V6 helyett sornégyes turbót kap a Toyota Highlander

Már a megengedőbb környezetvédelmi előírások piacain sem lesz hathengeres Toyota Highlander

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két hengert elveszít a Toyota Highlander a legújabb műszaki frissítésével, de nálunk továbbra is csak hibrid hajtáslánccal lesz kapható, mint ahogy eddig is.

A Toyota Highlander hazai és európai vásárlóinak a három évvel ezelőtti generációváltás óta már eddig is a hibrid meghajtással kellett beérniük, de most már azokon a piacokon is kivezetik a japánok a V6-os erőforrást a SUV kínálatából, ahol eddig ez még elérhető volt. A külső megjelenést nem érintő frissítéssel persze érkezik néhány apró, hasznos újdonság is, a kérdés csak az, veszít-e vásárlókat a Toyota a V6-os elhagyásával.
A Highlanderben eddig egy 3,5 literes V6-os jelentette a csúcsot 295 lóerejével, ezt váltja most egy 2,4 literes soros négyhengeres benzinmotor. Az új egység valamivel kevesebbet, 269 lóerőt szolgáltat a sofőr talpa alá, viszont nyomatékban felülmúlja a V6-ost a 419 Nm-es értékével. A Toyota elmondása szerint a kisebb blokk is képes egy akár 2250 kilogrammos (fékezett) utánfutó vontatására. A négyhengeres további előnye, hogy sokkal, akár 50%-kal kevesebb nitrogén-oxidot pöfögtet a légkörbe. A motor elsőkerék-hajtással, valamint kétféle összkerékhajtással társítható: az egyszerűbb rendszer a hajtóerő legfeljebb 50%-át képes a hátsó tengelyre juttatni, a kifinomultabb konfiguráció nyomatékvektor-szabályozó rendszere pedig a két hátsó kerék között is meg tudja osztani az erőt, megelőzve a tapadásvesztést.
Hirdetés
Idehaza a V6-os eddig sem volt elérhető, így valószínűleg az új 2,4 literes motort sem lehet majd választani. Helyette marad a 2,5 literes benzines (szintén négyhengeres) és a hozzá társított hibrid rendszer, ami összesen 240 lóerővel látja el a nagy SUV-ot. Ugyanakkor a műszaki frissítés további elemei itthon is megjelennek: például nagyobb lesz mind a digitális műszeregység, mind a központi érintőképernyő. Ezen felül a vezetéknélküli telefontöltő kialakítása is ergonomikusabb, ami kiváltképp üdvözlendő, ugyanis számos autógyártó kifejezetten rossz helyre teszi az egységet, ahova vagy nehéz behelyezni a telefont, vagy nem marad meg ott stabilan. A központi képernyő alá kerülő töltőpad sokkal könnyebben kézre esik, és remélhetőleg van olyan pereme (illetve tapadós anyaga), hogy megvédi okoseszközünket a kirepüléstől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?