Keskenyebb lámpákat, fenyegetőbb, függőleges lamelláival szinte vicsorító hűtőmaszkot kapott a C3 Aircross
Megújult a Citroën C3 Aircross, amire szüksége is volt, hiszen míg a Peugeot 2008 és már az Opel Mokka is az EMP2 platformra épül, a C3 Aircross még arra, amire az első Peugeot 2008. Ez pedig a PSA PF1 építőkészlete. Nem mellesleg ezen fut még a tavaly szintén frissített Opel Crossland is. Viszont azt kell mondjam, a C3 Aircross, pláne a frissítésével jobban tartja magát. Itt kerekebb a forma, jól áll a kissé keskeny, de magas építés neki, hiszen eleve olyan modern és extravagáns, hogy holdjárónak is elmenne.
Új színek és felnik is érkeztek a kínálatba, a tesztautón mindkettőből látható
Vagányul körbeműanyagozott a karosszéria, az egérszürke, akarom mondani hivatalosan Khaki (ejtsd: keki) szürke fényezés a fehér tetővel és külső tükrökkel, valamint az első, bordázott betéteivel különösen csinossá teszi. Bordázás az új, krómbetétes hűtőmaszkra is jutott, az alsó légbeömlő pedig függőleges lamelláival szinte fenyegetően vicsorog. Az orr amúgy is trükkös: csak a felsőbb sorba került menetfény LED-es, lejjebb projektoros halogén lámpák világítanak - korrektül, de ami a lényeg: a C3 Aircrossnak arca van. Kicsit hátul is újak, sötétítettebbek a lámpák, oldalról pedig a leghátsó oldalablak - a korábbi sűrű csíkozásnál szolidabb - dizájnkerete az újdonság.
Továbbra is kemény műanyagokból épül, de immár akár műszerfali szövetbetétet is felvonultat a beltér, így az összhatás még barátságosabb lett
A külméretekhez és a kategóriához képest is meglepően jó a hosszanti helykínálat
Kétségtelenül csinosabb és vagányabb lett a C3 Aircross, utasterének legfőbb újdonsága, hogy immár textilbetét is kerülhet a műszerfalra, ami itt is nagyon sokat dob a beltéren. Naná, hiszen a plasztikok mind kemények, de van annyi fantázia mindenhol, az ajtón is textilkárpit és némi műbőr-burkolat, hogy az összhatás csöppet sem sivár, sőt már-már izgalmas. A műszerfal két szélére függőleges formátumú, középre, a korábbinál nagyobb érintőkijelző fölé vízszintes kiosztású légbeömlő került - egységesen krómos középső betéttel. Jó fogású, kellemes tapintású, feltűnően lágy a kormány, rajta audiovezérlővel, a Bluetooth-szal és kábellel Apple CarPlay-jel/Android Autóval is csatlakoztatható telefonhoz felvevőgombbal. Ami viszont nincs és hiányolható, az a klíma vezérlőpanelje, az ugyanis digitálisan, az érintőkijelző menüjébe került. Automata tehát a klímavezérlés, de sokszor jól jönne, ha odapillantás nélkül is lehetne kapcsolni.
Gusztusos a beltér, de a "bőrhatású" kárpit helyett érdemesebb szövetet választatni
Pedig a C3 Aircross, illetve a Citroën maga alapvetően a kényelemről szól, ennek megfelelő a futómű - lágy - hangolása és az elöl-hátul korrekt üléskényelem is. Igaz az elöl puha, a korábbiaknál is jobb szivacsozású, szinte süppedős Advanced Comfort ülések tartása lehetne jobb. Ami viszont jobban zavart, az a Metropolitan Graphite belső csomaggal járó gusztusos, de izzasztó "bőrhatású" üléshuzat. Télen hideg, nyáron izzasztó. Persze nem kell feltétlenül ezt kérni... Ami viszont mindenképp jár, az a műszaki újítás, amit leginkább a már az alapmotornál is 6 fokozatú váltó jelent. Nem a kapcsolási érzete miatt fogjuk szeretni, hanem az áttételezéséért. A 110 lóerős alapmotor is jól használható lett, persze erejéért továbbra is érdemes 2000/perc fölé forgatni, viszont autópályán is egyszerre elfogadható hangú és meglepően takarékos, a 130 km/órás tempó sem fárasztó, 3000/perc alatti fordulattal futható vele. Így aztán a fogyasztás is jobb lett, az 5,8-as WLTP érték ráadásul teljesen hozható, a teszt átlaga tankolás szerint is 6 liter lett, ráadásul minél kevesebbet megyünk városban (elindulásokkal, megállásokkal tarkítva), annál jobb lesz, még autópályán is bevihető 6 liter alá. Mindez egy alapmotoros, hagyományos stop-startos kisautótól, akarom mondani kis SUV-tól több mint korrekt.
Alaphelyzetben is 410 literes, az álpadló alacsonyabbik helyzetében a fedélzeti bőröndöket állítva is fogadó a csomagtér
A Shine felszereltség álpadlóját felső helyzetébe téve lépcsőmentes bővített rakteret kapunk, az utasülés támlájának előrebillenthetősége által 2,3 méteres hosszal
Ráadásul a C3 Aircrossnak vagányságán túl megvan még az a tudása, hogy 4,15 méteres hosszával elég kompakt és parkolóhely-barát, hosszanti helykínálatával és alaphelyzetben is 410 literes, az osztottan dönthető hátsó üléstámlákon túl még az utasülés síkba fektethetőségével is bővíthető, így akár 2,3 méteres hosszt is adó csomagterével külső méreteinél nagyobb belterűnek tűnik. Szerethető, családi használatra is alkalmas, vagány kis crossover, a márka szerint SUV. És persze a márkára jellemző kényelmes rugózással, amit a full felszerelt példány 17 colos alukerekei sem rontottak el. Persze a tesztautó akciósan is 7,6 millió forintos árára pillantva nem olcsón mért portéka, de van ennél olcsóbb is azért, 5 5950 000 forinttól indul a kínálat, a C-Series széria által pedig 5,96 millióért már kifejezetten gazdag ellátmányút is kaphatunk belőle.
A 4,15 méteres hosszhoz 2,6 méteres tengelytáv társul, az Airbump betétek már csak a hátsó lökhárítón maradtak meg
Értékelés
Pozitív
Tágas, jól variálható utastér, kellően erős motor, kényelmes futás
Negatív
Érzéketlen kormányzás, izzasztó üléskárpit
Árak
Tesztmodell alapára
6 735 000 Ft (2021.10.03.)
Tesztautó ára
7 602 000 Ft (2021.10.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.10 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
crossover
Belső szélesség elöl:
1445 mm
Belső szélesség hátul:
1410 mm
Belmagasság elöl:
920-1010 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér magassága:
480-850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500-2300 mm
Raktérnyílás szélessége:
990 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.10 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km
Már csak nevetek ezeken a franciákon… azthiszem az eladási számok beszélnek helyettem.
Mind3… Peugeot, Renault, Citroen…egyik sem kell a magyarnak.
Helyette kell a feltörekvő Kia, ami úgy jön fel, mint a talajvíz.
Nem kell, persze, nézd meg az európai eladásokat, a kategória piacvezetőjét úgy hívják h Peugeot 2008, és még ez a C3 testvér is kb annyit hoz mint a Kia Niro. Nálunk a Suzuki határozza meg ezt a kategóriát, és ez a Stellantis vonal tényleg nem jellemző nálunk, de ha az európai eladásokat nézzük akkor jóval vegyesebb a kép. A Seat Arona és az Opel Crossland is előzi a Nirot, a nála jobban szereplő Kona sem tud viszont az élbólyba kerülni.
Direkt nem az európai eladásokat nézem, az nem érdekel engem.
A világ legtermészetesebb dolga, hogy mindenki azt veszi, ami a sajátja, vagy amit a sajátjának érez.
Ezért vezet Franciaországban a Stellantis. Ezért vezet Németországban a VW csoport. És ezért Romániában a Dácsia.
Ez alap.
Az én megfigyelésem azon alapult, hogy még emlékszem 2005-re, amikor egészen máshogy festettek a magyar eladási számok… Peugeot 206-ot úgy vitték, mint a cukrot..renault megane is a focussal volt egyszinten népszerűségben. Citroen c4 sem volt ritka… most meg egyik márka sem üti meg a szintet, egyik típusukkal sem.
De ugyanez elmondható az Opelről is… valaha a Suzukival verekedett az első helyért, most meg a kutyának nem kell.
Az biztos hogy ezek a márkák szerepeltek már sokkal jobban nálunk, elég összetett lenne az okokat megfejteni, valószínűleg az egyik ok hogy az akkori hazai népszerűség egybeesett a francia autóipar megbízhatósági mélyrepülésével, akkor több olyan modell volt olyan típushibákkal amik a francia autókról kialakult sztereotípiákat joggal erősítették.
Igazából csak a kiegyensúlyozottság jegyében írtam, francia párti nem vagyok, de nem hiszem hogy ezek a mostani franciák megbízhatóságban annyira rosszak lennének mint amit sok előítélet gondol, és ezzel együtt -a koreaiak fejlődését maximálisan elismerve- a koreaiakat sem helyes szerintem úgy beállítani mint a technikai/megbízhatósági csúcs, az új japán, olvasni/hallani azért arról h szívó benzinmotorjaiknál előfordulhat kis km-nél is az olajfogyasztás, és 8-10 éves kortól kezdve fellépő különböző hibák is szemben állnak a már felépített koreai + sztereotípiákkal.
Nálunk tényleg nem mennek a piacon, de ennek ellenére európai kitekintéssel azért az a szitu, hogy ezekből a franciákból elképesztő mennyiségeket eladnak, ami nyilván nem menne még a hazai piacon sem gyenge tartalom mellett.
A vezesshu-n ugyanezt a kocsit tesztelték.
Nagyon lehúzták. Motor, váltó, futómű, ülések, műanyagok… semmi se jó, mégis 8millió.