Vajon jó az ingyen parkolás összességében?
5 dolog, ami miatt nem tűnik eltaláltnak az ingyenes parkolás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szerda óta országszerte ingyenes a parkolás, Budapesten ez tegnap már egyértelműen megmutatta hatását, óriási forgalom és az ingyenesség miatt telített parkolóhelyek jellemezték a várost.
a válaszadók többségének nem öröm az ingyenes parkolás.
1. Sűrűbb forgalom
Egyértelműen megnövekedett az autóforgalom, ami persze alapvetően oké, hiszen a cél most pontosan a távolságtartás, az, hogy a csúcsidőben ugyancsak járatsűrítésre kötelezett tömegközlekedés helyett az egyéni mobilitást, akár az autózást válasszák az emberek. Ez ugyanakkor azzal a kellemetlen mellékhatással jár, hogy az utak zsúfoltabbak, a menetidők nőnek, s jönnek is a további következmények, lásd a további pontokat!
A több autó több szmogot termel, a dugóban araszolás szintén kevéssé környezettudatos, s ezt alighanem leginkább a belvárosokban, a frekventált helyeken élők sínylik meg, hiszen az autók késő estére (de legalábbis a kötelező hazaérési időként célul tűzött éjfélre) alighanem elvonulnak, a rossz levegő, a szmog viszont itt marad, ez pedig fokozza a légúti megbetegedéseket, rontja esélyeinket a betegségek ellen.
3. Telített parkolóhelyek
Az árazás a korlátozottan rendelkezésre álló javak elosztását is szolgálja, a parkolóhelyek kapcsán ez azt jelenti, hogy ha fizetni kell érte, ha sokat kell fizetni érte, csak annyi időre vesszük igénybe, amennyire mindenképp szükségünk van rá. Ez a tényező most kiesett, nekem pont ott volt lehetetlen tegnap a parkolás, ahová máskor is és mindenképp autóval mennék, a gyermekem iskolájánál, hiszen nem csak az átmenő forgalom jelent meg ott, hanem a hosszabb távra ott hagyott autók is. A parkolás hiába lett tehát ingyenes, parkolóhelyből nem lett több, megállni csöppet sem volt könnyebb, sőt.
4. Rutin nélküli vezetők
Az, hogy nem lehet, vagy csak jóval messzebb lehet leparkolni, csak kényelmetlenség. Az már nagyobb baj, hogy a parkolóhely-kereséssel is csak nő a forgalom, nő a szmog, de a mind több autóval és autóssal van még ennél nagyobb is. Szemmel láthatóan az is autóba ült most, akinek finoman fogalmazva csekély rutinja van csak. Mondjuk az egyenesen menő sávból a kanyarodóba, már épp a lekanyarodáskor elém vágó, majd nem sokkal később előttem megálló taxisnál valószínűleg nem a rutin, hanem valami egyéb hiányzott.
5. Növekvő agresszió, csökkenő szabálykövetés
És végül meg is érkeztünk az utolsó ponthoz, amit az előbbi vége is megmutatott, összességében nő az utakon amúgy is jelen lévő agresszió, ami összességében csöppet sem jó és előremutató. Van azonban egy jó hírem, saját magunk is segíthetünk, a távolságtartásnak messze nem csak az a módja, ha autóba ülünk!
Az ingyenes parkolás akár jó dolog is lehet(ne)! Ha mindenkiben kellő felelősség van, s csak akkor ül autóba, csak akkor mozdul ki, ha arra mindenképp szükség van. Autózni is lehet okosan. Nem feltétlenül szükséges a célpontig menni. Az autózás és némi séta, csomagtartóban hordott összehajtható kerékpár vagy roller óriási segítség lehet (akkor is, ha nem teszik mindenhol ingyenessé a parkolást!). Ahogyan az is, hogy ha megtehetjük, dolgozzunk otthonról, hiszen a kontaktok csökkentése mellett a forgalom csökkentése is segítség, nem csak saját magunk számára, összességében a társadalomnak, még a gazdaságnak is. Ha tehát nem feltétlenül szükséges, ne repüljünk rá azonnal a célpontunkhoz legközelebb lévő - most ugyan mindenki számára - ingyenes parkolóhelyekre, hiszen annak a fenti 5 pont lesz a következménye, ami nem tűnik előnyösnek. Az pedig erősen tippelhető, hogy a felelős közlekedéshez nem is lenne szükség az parkolóhelyek ingyenességére. Neked mi a véleményed? Fejtsd ki bátran a kommentek között!
A cikkíró meg is válaszolta saját kérdését, csak nem tud róla. Ezt írta: „a cél most pontosan a távolságtartás”. Ez az egy érv mindent visz, mint IFA az útkereszteződésben. Hisz ez volt a rendelet célja. A többi érv csak nyavajgás.
Az otthoni munkavégzést kellene erősíteni, főleg a közszférában. Akár állami támogatást adni azoknak a cégeknek, amelyek ezt lehetővé akarják tenni. Meg a jogi szabályzáson is kellene némileg lazítani. Oké, a pék meg a benzinkutas nem tud otthonról dolgozni, de több ismerősöm dolgozik olyan állami intézménynél, ahol akár még a technika is adott, csak épp a vezetők valami emzéperiksz számú rendeletre, törvényre, az Aranybullában foglaltakra hivatkoznak, ami alapján nem engedik otthonról dolgozni a népeket.
Igen, alapvetően ezt az üzenetet kívántam átadni: akinek nem muszáj, ne autózzon! Ha közlekedni kell, nyilván jobb most (is) autózni, mint tömegközlekedni, ez nem vitás.
„Vajon jó az ingyen parkolás összességében?”
Tökéletes!
Tökéletesen és könyörtelenül megmutatja, hogy az önkormányzatok szinte SEMMIT nem tettek az elmúlt évtizedekben a parkolás fejlesztéséért… csak a lóvét szedték és vágták zsebre a közterületi parkolásért!
Neeem … a parkoló óra és a festék nem fejlesztés :)))
Ebben is van igazság. Az autók föld alá rejtése (mélygarázs) lenne a megoldás. A fejlett nyugaton a történelmi belvárosokban, az utcák alá épített garázsokkal is van erre példa.
Hogy a fenébe képesek egyesek ilyen fos helyen lakni? El nem tudnám képzelni, hogy minden nap ezzel szenvedjek, nem beszélve az állandó bűzről meg zajról. Még jó, hogy Pest a minden az embereknek és nem jönnek vidékre . Nálunk parkolóóra sincs, ott állok meg ahol akarok és tök ingyen. További jó szórakozást a hely keresésben!
többen is írtátok már a problémákat. Több home office kellene egyébként is (nyilván a digitális melóknál), minden téren, nem csak közszférában és nem csak járványkor (kb fele forgalom lenne, minden járművön).
ezek mellett lehetne fejleszteni a garázsokat is (mélygarázs) p+r- eket, hogy ne legyen élhetetlen az egész, plusz jobb elkerülő utak és viaduktok/alagutak.
illetve decentralizálni sem ártana a munkahelyeket, hogy ne minden sz.rért a retek büdipestre kelljen bemenni és főleg ne a belvárosba, agyrém.
A gépjárművel közlekedők istentelen mennyiségű adót és járulékot fizetnek be és nagyjából, semmit nem kapnak érte…pedig, ezeket a pénzeket az úthálózatra kellene költeni…de nyilván nem oda megy a pénz nagy része.