Ugyanazt a motort kapja, alig kisebb teljesítménnyel, mint az S6
Nem olyan régen
számoltunk be arról, hogy az Audi S6/S7 páros gázolajosra vált, mely a dízelbotrány és az azt követő dízelellenes közhangulat miatt érdekes lépés. Az Audi most tovább folytatja a sort, eggyel kisebb méretben is a dízel lett a befutó a sportváltozat esetében, legalábbis az európai piacon. Az S4 motorja már ismerős lehet, ugyanez a háromliteres V6-os egység hajtja az SQ5 és az S6/S7 kerekeit is. Érdekes, hogy alig lesz gyengébb az S4 mint az S6, míg a nagyobbik modell 349, addig a kisebbik 342 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal érkezik. Az S4-est is elektromos meghajtású turbófeltöltővel szerelik, mely megoldás a turbókésedelmet hivatott csökkenteni, illetve könnyű hibrid hajtást is kap, így a generátor/indítómotor egység rövid ideig besegíthet a hajtásba, ami a rugalmasságot növeli. Az S4 négyajtós változata 4,8 másodperc alatt éri el a százat, míg a kombinak ennél egy tizedmásodperccel több időre van szüksége, ami a 40 kilós súlytöbblettel magyarázható, a végsebesség a szokásos módon 250 km/h lesz elektronikus korláttal.
Gyors és praktikus lesz az S4 Avant, Európán kívül benzinessel szerelik
Úgy tűnik, hogy az Audi a sportmodellek tekintetében is biztosítani szeretné a döntési szabadságot a dízel és a benzines hajtás között (legalábbis Európában), így az S modellek egyre inkább csak gázolajosként lesznek elérhetőek, míg az RS verziók maradnak a benzines motoroknál.
Könnyű lesz a szerpentinezés 700 Nm nyomatékkal és 342 lóerővel