Az elmúlt évben baljós árnyak gyülekeztek a Nissan körül, ám ekkor jött a hír, hogy
a Honda mentőövet dobhat. A tárgyalások viszont
hamar elhaltak. Nos, úgy tűnik, nem teljesen lefutott még az ügy. Miért? Néhány nappal ezelőtt belsős információkra hivatkozva több portál is úgy értesült, Makoto Uchida vezérigazgató megbízatása véget ér. A hír igaznak bizonyult, hiszen a vállalat hivatalosan is bejelentette, az egykori vezető helyét április elsejétől Ivan Espinosa, mostani tervezési főigazgató veszi át. Egyúttal a közlemény tartalma szerint további személyi változások is jönnek a felső vezetés berkein belül, amely segít "a vállalat rövid- és középtávú célkitűzései elérésében miközben a hosszútávú növekedésre fókuszálnak".
Azzal, hogy Uchida távozik, ismét újrakezdődhetnek a tárgyalások a Nissan és a Honda között. Utóbbi állítólag feltételként megszabta, hogy hajlandó folytatni az egyeztetéseket, amennyiben a mostani vezérigazható távozik - legalábbis erről számolt be a Financial Times. A portál "az ügyre rálátással rendelkező személyeket" nevezett meg forrásként. Ugyanakkor az értesülést érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen a Nissan nem tett említést a Hondáról legutóbbi közleményében.
Úgy tűnik, a Nissan egyáltalán nincs olyan helyzetben hogy bármilyen feltételt is diktáljon.
Szerintem a részvényesek azóta is átkozzák a napot amikor a japánokon eluralkodott a nemzeti hév és úgy gondolták elég lesz ha az ügyészséggel mondva csinált okokkal kicsinálják Ghosn.
Arra nem számítottak hogy más nem lesz képes a víz felszínén tartani a céget.
Szerintem örülhetnek ha a Hondát nem rántja magával…
Egyedül a Renault-t sajnálom. Most ott van a pénzük egy cégben amit pár év alatt csődtömeggé silányított a japán vezetés…