatott labdarúgó, a Ferencváros csatára), Big Daddy Laca (Ganxsta Zolee és a Kartel), Laklóth Aladár (színművész, tereprallye navigátor) és Hoffer Zsolt (rendőr őrnagy, a Hungarian Police Rallye Team pilótája) ugyanazt - az Opel Magyarország által felajánlott, szentgotthárdi (1.0 SIDI Turbo) motorral szerelt - Opel Adam Rocks mini crossovert hajthatja egy-egy héten át, s adhat számot arról, hogy mennyire vezet biztonságosan. Az Adamot az i-Cell, a sofőrt és az autó előtti forgalmat egyaránt kamerával rögzítő, illetve értékelő, GPS-szel is felszerelt rendszere felügyeli. A berendezés figyelmezteti a sofőrt a veszélyes helyzetekre, a túl kicsi követési távolságra, az irányjelzés nélküli sávelhagyásra, továbbá gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros hirtelen megjelenésére, valamint a sebességkorlátozások be nem tartására is. Segíti a sofőrt, de a szabálytalanságokra fel is hívja a figyelmet. Utóbbi azért fontos, mert a megtett utakat a Groupama Tanpálya instruktorai is végignézik, s elemzik majd. Minden versenyző 1000 ponttal indítja majd a saját hetét, s minden egyes szabálytalanságért 10-10 pont levonást kap majd.

Mindenképp érdekes meccs lesz. Miként megtudtuk az esemény sajtótájékoztatóján, Vitányi Judit csak mostanában kezdte a fővárosban vezetést, kezdő, de nagyon óvatos. A leginkább tapasztaltnak hihető, s hivatásos rendőrként szabálykövetőnek vélhető Hoffer Zsolt pedig igen diplomatikusan annyival jellemezte saját vezetését, hogy a "város nem közlekedik szabályosan, alkalmazkodni kell". A Tanpálya vetélkedőjén ráadásul épp ő vállalta túl magát a vezetéstechnikai pályán, s vesztett temérdek pontot a bemelegítésnél.
Hirdetés
Hibát nem vétő versenyző biztosan nem lesz. „A közlekedésbiztonsági valóságshow célja a defenzív és biztonságos vezetési kultúra széles körű terjesztése. A résztvevők járművébe épített eszköz a járművezető figyelmét felhívja a kockázatos helyzetekre, mi pedig a járműbe helyezett kameráknak köszönhetően azonnal láthatjuk és elemezhetjük az adott közúti konfliktust. A heti 1000 pontot azonban a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el” – hangsúlyozta Kovács Attila, a Groupama Tanpálya instruktora, aki kollégájával a résztvevők napi és heti összesített értékelését végzi.
Az autót adó Opel és a sofőröket pontozó Groupama Tanpálya mellett az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és maga a Groupama Biztosító, valamint a Fire Striker - roncsolásmentes tűzoltókészülék - forgalmazója is támogatja a vetélkedőt. Közös cél a biztonságos vezetés, amihez bármikor jól jön egy kis próbatétel, a verseny szót ugyanis szándékosan kerülik a közúton zajló megmérettetés kapcsán. Fontos természetesen a példamutatás is, ha autóversenyzők, sportolók, ismert zenészek egyaránt azt mutatják, hogy a közút nem játszótér, fontos az előírások betartása, akkor talán mind többen veszik azt komolyan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?