A főbb részeket takargatni sem kell, kívülről leginkább lökhárítóiban és küszöbborításaiban különbözik a nemrég bemutatott GLC-től az AMG változat (Fotó: Automedia)
A Mercedes-AMG C 63 nyomában érkezik a GLC SUV, ami hamarosan bemutatkozik. A közúti tesztek már zajlanak, így a kémfotósok már el is csípték az újdonságot Ausztriában, az Alpokban. Még így, álcafólia alatt is egyértelmű, hogy nincsenek radikális külső változások a már bemutatott Mercedes-Benz változatokhoz képest: a lökhárítók, a küszöbtoldatok és a hátsó légterelők különböznek. Elöl az AMG modellekre jellemző lökhárítót és Panamericana hűtőrácsot láthatunk, oldalt a hatalmas, egyedi AMG felnik és a méretes fékek különböztetik meg, míg hátul az oldalanként két, hatalmas kipufogónak kellett helyet biztosítani a lökhárítón.
Testközelből azért látványos, hogy morcosítottak rajta (Fotó: Automedia)
Hátul a hatalmas, szögletes kipufogók és a nagyobb légterelő árulja el (Fotó: Automedia)
A beltérben a köznapibb GLC változatokhoz nagyon hasonló alapokkal találkozhatunk. Természetesen a digitalizáció és a kényelem oltárán áldoztak a sportosságból, hatalmas képernyőkkel és pihe-puha anyagokkal vették körbe a sofőrt és az utasokat a tervezők. Könnyedén feltűnhetnek viszont az AMG részletek is, mint például a kormány borítása és kialakítása, a kormányon található extra vezérlők és a látványos oldal- és combtámasszal szerelt ülések is.
Az autó beltere is megkapta az elvárható AMG részleteket (Fotó: Automedia)
Nem csak plaketteket jelent viszont az AMG-csomag, a közös alapokra tekintettel jó eséllyel a Mercedes-AMG C 63 műszakisága érkezik majd a crossover változatba is. A gyártó is megerősítette, hogy 445 lóerős csúcsteljesítménnyel érdemes számolni a benzinmotort, ám azt még nem tudjuk, hogy milyen teljesítményadatokkal bír majd az ezt kiegészítő elektromos hajtás. Beleszámolva azt is, hogy az AMG mérnökei néhány év múlva valószínűleg emelni tervezik a modell teljesítményét, a tippünk szerint nagyjából 600 lóerősként fogják bemutatni végül.
Azt is megtudtuk, hogy az említett erőforrás lökettérfogat tekintetében mindösszesen 2,0 literes, négyhengeres lesz.
Mindezt alapárasan egy 9 sebességes automata váltóval párosítják a németek. Várhatóan még idén lehull a lepel a teljes külsőről, az első példányokat viszont már biztosan nem kapják meg idén még a leggyorsabb megrendelők sem.
Az AMG verzió is négyhengeres lesz, ennek ellenére akár 600 lóerőt is tudhat majd (Fotó: Automedia)