A FIAT-birodalom fejesei fogadkoznak: hiába szeretné például a Volkswagen megvásárolni az Alfa Romeót,
a patinás márka nem eladó, azon egyszerű okból kifolyólag, mert komoly terveik vannak vele. Mint köztudott, a Chrysler-csoport bekebelezésével a FIAT lehetőségei megsokszorozódtak, és ebből az Alfa Romeo is profitálhat. Korábban már vázoltuk,
milyen modellekkel frissülhet a milánói kínálat, de ebben nem esett szó a 166-os utód 169-esről. Konkrét információ jelenleg még nincs, de az biztosra vehető, hogy az Alfánál készülnek a nagy dobásra, hiszen az amerikai piacra való visszatérésnek is jót tehet egy nagy autó, Európában pedig a márka presztízsét emelné elsősorban. Realitást az ad a találgatásnak, hogy a Chrysler LX platform remek lenne a 169-eshez, amire a
300C és a Dodge Charger is épül - ezzel a fejlesztés költsége csökkenthető. További jó hír, hogy a fronthajtás után végre újra hátsókerekes zászlóshajót gyárthatna az Alfa Romeo, ráadásul V8-as benzinmotorral. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, egy 3.0 literes erőforrást két turbóval paprikáznának fel az olaszok, így a teljesítmény átlépné a 400 lóerős határt - kérdés azonban, ennek a Maserati mennyire örülne, hiszen a Quattroporte is ebben a sávban mozog. A formával kapcsolatban jó esély van négyajtós kupé karosszériára, amely egyrészt mostanság kezd divatba jönni a prémium márkáknál, másrészt ez a stílus illene is az Alfa sportos arculatához. Reméljük, hamarosan kiderül, valóban komolyak a tervek, és az Alfa Romeo átalakulása, feltámadása nem csak elmélet.