Mielőtt szépen sorban megnézzük az EU legnagyobb piacait, gyorsan vessünk egy pillantást a hazai helyzetre. Ha csak a márciust nézzük, akkor tavalyhoz képest 4,37 százalékkal több Teslát adtak el itthon, ami 406 darab autót jelent márciusban. Ám az első negyedévet nézve már 28,7 százalékos a csökkenés. Franciaországban, a Tesla második számú európai piacán márciusban 37 százalékkal, a negyedévben pedig 41 százalékkal csökkentek az eladások. (Az első számú piacnak az Egyesült Királyság számít, ott 6 százalékos a növekedés az első negyedévben). Németországban, ahol a Tesla egyetlen európai gyára van az eladások márciusban 43 százalékkal, a negyedévben pedig 62 százalékkal csökkentek.
Az egyik kakukktojás Olaszország, ahol 51 százalékkal nőttek az eladások márciusban, ám a negyedévet vizsgálva 6,8 százalékos csökkenés látható. Hasonló a helyzet Spanyolországban, ahol márciusban 34 százalékot nőttek az eladások, de az egész negyedévben 12 százalékos a csökkenés. Ráadásul itt érdemes tudni, hogy Spanyolországban igen bőkezű támogatás van villanyautók vásárlásához. Viszont a többi nagy piacon is küszködött Musk márkája: Norvégiában (-1 százalék), Hollandiában (-55 százalék), Svédországban (-64 százalék) és Belgiumban (-69 százalék) is csökkentek az eladások.