V8-as turbómotorral érkezik az új Audi S6
Frankfurtban mutatkozik be az Audi S6
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A korábbi hírekkel ellentétben csak két hengerrel lett kisebb az új motor.
Folyamatosan érkeznek az újabb frankfurti előzetesek, ezúttal az Avanthoz hasonlóan szintén ott bemutatkozó, pillanatnyilag kaliforniai tesztelés alatt álló limuzin legújabb sportváltozatáról, az S6-osról készültek kémfotók. Aki látta már a legújabb A6-ost, és látott már életében bármilyen kategóriájú S-modellt az Auditól, azt nem érhetik nagy meglepetések: 19 colos könnyűfém kerekek, a normálisnál jóval alacsonyabb első lökhárító, nyújtott oldalsó kötények és apró hátsó szárny, meg persze a gyors Audikra gyakran jellemző négy kipufogóvég jelzi, hogy itt a többinél erősebb 6-ossal van dolgunk.
A korábbi hírek az 5,2-es V10-es helyett még háromliteres, hathengeres TFSI motorról szóltak, de azóta már biztossá vált, hogy végül a cég négyliteres, turbós V8-asát pakolják a motortérbe - mondjuk az Audinál van miből válogatni, ha hajtásláncot kell összelegózniuk. Ezt a motort egyébként valószínűleg az új Bentley Continental GT is megkapja majd opcióként. A V8-as teljesítményét 450 lóerőre becsülik, és hétfokozatú, duplakuplungos R-tronic váltón keresztül hajtja az S6 mind a négy kerekét. A későbbi időpontra ígért, kőkemény RS6-ba állítólag ugyanezt az egységet szerelik majd, de rácsavaroznak még egy turbót, így 550-600 lóerős csúcsteljesítmény sem elképzelhetetlen: egy ideig úgy tűnhetett, hogy a német gyártók fegyverszünetet kötöttek a teljesítményháborúban, de a múlt heti C63 AMG Black Series és ezen hír után úgy látszik, mégis újra elszabadulnak a lóerők.
Fotó: Automedia/Autoexpress
A korábbi hírek az 5,2-es V10-es helyett még háromliteres, hathengeres TFSI motorról szóltak, de azóta már biztossá vált, hogy végül a cég négyliteres, turbós V8-asát pakolják a motortérbe - mondjuk az Audinál van miből válogatni, ha hajtásláncot kell összelegózniuk. Ezt a motort egyébként valószínűleg az új Bentley Continental GT is megkapja majd opcióként. A V8-as teljesítményét 450 lóerőre becsülik, és hétfokozatú, duplakuplungos R-tronic váltón keresztül hajtja az S6 mind a négy kerekét. A későbbi időpontra ígért, kőkemény RS6-ba állítólag ugyanezt az egységet szerelik majd, de rácsavaroznak még egy turbót, így 550-600 lóerős csúcsteljesítmény sem elképzelhetetlen: egy ideig úgy tűnhetett, hogy a német gyártók fegyverszünetet kötöttek a teljesítményháborúban, de a múlt heti C63 AMG Black Series és ezen hír után úgy látszik, mégis újra elszabadulnak a lóerők.
Fotó: Automedia/Autoexpress