Korai javaslat a Rover 55 formájára - biztosan sokat finomítottak volna még rajta
Lehet azon vitatkozni, hogy szép-e a képeken látható Rover 55-ös, de a teljes igazsághoz tudni kell, hogy nem egy, az új kínai tulajdonosok által készített tanulmányról van szó, hanem olyan limuzinról, amelyet még a BMW-fennhatóság idején készítettek a mérnökök. A bajorok két menekülési utat láttak a brit márkánál: vagy elmozdul a prémium irányba, vagy a meglévő kínálattal folytatja életét, és eladják. Az előbbi terv részeként született meg az 55-ös, amely egy sportos viselkedésű, hátsókerékhajtású autó lett volna, ha megvalósul – úgy látszik, a német mérnökök nem voltak képesek szabadulni a beléjük rögződött elvárásoktól. Sajnos az életnagyságú, műanyag modell elkészítése után azonban nem sokkal megszületett a döntés, miszerint a BMW eladja a brit márkát.
Nagyobb, 2,8 méteres a tengelytávolság a 75-ösnél, a teljes hossz azonban rövidebb
Ahhoz képest egyébként egyáltalán nem néz ki rosszul az autó, hogy a sorozatgyártású változatig még nagyjából két évet kellett volna dolgozni rajta a formatervezőknek. Ezen az őskorinak számító előszériás prototípuson még nem stimmelnek az arányok a nagy tengelytávolság miatt, de a részletekben azért felfedezhetők a tipikusan roveres elemek. A mögötte álló 75-öshöz hasonlítva válik nyilvánvalóvá, az újdonság sokkal sportosabb húrokat pengetett, amely a 45-ös helyét vette volna át a kínálatban, és idővel lehetőséget biztosított volna, hogy még nagyobb autóval koronázzák meg a Rover-kínálatot. A BMW vezetőségének kemény döntése miatt sajnos ebből nem lett semmi, ahogy az autóból sem, melynek fejlesztését értelemszerűen abbahagyták. Az 55-ös egyébként valahol a BMW 3-as és 5-ös sorozat között helyezkedett volna el, műszakilag ezekre a típusokra épülve.
Ha úgy 30 centivel előrébb kerül a hátsó tengely, már stimmelnek az arányok