Vadítóan dögös lett az Audi új luxuskupéja
Új sofőrsegédekkel debütált Audi A7 Sportback
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden tekintetben modernebb, fejlettebb, biztonságosabb az új A7 Sportback, nem mellesleg magabiztosabb megjelenésű is a németek jachtja.
Hét évvel az első Audi A7 Sportback bemutatkozása és 3 évvel a facelift után, máris itt a német prémiumkupé második generációja. Elődjénél 5 mm-rel rövidebb (4969 mm), 2 mm-rel keskenyebb (1908 mm), ellenben 2 mm-rel magasabb (1422 mm) a vadiúj négyajtós GT, ami otthonában mutatta meg először az A8-cal megkezdett új dizájnvonalnak köszönhetően még morcosabbra rajzolt arcát. Lejjebb került a hatszögletű hűtőrács, már egyenesek a HD mátrix-LED fényszórók, lézer reflektorral, maradt viszont a gyönyörű kupés tetőív, ami továbbra is éles törésben, valamint aktív szárnyban végződik. Meghökkentő részlete a far teljes szélességén végighúzódó hátsó lámpa, ami olyan fényjátékra képes ajtónyitáskor és -záráskor, hogy már-már azt hisszük, hogy szorult egy kis fantázia az Audi formatervezőinek vonalzójába. Meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy
az új A7 Sportback vonzóbb és magabiztosabb megjelenésű, mint az új A8.
Nem kevésbé újító az utastér sem, persze olyan audis, konzervatív, rideg módon. Az egész műszerfalon átfutó egyenesektől minimalista, mégis elképesztően igényes. Talán az utóbbi idők legjobban komponált kabinját alkották, ömlik belőle a finomság és a határozottság, és ezt az echte négykarikás vásárlók értékelni fogják. Bár rövidebb a külső, a tengelytáv 12 mm-rel hosszabb, ötüléses és négyüléses változatok is érkeznek. Nagyobb testévérétől örökli a duplaképernyős középkonzol-elrendezést: már nem csak egy MMI kezelőszervvel vezérelhető 10,1 colos infotainment képernyőt kap a csúcsfelszerelt változat, hanem egy 8,6 colos klímavezérlőt is. Nem maradt el a 12,3 colos virtual cockpit sem.
Lemezei alatt is rengeteg változás történt, váza nagy mennyiségű alumíniumot tartalmaz, felfüggesztését és kormányzását magunk hangolhatjuk, de rendelhető hagyományos, 10 mm-rel lejjebb ülő sport vagy éppen légrugóval is. Opciós lesz az összkerékkormányzás, valamint a quattro változatokhoz rendelhető nyomatékvektorált hátsó differenciálmű. Mindent beleadva 5 radarral, 5 kamerával, 12 ultrahangos szenzorral, sőt, egy lézer szkennerrel is dolgozhat a 39 féle biztonsági rendszer: köztül adaptív tempomat, sávtartó, táblafelismerő, később csatlakozik a távvezérelhető parkolás is. Egyelőre nincs szó az Audi A8 dugóasszisztenséről, ami hármas szintű önvezetést ígér, már ahol engedik a jogszabályok.
Élből 535 literes a csomagtere, láblendítéses nyitással érhető el, ülésdöntéssel 1390 literre bővíthető, természetesen a raktér hosszát úgy határozták meg, hogy két golftáska éppen beférjen. Nagyvilági dilemmák. Bevezetőmotorja ugyanaz a 3,0 literes, 340 lovas V6 lesz, amivel az A8 is bemutatkozott, 48 voltos mild-hibrid rendszerrel, és ami mostantól az új típusjelöléssel, azaz 55 TFSI névvel debütál. Annyi különbség azért lesz, hogy az A7 nem nyolc, hanem hétfokozatú Stronic automatát kap. Későbbre további négy- és hathengeres motorokat ígér az Audi. Az alap A7 már februártól kapható Németországban, 67 800 euróért, valószínűleg hozzánk valamivel később érkezik.
Hát nem egy nagy durranás…..
aha, változott, de szerintem nem előnyére……..ennek ellenére ez a nyújtott,puttonyos,kupéforma még mindig erre emlékeztet :
[url]http://www.k-9superheroesdogwhispering.com/wp-content/uploads/2013/01/dogpooping.jpg[/url]
Vadítóan dögös lenne ? Na ne már úgy néz ki mint az előd sőt pont úgy néz ki csak kapott egy majomparádét a hátsó lámpák helyére előre meg kettő cicalámpát …a beltér az visszalépés az elődhöz képest ott legalább el lehetett tüntetni a középső kijelzőt mert motoros mozgatású volt … na és itt ez a beltér ? Ne vicceljünk 😀 Minek egyáltalában az a középső kijelző??? Műszerfal TFT kijelző lent szintén TFT kijelző a gombok helyén … utas meg úgy sem látja és vezetés közben egyébként sem lehet ” lehet csak nem szabad” filmet nézni …