A BMW M divízió dedikált, első plug-in hybrid modelljeként érkezik az XM, ami a BMW terminológiája szerint természetesen nem SUV, hanem SAV, Sports Activity Vehicle
Önmagában is érdekes a BMW új, sportos csúcs SUV-ja, hiszen az XM 5110 mm-es hosszával, 2005 mm-es szélességével és 1755 mm-es szélességével gyakorlatilag az X7 méretosztályába érkezik, ám annál sokkal sportosabb modell lesz. A most debütált "alapverziója" is 4,3 másodperces 100-as sprintet fog tudni. Nevében alapból ott az M, és a legendás, középmotoros M1 óta ez az első dedikált M-modell. A 3105 mm tengelytávolságú utastér elsőrangú kényelmet ígér. A modern beltérben elöl M Sport sportüléseket, hátul Lounge komfortüléseket találunk, a sofőr előtt 12,8 colos, ívelt kijelzős digitális műszeregység húzódik, míg a középkonzolra 14,9 colos, eSIM moduljával 5G kapcsolatos szórakoztató- és információs panel került.
Alapáron 21, opcióként akár 23 colosak a felnik, diffúzoros a hátsó lökhárító, a BMW emblémája gravírozva került a hátsó szélvédőbe
A BMW M első plug-in hybridjének legfontosabb része persze a hajtáslánca. A 8 fokozatú automata váltóba épített 145 kW/197 lóerő teljesítményű villanymotor egy 4,8 literes, dupla turbós, 360 kW/489 lóerő teljesítményt leadó V8-assal párosul, a rendszerteljesítmény 480 kW/653 lóerő. Nyomatékból a benzines 650, a villanymotor 280 Nm leadására képes, az összesített nyomaték 800 Nm, de egy előváltó segítségével csak a villanymotor is képes 450 Nm leadására. Az eredmény egyrészt a már említett 4,3 másodperces gyorsulás a 2,7 tonnás SUV-tól, másrészt az, hogy akár 140 km/órás emissziómentes, elektromos haladásra is képes az XM. Padlólemezébe épített lítium-ion akkumulátora bruttó 29,5, nettó 25,7 kWh-s, 7,4 kW-tal, azaz 32A-s áramcsatlakozásról 4,25 óra alatt feltölthető és 82-88 kilométeres elektromos hatótávot ígérő, így a kombinált fogyasztás mindössze 1,5-1,6 l/100 km.
Hatalmas kijelzőket találunk a tágas, elöl M Sportnak mondott, de a komfortot sem hanyagoló üléses beltérben
A gyári fotók elsőrangú minőséget ígérnek
A középkonzolról az alapból aktiválódó M Hybrid üzemmód helyett Electric, azaz az elektromos hajtást preferáló és eControl, az akkumulátort a V8-assal töltő üzemmód választható. Hangolható a hátsókerék-specifikus, hátul M Sport differenciálműves, azaz a tengelyenkénti mellett az oldalankénti nyomatékosztást is vezérlő összkerékhajtás, de még az elektronikus fékpedál érzékenysége és a visszatáplálás mértéke is. A vezethetőséget az alapáron járó összkerékkormányzás és az elöl-hátul független futómű M Professional technológiája (elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és 48 V-os, aktív dőlés- és borulásgátló rendszer), valamint a sofőrsegédek teljes arzenálja támasztja alá.
Alaphelyzetben is 527, támladöntéssel 1820 literes a csomagtér
A BMW nem titkolja, hogy az XM három legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Kína és a Közel-Kelet lesz, a modell sorozatgyártása a tervek szerint 2022 decemberében indul Spartanburgben, a BMW Group egyesült államokbeli üzemében. Az értékesítés 2023 tavaszán indul, alapárát 170 ezer euró, azaz bő 70 millió forint környékére várhatjuk. Ha valakinek az "alap" XM teljesítménye nem lenne elegendő, már most sem kell csüggednie: jövő év őszén érkezik a Red Label csúcsverzió. Utóbbi esetén a benzinmotor teljesítményét 430 kw/585 lóerő értékre növelik, így a rendszerteljesítmény 550 kW/748 lóerő, a összesített nyomaték kereken 1000 Nm lesz.
Oldalanként két különálló egység a fényszóró. A vese meghatározó, de legalább nem hódfog jellegű