Ütős tanulmányautó a Škoda Akadémia hallgatóitól
Végre igazi kupé készült a Škoda Rapidból. Ez az Atero
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
„A krumplileves legyen krumplileves” - mondta Kádár elvtárs, és nyilván ez a filozófia lebegett a Škoda Atero tanulmányautó készítői előtt is. Az eredmény magáért beszél!
Marketingszempontból nyilván eredményes a legendás márka-, típus- és modellnevek felélesztése, ám a megújulásban olykor éppen a lényeg veszik el, mint a Škoda Rapid esetében is. Hiszen ilyen néven valaha kizárólag formás kupék születtek, most meg csakis ötajtósként, lejtős vagy Spaceback néven meredek farral kapható a sorozatgyártású Rapid. A Škoda házon belüli utánpótlásképzésének részeként indult projekt keretében azonban a lelkes leendő munkatársak végre megformálták a Rapidból azt a modellt, amit a neve alapján nyilván sokan várnának a márkától: egy valódi, dögös, kétajtós kupét! Az átváltozás során viszont, ironikus módon az autó éppen a nevét vesztette el, illetve új elnevezést kapott. De hiszen „mi is a név”? A lényeg az alapos átváltozás, amely valójában jóval több, mint csupán az ötajtós Rapid Spaceback kétajtósítása.
Az alapot persze tényleg a sorozatgyártású Spaceback adta, ám a 4,3 méter hosszú Aterón hátrébb került a B-oszlop és előrébb húzódik a laposabban ívelő hátsó szélvédő. Módosultak a hátsó lámpák, alattuk a lökhárítóból pedig az Octavia RS sportkipufogó rendszerének végződései kandikálnak. Elöl is kevesebb az anyag a lökhárítóban a plusz levegőbeömlő miatt. Ilyenek a motorháztetőn is találhatók, bár a 125 lóerős 1.4 TSI benzines ezeket aligha igényli, ahogy a lyuggatott féktárcsákat sem. Ám ezek mind dögösek, sőt menők, akárcsak a jókora légterelő a csomagtérajtón, a küszöb- és lökhárítótoldatok, meg a vörös hangulatfények kívül és belül. Ugyanakkor kifejezetten hasznosak a LED fényszórók, és az útfogásnak is használ, hogy 18 colos kerekeken gördül az Atero. No és mi még a fiatalok alapvető tuningfogása álmaik autóján? Egy 1800 wattos audiorendszer 14 hangszóróval és persze mélynyomóval. A többi meg a hab a tortán.
nem szép és csak 1.4? Mert az autó lehet vagy 1200kg egy kétliterest kellett volna beletenni, és a b oszlopot arrébb tenni
ha oldalról nézzük kicsit lada samarás.
Azt a szerencsétlen B oszlopot még hátrébb kellett volna húzni vagy 10 centivel, akkor kinézne valahogy…
Ez a régi, ikonikus csehszlovák Rapid megcsúfolása, pedig amúgy bírom a Skodákat, de főleg a régi szocikat. Nekem sem tetszik sajnos.
Egy olyan retro-vonal jobb lenne, ami külső jegyeiben valóban emlékeztetne az ősre, ahogy ezt a Fiat megcsinálta az 500-assal, a Ford a Mustanggal, a VW a New Beetle-lel…
Ez egy sokkalta nyerőbb irányvonal lenne:
[url]https://www.google.hu/search?q=skoda+110r+concept&client=opera&hs=LIF&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjF6KuzwffMAhUFvxQKHfoeAz4Q_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
Csak az ilyen modellek nagyon kilógnának a VW-csoport által képviselt szögletes-sarkos arculatból. Nekem az az érzésem, hogy a VW vezetése nem akarja a régi szoci Skodákat újraértelmezni, mert egy olyan sötét korszaknak tartják azt az időszakot, amit el kell felejteni. Kell a túrót, hiszen az egyik legrégebbi autógyártó, csak sajnos különválasztjuk a ’90 előtti és utáni időszakot a Skoda fennállásában…
A kommenteket nezva, nemnagyon tetszik ez az embereknek. Kicsit Csehul kell allni hogy szeressuk.
Nekem ez ugy tunik mint az Astra kupe, Pug 406 kupe, Laguna kupe. Valamelyik meg talan Giugiaro dizajn is volt ha jol emlekszem, de egyik sem volt tobb egy osszelegozott szedannal, amolyan Calibra, csak az telleg nem nezett ki Vectranak.
Ez a Rapid akkor lehetne sikeres ha hatra dobtak volna a motort es csinaltak volna belole egy kis Porsc-het mint amilyen a regi 110/120-as volt. Akkor lehetne sikeres Csehen kivul is. Szerintem.
hát ez valami förtelem :D:D:D:D::D mint egy el_aszott kompaktosított X6. meg úgy egyébként is …áh .
„”””kupé””””
Sok sok idézőjellel. Amúgy szerintem igy néz ki, mint egy hosszított Audi a2, azt márpedig nagyon nem szerettem kinézete miatt