Vadító formákat és Wankel motort hoz a Mazda

Vélhetően az új 6-os és 3-as Mazdát láthatjuk a két tanulmányautóban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két tanulmányautót is mutatott egyszerre a Mazda, a Kodo dizájnban még mindig van lehetőség. Csodás formájú Mazdák jöhetnek, ráadásul Wankel motorral.


Dübörög a Tokiói Autószalon, ahol a Mazda egyből két autóval dobbantott. Méghozzá két tanulmányautóval, mik mint tudjuk, a Mazdánál elég sokat jelentenek. A Vision Coupe egész sok részletet megjelenít, amit az RX Visionön láttunk korábban, viszont van egy elég jelentős újdonság, a négy oldalajtó. Joggal feltételezhetjük, hogy a következő generációs 6-os csiszolatlan formájához van szerencsék, ha így fog kinézni, ismét nagyot alkotnak majd a japánok. Az éles vonalak helyett a legtöbb helyen letisztult, legömbölyített vonásokat látunk, a kabin egészen hátra került, hosszmotoros, hátsókerékhajtású arányokat mutat, erre azonban kevés az esély. A belső is tartogat izgalmakat, a kormány csodásan sportos vonalakkal ékeskedik, a vízszintesen elvágott műszerfalba pedig szépen elrejtették a kötelező kijelzőt. A műszerek hagyományosak a japánoknál, még egy tanulmányautóban is, a kézi váltógombot pedig nem tudjuk hová tenni.
A másik tanulmány a Kai, egy kisebb kategóriájú kompakt modell lehetne, arányaiból és méreteiből ítélve talán a 3-as. Akárcsak a Vision Coupén, itt is a márka hagyományos pajzs formájú hűtőrácsát láthatjuk, megtartottak sok jellegzetességet, miközben rengeteg új részletet fedezhetünk fel. Itt is igaz a letisztult vonalak összessége, a far érdekessége pedig a dupla kerek lámpát magába foglaló, egyébként BMW-s formájú lámpafészek. A belső itt az igazi autóőrülteknek kedvez, a hagyományos megoldások a vezetési élményt szolgálják, mint az egyszerű körműszerek és a sportos kormány.
Hirdetés
A Mazda elárult további érdekességeket is a Tokiói Autószalon előestéjén, ilyen például az a hír, amit eddig csak pletykáltak. Visszatér a Wankel motor, a kényes, de rendkívül hatékony belsőégésű motor kis hengerűrtartalomból jóval több erőt képes termelni, mint egy hagyományos, normál hengerelrendezésű benzines. A forgótárcsás szerkezet viszont első körben hatótávnövelőként érkezik majd a Mazda első elektromos autójába, aminek érkezését még megjósolni sem lehet. Emellett azt is beismerték, hogy igazak egy másik forgódugattyús motor fejlesztéséről szóló hírek is, ám azt egyelőre csak a technológia fejlesztésének céljából építik, konkrét autóba, fő hajtóműként még jó ideig nem fog kerülni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?