Úttörő a Citroënnél, itt a hibrid C5 Aircross

Az erősebb hajtásláncot nem kapja meg, de így is egyedi lesz a C5 hibrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új fejezetet kezd a Citroën életében a C5 Aircross, megérkezett a márka első plug-in hibrid modellje.

Hibrid rendszerrel kapcsolatban eddig a PSA csoport nem remekelt túlzottan. Az elektromosítás azonban most megkezdődik, 2025-ig minden autójukban lesz valamilyen elektromos hajtásrendszer, a teljesen elektromos autók mellett hibrideket is hoznak. Ezek legnagyobbika lesz a legelsőként bemutatkozó C5 Aircross Hybrid, mely a vállalat korábbi hibrideitől eltérően plug-in hibrid, azaz konnektorról is tölthető. Hogy külsőre könnyebb legyen felismerni, egyedi árnyalatot kevertek az új hibridekhez, ezt Anodised Blue-nak hívják és ilyen színű az autón látható stilizált ḧybrid felirat és az első sárvédőkre került ḧ-betű is. Érdekesség továbbá, hogy a belső tükör kifelé néző oldalára is került egy ilyen színű LED, ami akkor világít, amikor a C5 hibrid tisztán elektromosan közlekedik, így mindenki tudni fogja, mikor vagyunk környezettudatosak.
Hirdetés
A C5 Aircross Hybrid érdekessége, hogy a PSA többi új plug-in modelljétől, vagyis a Peugeot 508, 3008 és Opel Grandland X-től eltérően nem kapja meg az erősebb, 300 lóerős, két villanymotoros változatot. A C5 Aircross csak a 225 lóerő összteljesítményű fronthajtású kivitelben lesz elérhető, ebben egy 180 lóerős, turbós 1,6-os benzinmotor és egy 108 lóerős villanymotor dolgozik össze. Az elektromos motort az átdolgozott, ë-EAT8 névre keresztelt bolygóműves automata váltóval építették össze. A C5 Aircross kicsit nagyobb akkumulátort kap, mint az eddigi PSA plug-inek, 13,2 kWh-s a hátsó ülés alá beépített csomag, melyben 50 kilométerre elegendő áramot képes tárolni. 32 Amperes fali töltőről 2 óra alatt feltölthető a gyári 7,4 kWh-os töltővel, 4 óra kell 14 Amperről és 7 a hagyományos, 8 Amperes csatlakozóról. Kombinált fogyasztása 1,7 l/100 km károsanyag-kibocsátása pedig csupán 39 g/km. Elektromos töltőcsatlakozóját a bal oldalra építették a hátsó sárvédőbe, épp tükörképe a túloldalon található benzin töltőnyílásnak, ennél viszont talán fontosabb, hogy elektromos üzemben 135 km/h-ig képes gyorsítani. Változtatható menetmódokat is kapott, valamint a hagyományos C5 Aircrossból már ismert különleges futóműtechnológiát, ami kicsit megidézi a márka hőskorában használt hidropneumatikus megoldást. Van egy további érdekesség, a Citroën újraértelmezte az SUV kifejezést, a C5 Aircross Hybrid nevében Silent Urban Vehicle a jelentése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?