Az Ibiza küllemén nincsenek komoly változások, ezzel szemben a jóval népszerűbb városi crossover változat - az Arona - sokkal több vizuális újdonságot kapott
Hat választható hajtáslánc ilyen kis autóknak, mint az Ibiza és az Arona, igen nagy szám, mégis ennyi van hozzájuk, ezek 80 és 150 lóerő közt helyezkednek el teljesítmény terén. A kínálat legalja háromhengeres és szívó, a csúcson pedig az 1,5 literes TSI várja a sportosabb vásárlókat. Alapfelszereltséggé válik a részben LED fényszóró, de opcióként az összes fény LED-es. Előre megérkezett a kéttónusú SEAT logó, hátra pedig a kézírásszerű Ibiza és Arona felirat is, ezen felül már tényleg csak az apróságok maradnak, legalábbis az Ibiza esetében.
Ez a forma nekem még mindig bejön, nem is vagyok benne biztos, hogy igényelte volna a komolyabb átrajzolást
Az Arona legnagyobb lépése mindezen felül az Xcellence felszereltség megjelenése, amellyel teljesen új, nagyobb és terepre valóbb SUV-okhoz hasonló lökhárítódizájnt is kapott, a két opcionális kerek kiegészítőlámpa pedig valami egészen újat hoz a modell arcára. Ettől még sajnos ez továbbra is csak egy elsőkerékhajtásos, megemelt Ibiza marad, ami szomorú, jó buli lehetne, ha mind a négy keréken tekerhetne.
Az Arona viszont egyértelműen vagányabb lett az új lökhárítóknak és az opcionális kétszínű festésnek köszönhetően
Az Ibiza újításain túlmutat továbbá a lehetőség a tető színének megváltoztatására, ami igen jól áll a kis crossovernek, ráadásul még messzebb viszi a modellt az alacsonyabban ülő rokona látványvilágától. Hátul az új betűtípuson kívül más diffúzorral és átdolgozott hátsó tetőszpojlerrel is találkozhatunk.
A belterek nagyon hasonlóak maradnak, továbbra sem szeretné eltitkolni a gyártó a közös alapokat
Szokatlan egy frissítésnél, hogy megváltozzon a beltér anyaghasználata, ám az új Ibiza és Arona ezen a téren is előrelépnek, puha, barátságosabb tapintású műszerfalat is kapnak. Ezen felül nagyobb és jobb lett az infotainment rendszer is - alapáron 8,25", felárért pedig 9,2" méretű a képernyő - a beltér hangulatáról pedig a legmodernebb kormánykerekek és az állítható színű LED világítás is gondoskodik innentől.
Hát igen… Nem ártana egy „kicsivel” több spanyol virtus, spanyol „lélek” – ha már onnan származik a márka. Az a baj velük már hosszú ideje, hogy a design ezt a mediterrán vonalat egyáltalán nem közvetíti. Az olaszoknál legalább a mai napig ott van…