V8-as GAZ 69? Az oroszok megvalósítják!
Truck Garage GAZ 69 - Hemi V8 blokkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár még nyerő párosítás is lehet az oroszok legendás GAZ 69-esét párosítani egy Hemi V8-assal. 12 különböző változattal is készülnek.
Ki ne emlékezne még az GAZ-ok, UAZ-ok (mert 1956 után így hívták őket) csodálatos teljesítményére. Nem volt kényelmes, nem volt szép, sokat szerelték, de a világból is kivitt, és szó szerint nem volt számára akadály. Itt Magyarországon is kaptunk egy jó adagot belőle, és a mai napig elő-elő kerülnek M-zárolt (csak mozgósítás idején használatba vett) példányok, szinte új állapotban. Szerintem sokunknak szerzett felejthetetlen élményeket egy erdei út vagy siratófal mászása során. No persze vannak, akiknek még többet jelent ez a típus - teljesen érthető módon, ők pedig az oroszok. Létezik egy Truck Garage nevű tuningműhely Szentpéterváron, akik olyat hoztak ki a GAZ 69-esből, amiről szerintem még sokat fogunk hallani. Annyi legalábbis biztos, hogy az oroszoknak nagy kedvence lehet.
A szentpétervári srácok ugyanis 12 különböző stílusú változatot kívánnak készíteni a hidegháború orosz büszkeségéből, méghozzá az erdeti 2,1 literes sornégyes helyett egy jóval potensebb V8-as erőforrással. Tökéletes párosítás, nem? Jelenleg egyetlen darabot készítettek el, amibe egy 6,4 literes V8-as Hemi motort szereltek. A maga 465 lóerejét mind a négy kerékre összkerékhajtás és automataváltó viszi át. Egyéb technikai fejlesztései közé tartozik az állítható lengéscsillapító, az ARB hátsó differenciálmű, mind a négy keréken Teraflex tárcsafékek, kerekei 17 colos könnyűfémek, amiket 35 colos terepgumik vesznek körül.
A beltérbe tekintve igazi retro hangulatot találunk, persze néhány kényelmi funkcióval fűszerezve. Ilyenek például az elektromosan állítható bőrülések és a retro kinézetű hangrendszer Bluetooth felülettel és iPhone csatlakozással. A Truck Garage egyéb járművei 5,7 vagy 6,1 literes motorokkal és hasonló felszereltséggel lesznek elérhetőek. Lesznek behúzható tetős és klasszikus keménytetős változatok is. Több színből is választhatunk majd, ára pedig 18 millió körül indul majd.
Hogy mire jó 460 lóerő? Nos kérlek betonon szaggat ez a gép vagy kétszázzal, de a terepjáróknak nem kell ilyen nagy motor. Száz ló bőségesen elég, az áttétel és a felező a lényeg, no meg beragadás esetén a difizár.
Óh igen. Anno a Magyar Néphadseregben kétféle UAZ volt. Az egyik amelyiket éppen szereltek a másik amelyik ment, de bármikor bedöglött. Szóval a volt Pobeda-Volga (régi Volga) motor megbízhatósága tényleg nem volt csúcs, de a kiskatonák fele megtanulta az autószerelést.
„Milyen vásárlói réteget céloztak meg?”
Ez az a kategória, mint a Lamborghini LM002, a Hummer H1 vagy a Dartz Prombron. A tesztoszteron túltengését a sofőr az autón keresztül közvetíti a külvilág felé – a terepjárózás egy alapból férfias dolog, és ez megtoldva egy bődületesen nagy motorral…Csak annyit mondok, hogy Schwarzeneggernek is volt egy Hummerekből álló gyűjteménye. Biztos érted, mire gondolok. Az ilyen típusú ürgéknek ez a testhezálló jármű.:)
Jártam a seregben egy GAZ 69 el és amit terepen tudott , azt a mostani” fényes” terepjárók felét sem tudják ! De szükséges lenne a 460 LE motor? Milyen vásárlói réteget céloztak meg? A 18 millát túlzottnak tartom !
Ennek mi ertelme? Egy Jeep Wrangler TJ GAZ hutoraccsal….
Volt belőle Aro-változat is, az M461-es – gyaníthatóan valamivel gyengébb minőségben.
Szívderítő annak a Heminek a látványa – egy orosz-amcsi koprodukció semmiképp nem lehet rossz:)