Vajon kié lesz az aranypedál díj?
Elstartolt a celebek autóvezetési vetélkedője
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hat magyar híresség, hat héten át azonos autót hajt, hogy kiderüljön, melyikük vezet legjobban. A vetélkedő autóját magyar motor hajtja.
Vitányi Judit (a TV2 Tények műsorvezetője), Répa Kata (műsorvezető, autóversenyző), Böde Dániel (magyar válogatott labdarúgó, a Ferencváros csatára), Big Daddy Laca (Ganxsta Zolee és a Kartel), Laklóth Aladár (színművész, tereprallye navigátor) és Hoffer Zsolt (rendőr őrnagy, a Hungarian Police Rallye Team pilótája) ugyanazt - az Opel Magyarország által felajánlott, szentgotthárdi (1.0 SIDI Turbo) motorral szerelt - Opel Adam Rocks mini crossovert hajthatja egy-egy héten át, s adhat számot arról, hogy mennyire vezet biztonságosan. Az Adamot az i-Cell, a sofőrt és az autó előtti forgalmat egyaránt kamerával rögzítő, illetve értékelő, GPS-szel is felszerelt rendszere felügyeli. A berendezés figyelmezteti a sofőrt a veszélyes helyzetekre, a túl kicsi követési távolságra, az irányjelzés nélküli sávelhagyásra, továbbá gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros hirtelen megjelenésére, valamint a sebességkorlátozások be nem tartására is. Segíti a sofőrt, de a szabálytalanságokra fel is hívja a figyelmet. Utóbbi azért fontos, mert a megtett utakat a Groupama Tanpálya instruktorai is végignézik, s elemzik majd. Minden versenyző 1000 ponttal indítja majd a saját hetét, s minden egyes szabálytalanságért 10-10 pont levonást kap majd.
Mindenképp érdekes meccs lesz. Miként megtudtuk az esemény sajtótájékoztatóján, Vitányi Judit csak mostanában kezdte a fővárosban vezetést, kezdő, de nagyon óvatos. A leginkább tapasztaltnak hihető, s hivatásos rendőrként szabálykövetőnek vélhető Hoffer Zsolt pedig igen diplomatikusan annyival jellemezte saját vezetését, hogy a "város nem közlekedik szabályosan, alkalmazkodni kell". A Tanpálya vetélkedőjén ráadásul épp ő vállalta túl magát a vezetéstechnikai pályán, s vesztett temérdek pontot a bemelegítésnél. Hibát nem vétő versenyző biztosan nem lesz. „A közlekedésbiztonsági valóságshow célja a defenzív és biztonságos vezetési kultúra széles körű terjesztése. A résztvevők járművébe épített eszköz a járművezető figyelmét felhívja a kockázatos helyzetekre, mi pedig a járműbe helyezett kameráknak köszönhetően azonnal láthatjuk és elemezhetjük az adott közúti konfliktust. A heti 1000 pontot azonban a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el” – hangsúlyozta Kovács Attila, a Groupama Tanpálya instruktora, aki kollégájával a résztvevők napi és heti összesített értékelését végzi.
Az autót adó Opel és a sofőröket pontozó Groupama Tanpálya mellett az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és maga a Groupama Biztosító, valamint a Fire Striker - roncsolásmentes tűzoltókészülék - forgalmazója is támogatja a vetélkedőt. Közös cél a biztonságos vezetés, amihez bármikor jól jön egy kis próbatétel, a verseny szót ugyanis szándékosan kerülik a közúton zajló megmérettetés kapcsán. Fontos természetesen a példamutatás is, ha autóversenyzők, sportolók, ismert zenészek egyaránt azt mutatják, hogy a közút nem játszótér, fontos az előírások betartása, akkor talán mind többen veszik azt komolyan.