Akár 1000 km-t is meg lehet tenni egy huzamban az S 580 e-vel
Már rendelhető a Mercedes-Benz S-osztály jelenlegi csúcsverziója (ha a Maybach kiadást figyelmen kívül hagyjuk), ami már a bizonyára később érkező AMG kivitel előtt is elhozza a V8-ast. S 580 4MATIC néven fut majd, csakhogy nem ez lesz az egyetlen ezzel a megjelöléssel: már elérhető az S 580 e is, ami bár számban megegyezik a V8-as modellnevével, kisebb motort kap. Előbbiben 4 literes a V8-as, utóbbiban 3 literes sorhatos motor dolgozik, ez egészül ki egy nagyobb villanymotorral (mert egyébként a V8-as mellett is van, de az csak egy 20 lóerős, így lágy hibrid a modell). Az összteljesítmény 503 lóerő az S 580-nál és 510 az S 580 e-nél (utóbbiban külön-külön 367 és 150 lóerős a benzin- és a villanymotor).
V8-cal és sorhatossal is dinamikusan vezethető az óriás limuzin
Végsebességben egyik sem kerekedik a másik fölé, mindkettőnél 250 km/h-ban korlátozták a tempót. A V8-as viszont jobban gyorsul, 100 km/h-ra 4,4 mp alatt szökken fel, a konnektoros hibridnek ehhez 5,2 mp-re van szüksége. Persze mindkét adat tiszteletre méltó egy akkora bálnában, mint amilyen az S-osztály. Érdekesség, hogy a két modell nagyjából ugyanannyiba kerül - miért is választaná akkor bárki a hibridet, ha az valamivel lassabb? Talán cserébe elegendő lesz a WLTP szerinti 1,1-1,5 literes (!) fogyasztás, míg a nyolchengeres több mint 10 litert - igen, csaknem tízszeres mennyiséget - éget el. Ráadásul az S 580 e mindennel (benzinnel és árammal) feltöltve akár 1000 km-t is meg tud tenni, ilyen hatótávval a V8-as modell nem büszkélkedhet. Az akkumulátor a 60 kW-os DC villámtöltővel fél óra alatt tölthető fel teljesen, de az AC-ról is 11 kW-tal táplálható, azaz nem egész 3 óra alatt feltölthető. Csupán a villanymotorral is képes 140 km/órás tempóig hajtani az S 580 e. És akkor mennyi az annyi? 43.334.000 Ft-tól indul az S 580 e, míg az S 580 4MATIC 44.384.000 Ft-tól vihető. Nagyjából 1,5 millió forint tehát a felára az összkerékhajtásnak és a jobb gyorsulásnak a nagyobb fogyasztás mellett.
Tömény luxus és kényelem fogad hátul
Új kényelmi funkciók is megjelentek az S-osztályban, például a Maybachból ismerős intelligens fejtámla hátul, ami utast érzékelve automatikusan kiemelkedik, vagy a gesztusvezérlésű napfénytető, illetve az övtovábbító mechanizmus és az állítható erejű, pozíciójú és színű belső világítás. A hosszított tengelytávval rendelt S-osztályokban még vádlimasszázst is lehet kérni. Az alapáras légrugók mellé elérhetővé vált az E-Active Body Control, ami mind a rugózást, mind a lengéscsillapítást külön szabályozza minden keréknél, így nem csupán a bólintó, hanem a billenő és ütésszerű mozgásokat is kompenzálja. Beérte a csúcs-Merci az A8-as Audit is azzal, hogy oldalról érkező ütközés esetén az utolsó pillanatban felemeli a légrugó a karosszériát, ezáltal is védve a benti utasokat. Lábbal is nyitható már a csomagtér-ajtó, ami a hibrid esetében immár egyenes padlójú csomagteret rejt. Mindezeket új külső fényezések és belső dekorbetétek egészítik ki.