Vadiúj négyhengereseket fejleszt a Mercedes-Benz

További downsizing jön a Mercedes-Benznél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jelenlegi motoroknál is kisebb köbcentis blokkok érkeznek a Mercedes kompakt kategóriás modelljeibe. Az új egységeket a Nissan és a Renault közreműködésével fejlesztik.


Számos új négyhengeres motort fejleszt a német gyártó az elkövetkező években, melyeket elsősorban a kompakt kategória modelljeibe szánnak. Az M282 kódjelű benzines, közvetlen befecskendezéses 1,2 és 1,4 literes változatban készül majd. Őket egészítik ki a frissített 1,6 és 2,0 literesek, amelyek jelenleg az A-osztályban teljesítenek szolgálatot, beleértve a 400 lóerős AMG A45 modellt is.
Hirdetés

A jelentések szerint az új kisköbcentis motorokat a Renault-val és a Nissannal közösen fejlesztik a németek, amelyeket kizárólag keresztben építenek majd be. A friss motorok 2018-ban jelenhetnek meg az A-osztályban, később pedig a CLA, GLA, GLB és B-osztályoknál is találkozhatunk velük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Vadiúj négyhengereseket fejleszt a Mercedes-Benz

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Szerintem nem jól látjátok, a mercedes 2 liter feletti motorokat gyártott, persze volt 1,8-as is ezer éve, de mindig a nagy motorokkal operált. A renault inkább alatta volt jó és piacképes.
    A merci lefelé bővített kellettek a modern kis cm3-is motorok.
    Az infinitinek meg merci alap cserébe.
    Most hogy euro 7 fele nézünk a renault nem akar drága dízelt továbbfejleszteni, a Mercinek meg muszáj mert abból is él ahogy a többi német, és a ford is megcsinálta a ” kocka” 2 literes 4 hengeres Adblue dízelét akár teherautóba is jó.
    Valószínű a drága dízelfejlesztés és magas belépőár miatt a Renault ha kilép a dízelgyártópiacról a mercitől vesz majd 2 literes dízelmotort adblueval, de ő adbluesat nem fejleszt mert hibridbenzinben és elektromosban látja a jövőt.

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Méltatlan az hogy ennyire gagyi motorokat gyárt a Mercedes. Nem értem miért kellene a Mercedest felsőbbrendűnek gondolni, nem sok olyan motorja ami kiemelkedő (legalább tudásban),

    A C200d esetében az ár inkább legyen 35.000 eur, és akkor eleve más a fekvése a vásárlói igényeknek. Egy átlagos német család első autójáról beszélünk (a magyar megfelelője kb Skoda Rapid lenne), nem kell túlmisztifikálni.

    Ebből fogy a legtöbb, nem a 20 millás meseautókból, és ezek jönnek majd be tömegesen használtan (mivel újonnan is több fogyott, mint az insignából).

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Azt az 1.6 dci Renault motort cserélni fogják a mostani C faceliftnél ” egyébként már teljesen kész csak még valami okból kifolyólag nem mutatták be ” … megkapja az új fejlesztésű 2.0 dieselt … gyanítom hogy csak az olcsóbb Mercik kapnak Francia motort a hosszában beépíthető motorok azok nem lesznek közös produkciók .
    Egyébként szerintem méltatlan egy közel 20 milliós C osztályhoz a Renault motor … mármint nem a gyártóval van bajom csak hát azt a motort nem a prémium ligába tervezték és elég ciki egy 1/4 annyiba kerülő kompaktban is ugyan azt a motort látni mint a C 200d ben …

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    pl a „prince” motornál van (sok) olyan, hogy egy alkatrésznek van Peugeot és BMW (Mini) cikkszáma, különböző árral. (szerintem kitalálod melyik a drágább)

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Miért ne adhatnák? A kéziváltós C200d is egy Renault motor, és szépen be van lőve az ára.

    Tök mindegy hogy Reneault, a Mercedes szervíz rakja be és számítja fel a munkabért, meg annyit számláz a motoralkatrészért amennyit nem szégyenl.

    Mellesleg ez a Renault motor tudásban fényévekkel jobb mint amit a Mercedes használt a pl B klasséban. (1.8-as)

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Azért ennél összetettebb a dolog elvégre a nagy biznisz az alkatrészekben van … na már most a Renault 1.2 tce alkatrészeit nem lehet olyan áron adni mint a Merci 1.2t motorjaiét …ergó valamit változtatnak rajta hogy még véletlenül se passzoljon az olcsóbb Renauult alkatrész a nála jóval drágább Merciéhez . De egyébként pár apróbb részletet eltekintve szinte biztosra vehető hogy ugyan az a Renault motor lesz az olcsóbb Mercikben mint a Cloban .

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    „A jelentések szerint az új kisköbcentis motorokat a Renault-val és a Nissannal közösen fejlesztik”
    Mármint megveszik tőlük és lecseréli a szelepfedélen a jelet.

Vélemény, hozzászólás?