V8-as Ladát vezettünk!

Bigfoot kelet-európai módra GAZ-ból és Ladából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amerika ihlette az orosz, pontosabban fogalmazva szovjet elemekből összegyúrt nagyvasat.


Szokatlan autókkal, illetve új szolgáltatással, a bigfootozással bővült a budapesti Kőkaland Sport- és Élménypark kínálata. Minket természetesen az autók érdekeltek, illetve érdekelnek.
Két, embernyi, illetve még annál is magasabb autóról van szó, az egyik hatalmas, 1,5 méteres átmérőjű kerekeken egy klasszikus amerikai szedán, Chevrolet Malibu karosszériával, a másik pedig egy kevésbé termetes, Lada Niva kasztnis szörny. Alapjuk azonos, a GAZ 66 katonai terepjáró. Utóbbi tengelytávjából a Niva karosszériájához mondjuk ki kellett vágni egy darabkát, de mindkettőben maradt a GAZ 66 első-hátsó merevtengelye, kapcsolható összkerekes hajtáslánca és csak harmadik, negyedik fokozatában szinkronizált váltója.
Hirdetés

Miként a Gaz 66 is csak kétüléses, az átalakított, eredetileg több ülést hordozó karosszériákba sem jutott újabb. A beszálláshoz mindkettőhöz komolyabb tornamutatvány szükséges, de az legalább létra vagy állvány nélkül is megoldható - a sokszor gyakorolandó szerelés nem.
A motorok nem pöccre, de indulnak, a 4,2 literes V8-as se nem egyenletesen, se nem szép hanggal, de jár, s ami megvan az eredetileg 115 lóerős teljesítményből és 225 Newtonméter nyomatékból, az sem ad komoly dinamikát, a lényeg persze nem ez... Az eredetileg szervós kormány az átépített gépekben rásegítés nélküli, elképesztően nehezen jár, ahogyan a többi kezelőszerv is. A csak felső két fokozatában szinkronizált váltó a próbakör alatt csakis szinkronizálatlan fokozataiba tolható - kemény kézzel, nehezen. Illik a karosszériákhoz, hogy a Chevrolet alatt már puhított laprugók szolgálnak, a Niva azonban gyakorlatilag rugózás nélküli, az eredetileg a 3,3 tonnás önsúlyú GAZ laprugói a szerényebb tömeghez erőteljesen túlméretezettek. Kimagaslóak azonban a terepképességek, nem hiányzik a mindenen átmehetek érzés, ami sokak számára ugyanúgy élmény lehet, mint az izgalmas, nem épp mai technikák megismerése és kipróbálása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:20
    Permalink

    Sziasztok bigfood örültek én is örülök h van ilyen de van egy ötletem és ha kérhetem adjátok tovább mindenkinek aki szereti a ritka vasakat.nekem volt 2 db g mercim és egy épitett sárga szörnyem.aki az offroadba jártas az látta és látott. de nem ez a lényeg oktober 20-21 én rendezünk egy versenyt és egy fesztivált benne lene egy felvonulás a vizek városábaTATÁN szeretnélek benneteket meghivi aki ilyen nagy vassal jön az a vendégem JA és versenyezni is lehet akit érdekel az hivjon vagy küldje az imail cimét és küldöm a programot extrém verseny 24orás körtriál
    ÜDV DÖBRÖGI

  • 2017.10.31. at 01:20
    Permalink

    Sziasztok bigfood örültek én is örülök h van ilyen de van egy ötletem és ha kérhetem adjátok tovább mindenkinek aki szereti a ritka vasakat.nekem volt 2 db g mercim és egy épitett sárga szörnyem.aki az offroadba jártas az látta és látott. de nem ez a lényeg oktober 20-21 én rendezünk egy versenyt és egy fesztivált benne lene egy felvonulás a vizek városábaTATÁN szeretnélek benneteket meghivi aki ilyen nagy vassal jön az a vendégem JA és versenyezni is lehet akit érdekel az hivjon vagy küldje az imail cimét és küldöm a programot extrém verseny 24orás körtriál
    ÜDV DÖBRÖGI

  • 2017.10.31. at 01:20
    Permalink

    Köszönjük! Vegyes érzéseink vannak: egyrészt teljesen értelmetlenek, másrészt azért persze őrültségként mégis érdekesek. Szívesen megnézünk amúgy bármit, aminek kerekei vannak és motor hajtja!

  • 2017.10.31. at 01:20
    Permalink

    Egyáltalán nem újdonság, már 20-22 éve ott vannak ezek a GAZ66 összevágott alvázra épített szörnyek az off-road világában, vagy az “őrültek” kertjeiben. Sokszor GAZ 69 alá építették, de ismerek 123-as merci kombit, shewit, és sok más, akár futurisztikus egyedi építést is. Van amiben eredeti motor, van amiben esetleg dízelesített verzió van. Ha a szerkesztők kíváncsiak rá, beprotezsálom valamelyiküket egy próbaútra is.

    Uff!

Vélemény, hozzászólás?