Vadiúj négyhengereseket fejleszt a Mercedes-Benz
További downsizing jön a Mercedes-Benznél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jelenlegi motoroknál is kisebb köbcentis blokkok érkeznek a Mercedes kompakt kategóriás modelljeibe. Az új egységeket a Nissan és a Renault közreműködésével fejlesztik.
Számos új négyhengeres motort fejleszt a német gyártó az elkövetkező években, melyeket elsősorban a kompakt kategória modelljeibe szánnak. Az M282 kódjelű benzines, közvetlen befecskendezéses 1,2 és 1,4 literes változatban készül majd. Őket egészítik ki a frissített 1,6 és 2,0 literesek, amelyek jelenleg az A-osztályban teljesítenek szolgálatot, beleértve a 400 lóerős AMG A45 modellt is.
A jelentések szerint az új kisköbcentis motorokat a Renault-val és a Nissannal közösen fejlesztik a németek, amelyeket kizárólag keresztben építenek majd be. A friss motorok 2018-ban jelenhetnek meg az A-osztályban, később pedig a CLA, GLA, GLB és B-osztályoknál is találkozhatunk velük.
Szerintem nem jól látjátok, a mercedes 2 liter feletti motorokat gyártott, persze volt 1,8-as is ezer éve, de mindig a nagy motorokkal operált. A renault inkább alatta volt jó és piacképes.
A merci lefelé bővített kellettek a modern kis cm3-is motorok.
Az infinitinek meg merci alap cserébe.
Most hogy euro 7 fele nézünk a renault nem akar drága dízelt továbbfejleszteni, a Mercinek meg muszáj mert abból is él ahogy a többi német, és a ford is megcsinálta a ” kocka” 2 literes 4 hengeres Adblue dízelét akár teherautóba is jó.
Valószínű a drága dízelfejlesztés és magas belépőár miatt a Renault ha kilép a dízelgyártópiacról a mercitől vesz majd 2 literes dízelmotort adblueval, de ő adbluesat nem fejleszt mert hibridbenzinben és elektromosban látja a jövőt.
Méltatlan az hogy ennyire gagyi motorokat gyárt a Mercedes. Nem értem miért kellene a Mercedest felsőbbrendűnek gondolni, nem sok olyan motorja ami kiemelkedő (legalább tudásban),
A C200d esetében az ár inkább legyen 35.000 eur, és akkor eleve más a fekvése a vásárlói igényeknek. Egy átlagos német család első autójáról beszélünk (a magyar megfelelője kb Skoda Rapid lenne), nem kell túlmisztifikálni.
Ebből fogy a legtöbb, nem a 20 millás meseautókból, és ezek jönnek majd be tömegesen használtan (mivel újonnan is több fogyott, mint az insignából).
Azt az 1.6 dci Renault motort cserélni fogják a mostani C faceliftnél ” egyébként már teljesen kész csak még valami okból kifolyólag nem mutatták be ” … megkapja az új fejlesztésű 2.0 dieselt … gyanítom hogy csak az olcsóbb Mercik kapnak Francia motort a hosszában beépíthető motorok azok nem lesznek közös produkciók .
Egyébként szerintem méltatlan egy közel 20 milliós C osztályhoz a Renault motor … mármint nem a gyártóval van bajom csak hát azt a motort nem a prémium ligába tervezték és elég ciki egy 1/4 annyiba kerülő kompaktban is ugyan azt a motort látni mint a C 200d ben …
Saab-nál is ez volt Opel dobozosat vetted akkor jó 30 % de volt hogy 50% al olcsóbb volt ugyan az a termék ” pl szűrők és fékbetétek…”
pl a “prince” motornál van (sok) olyan, hogy egy alkatrésznek van Peugeot és BMW (Mini) cikkszáma, különböző árral. (szerintem kitalálod melyik a drágább)
Miért ne adhatnák? A kéziváltós C200d is egy Renault motor, és szépen be van lőve az ára.
Tök mindegy hogy Reneault, a Mercedes szervíz rakja be és számítja fel a munkabért, meg annyit számláz a motoralkatrészért amennyit nem szégyenl.
Mellesleg ez a Renault motor tudásban fényévekkel jobb mint amit a Mercedes használt a pl B klasséban. (1.8-as)
Azért ennél összetettebb a dolog elvégre a nagy biznisz az alkatrészekben van … na már most a Renault 1.2 tce alkatrészeit nem lehet olyan áron adni mint a Merci 1.2t motorjaiét …ergó valamit változtatnak rajta hogy még véletlenül se passzoljon az olcsóbb Renauult alkatrész a nála jóval drágább Merciéhez . De egyébként pár apróbb részletet eltekintve szinte biztosra vehető hogy ugyan az a Renault motor lesz az olcsóbb Mercikben mint a Cloban .
“A jelentések szerint az új kisköbcentis motorokat a Renault-val és a Nissannal közösen fejlesztik”
Mármint megveszik tőlük és lecseréli a szelepfedélen a jelet.