Egyszerűbb bikázni, mint több száz elemet és egy speciális akkudobozt magunkkal hurcolni, de mindéképp szórakoztató a kísérlet (Forrás: Garage54/Youtube)
Macerás és költséges, de szórakoztató módját választotta a Lada beindításának az orosz autós csatorna. Az őrült kísérleteiről híres Garage54 újfent egy Ladát választott a próba alanyául, amelybe egy egészen új fejlesztésű akkumulátort építettek. Persze semmi technológiai forradalom nem született a műhelyben, csupán elemekkel keltették életre a koros technikát.
A kitartás meghozta gyümölcsét, vígan pöfög a Lada, miután a ceruzaelemek beindították (Forrás: Garage54/Youtube)
Első lépésként a szükséges 12 voltos feszültséget állították elő 8 darab 1,5 voltos elem segítségével, de az áramerősség kevésnek bizonyult, meg sem nyikkant az indítómotor. Emelték a tétet, de 16 elem sem hozott megváltást, 24 darab viszont gyengén, de megforgatta az asztalon heverő önindítót, továbbá be is húzta a fogaskereket. Kipróbálták a 32, illetve 40 elemes felállást, ami egyre intenzívebb forgást eredményezett, így a következő lépcsőfokként a Ladát is megpróbálták beindítani. A 48 és 56 darabos próba nem járt sikerrel, meg sem moccant a motor, majd több lépcsőben elérték a 120 elemet, ami már képes volt egy kicsit megmozdítani a benzines erőforrást. Az egyre több ceruzaelem egyre gyorsabban forgatta a motort, így már csak a megfelelő mennyiséget kellett eltalálni.
Végül 308 darab már simán beröffentette a blokkot.