Vajon kibírja az 1,0 literes öreg Polo a végsebesség-tesztet?

Nosztalgiafutam: így hasít egy alulmotorizált, 30 éves Volkswagen Polo az Autobahnon!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korosodó Volkswagen egyáltalán nem való ebbe a környezetbe, ez jól látszik a felvételen is. Ennek ellenére nyomják neki rendesen, meglepő sebességeket kicsikarva a 45 lóerős motorból.

Amikor a modern autók 1,0 literes alapmotorjait kritizálók hosszú során végignézünk, sokaknak juthat eszébe, hogy nem újkeletű ez a méret az autóiparban. Az amúgy akár 110 lóerős erőforrásokat gyengének nevezni a 20-25 évvel ezelőtt használt, hasonló lökettérfogatú, de csak nagyjából 50 lóerős motorok fényében is komikusnak hat: manapság még a turbó nélküli egyliteresek is 70-80 lóerőt tudnak. Ennek ellenére közlekedtünk a régiekkel is annak idején, és bizony róják az utakat most is a cseppnyi új motorok, ráadásul ezerszer jobb dinamikával, mint annak idején az elődök. Remek példa erre az a végsebesség-teszt, amit nemrég a NoSpeedLimitGermany Youtube csatornájára töltöttek fel: a kis Volkswagen Polo mindössze 45 lóerőt tud, mégis a végletekig hajtják az Autobahnon. Bár gyorsnak nem igazán mondható a száguldás, a videó attól még élvezetes, hiszen a mindösszesen 93 ezer kilométert futott autó futóművének így is látványos küzdelem az autópályatempó.
Hirdetés
Előtte viszont az autópálya melletti iparterületen is mennek vele egy kört, így látszik, hogy a városba ez is bőségesen elég ésszerű tempót autózni, sőt, még akár országúton is el lehet vele közlekdni, persze ott már lesznek korlátai. A négysebességes váltó negyedik fokozatában viszont már csak várunk, és alig történik valami, mindemellett a német autópálya legkisebb úthibái is mintha le akarnák dobni az útról az autót, a motor-és szélzaj mértékéről nem is beszélve. Igazi nosztalgiafutam az alábbi videó azoknak, akik ültek már ilyesmiben és próbáltak vele hasonlóan száguldani, de azoknak is tanulságos lehet, akiknek erre nem volt lehetőségük. Itt látszik ugyanis igazán, hogy mennyit fejlődött a technika és az autóipar, illetve hogy miért nem érdemes a modern, hasonló lökettérfogatú motorral szerelt járműveket ezekhez a régi vasakhoz hasonlítani.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?