A RAV4-hez hasonló formával érkező Corolla Cross az első globális modell, mely a legkorszerűbb hibrid hajtással érkezik
A Toyota Corolla már évek óta a legkelendőbb autónak számít a világpiacon, és ennek megfelelően nem sokáig halogathatta a modell SUV változatát a japán gyártó, hiszen ma a szabadidő-autók számítanak a legnépszerűbbnek. A Corolla névhez méltóan a Toyota a legújabb TNGA GT-C platform fejlesztéseit pakolja új autójába, mely tágasabb belteret, fejlettebb technológiát, és jobb menettulajdonságokat ígér. Az autó 4460 mm hosszú, 1825 mm széles, 1620 mm magas, és a tengelytávja 2640 mm-re rúg, mely adatok hallatán joggal sorolható az SUV kategóriába, hiszen a C-HR és a RAV4 között félúton helyezkedik el.
2640 mm-es tengelytávjával és 1,62 méteres magasságával joggal sorolható az SUV kategóriába
A megjelenéskor két kivitelben is elérhető lesz a Corolla Cross; mindkét esetben a Toyota ötödik generációs hibrid hajtáslánca kerül a kasztniba, opcionálisan elsőkerékhajtással vagy intelligens, fizikai kapcsolat nélküli összkerékhajtással. Előbbinél 199 lóerős teljesítményre számíthatunk, mely segítségével 8,1 másodperc alatt lehet 0-100-ra gyorsulni. Ezzel szemben az összkerekes kivitel a hátsó tengelyre kap egy 42 lóerős elektromotort, mely automatikusan segíti a menetstabilitást és hajtja a hátsó kerekeket, valamint persze az összteljesítményt is növeli.
A full LED fényszórókat az európai szabályozást és igényeket szem előtt tartva tervezték
Sokak számára örömhír lehet, hogy a Toyota mérnökei továbbfejlesztették az autó belterének központi részét jelentő multimédiás rendszert is. A kormány mögött elhelyezkedő műszercsoport is teljesen digitális - egy 12,3 colos kijelző által. A műszerfalból középen egy 10,5 colos kijelző tűnik ki, mely a szokásos Apple CarPlay, Android Auto szolgáltatások mellett rendelkezik a Toyota saját fejlesztésű rendszerével is, melyet okostelefonra is elérhetővé tettek a japánok, így távoli elérést is kapunk az autóhoz.
Egyértelműen a középen a műszerfal fölé tornyosuló 10,5 colos kijelző a beltér központi eleme
A Toyotától megszokottan a biztonság is a fejlesztés központi kérdése volt. Minden mai sofőrsegéd és ütközésvédelmi rendszer megtalálható a Corolla Crossban, de talán a legérdekesebb biztonsági megoldás a középső légzsák, mely az elöl ülő utasokat védi "egymástól" egy oldalirányú ütközés esetén.
Nyitható panorámatető is elérhető lesz hozzá, első utasait a Yarishoz hasonlóan középső légzsák is védi, a fejlett infotainment online kapcsolatával távoli frissítések fogadására is képes
Véletlen, hogy annyira hasonlít az új Suzuki Crossra?
Ez egy külön emberkaszt lehet, ezek a „hasonlítósok” …
Az Scrossnál meg gondolom azt írtad, hogy „véletlenül hasonlít a Rav4re?” …
Telibeszarom, hogy mire hasonlít.
Jól nézki és kész.
Véletlen lenne, ha hasonlítana, de nem is hasonlít rá. A Corolla Cross tavaly nyáron debütált, köze nincs a Suzukihoz.
Ez nem véletlen. Ennek is négy kereke van. Neki kivan…