Nagy meglepetés nem várt, ha csak nem az, hogy élőben még elegánsabb az új Octavia
Sikermodell, nem lehet finomabban fogalmazni, az Octavia Európa egyik kedvenc kompaktja és mindenképp kedvenc kombija. Az új modellel most megőriztek mindent, amiért szerettük, de hozzáadtak két jókora lapáttal abból, amit csak a szegmens prémium végén ismerhetünk. Az új Octaviát a világpremier alkalmával Prágában volt esélyem látni és megtapogatni, és nem tudtam úgy eljönni, hogy azt mondjam; ez csak egy újabb Skoda.
Valami történt, mintha nem egy marék középkategóriás flottás modell állt volna a színpadon, hanem prémiumautók.
Ez már csak azért is furcsa, mert a Skodánál épp mostanában döntötték el, hogy az ár/érték arány lesz újra a legfontosabb, az új Octaviát látva viszont egyelőre nem látni, hogy lehetne ekkora minőségbeli ugrás jó ár/érték arányú. Ha viszont megtartják, amit ígérnek és nem lesz drágább az elődjénél, akkor még annál is jobban járunk, mint amit eddig kaptunk.
A csapotthátúval együtt a kombi is bemutatkozott, ez kerül elsőként a piacra
Hátul tágasabb, elöl jobb üléspozíciójú, a kormány mögött ülve nem emlékeztet az elődre semmi
Jó ránézni, megpróbálkoztak az extravagáns négylámpás megoldással az előző faceliftnél, de azt inkább el is engedték a kétes fogadtatás miatt. A megjelenés most újra konzervatív, amennyire lehet, de mindenképp csinos, harmonikus és van benne egy kevés izgalom is. Megvannak a jellegzetes skodás vonások az orrán, hangsúlyos a géptető domborítása és a fényszórók négyfelé osztott belseje. Élesek a vonalak, ez még mindig a cseh üvegművészeti stílus és amennyire egyszerű, annyira jellegzetes, egy Skodát nem nehéz felismerni. Dizájn szempontjából fontos, hogy hátul már nincs embléma, kiírták a fenekére nagybetűkkel, hogy Skoda. A kiállított autók mindegyike 19 colos felniken állt, ami mindenképp látványos és az adaptív futóművel még akár kényelmes is lehet, ugyanis ez az opció is elérhető lesz. Alapáron továbbra is 16 colos felnikkel fog készülni, és vélhetően ezzel, valamint még talán a 17 colossal járunk a legjobban. Jelentős fejlődést értek el az alaktényező terén, a csapotthátú szinte hihetetlen 0,24-es, a kombi 0,26-os cW értékkel is bírhat, felszereltségtől függően.
Nyúlt, azaz hosszabb lett mindkét modell, szélesebbek is a korábbinál, légellenállásuk jelentősen javult
Alapesetben a csapotthátú is elérte a 600 literes csomagteret, 640 literre bővült a kombié
Most először került Skodába adaptív, teljesen ledekkel világító fényszórópár és hátul is diódákkal világítanak az élesre vágott lámpatestek. A csapotthátú ötajtós 19 milliméterrel lett hosszabb és 15-tel szélesebb, a Combi 22-vel hosszabb és szintén 15 milliméterrel szélesebb elődjénél. A méretek jelentősen nem változtak, ám ez épp elég volt ahhoz, hogy a csapotthátúnál is elérjék a bűvös 600 literes csomagtér méretet, a kombinál pedig a 640-et. Természetesen rogyásig pakolták okos kiegészítőkkel, a tépőzáras padlórendszerezőtől a szatyorakasztókon és csatlakozókon át a rolós kalaptartóig és a többféle hálóig valódi csemege már csak a csomagtartó is a családosok számára. A hátul ülők térde előtt öt milliméterrel bővült a hely, mostantól 7,8 centi marad a térdük előtt, bizonyos első ülés beállításnál. Szépen formázott a hátsó ülés, a fejtámlákba kihajtható fejtámasz kerülhet az ablakokra pedig felhúzható árnyékoló. Nagyon jó pont továbbá, hogy az anyagok, főleg az ajtókárpitokra fókuszálva semmivel nem rosszabbak, mint az első sorban.
Szövet, Alcantara, vagy bőr felület is kerülhet a műszerfalra, a dizájn részletgazdag, a megoldások elegánsak
Szélvédőre vetít a head-up display, teljes navis lehet a műszeregység, beszédvezérléses a multimédia
Elöl ülve ordítóan más autót ismerhetünk meg a negyedik generációs Octaviában. A részletgazdag megoldások, az alaposan kitalált dizájn és a többféle jó minőségű, egymáshoz passzoló felület kellő mennyiségű komolyságot ad neki. Az új kétküllős kormány fogása remek, kapcsolói érdekesek és egyediek, jó végre ekkora változással szembesülni. Nagyon szép és szintén részletgazdag a műszerfal, szövet, Alcantara, vagy bőr betét is kerülhet rá, valamint hangulatvilágítás és fémhatású kiegészítők. A sofőr digitális műszerfalat is figyelhet maga előtt, valamint a szélvédőre vetítő head-up display-t. A multimédia alapáron 8,8 colos érintőkijelzős, a csúcs pedig 10,25 colos képátlójú és már Alexát, a Skoda beszéddel vezérelhető személyi asszisztensét is kínálja. Érdekes megoldás a kijelző alatti érintőfelület, ami lényegében a hangerő csúszkája, de a navigáció zoomolására is használható, meglátjuk, mennyire lesz praktikus élőben. A kijelzőre került továbbá a klímakonzol is, valamint látványos grafikus felületen szabhatjuk személyre a vezetéstámogató rendszereket is.
Új a kulcs, a DSG kapcsolója pedig egy csinos, jó használhatóságúnak tűnő kis digitális panel
Fényszórói ledesek, elöl akár matrix LED technológiás is lehet, a csomagtér elektromosan is nyílhat, a vonóhorog visszahúzható
Kezelhetőségben érdekes változás a shift-by-wire váltókapcsoló, vagyis a digitális menetirányválasztó kis billenőkarja a középkonzolon. Ez persze csak a DSG-s kivitelek érdekessége, a gyáriak szerint helytakarékos megoldás, valójában nem foglal el kisebb területet, mint a klasszikus váltókapcsoló kulisszája, de mindenképp csinos megoldás. Anyaghasználatban nagyot lépett előre, amitől egészen olyan érzésünk lehet az Octaviában, mintha valamelyik prémium gyártó kisebb termékében ülnénk, a Superbet is lekörözi ezen a téren. Változik végre az Octavia kulcsa is, elbúcsúztak a klasszikus bicskakulcstól és egy zongoralakk borítású csinosabb darabot kapott a Skoda népszerű modellje. USB-C csatlakozóból elöl-hátul két-két darabot találunk, valamint a középső tükör burkolatához is került egy az utólagos fedélzeti kamera áramellátása érdekében, így nem kell trükközni majd a kábelekkel.
Három és négyhengeres benzinmotorok, 2,0 TDI és plug-in hibrid hajtáslánccal lesz elérhető
Hétfokozatú DSG csak a 2,0 literes benzinestől fölfelé kérhető
A plug-in hibrid 204 lóerős rendszerteljesítényű, a legerősebb benzines pedig 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra
Motorkínálata meglehetősen bőséges és leginkább a 8-as Golféval megegyező. Az Octavia belépőmotorja háromhengeres 110 lóerős és 200 Nm nyomatékú, az 1,5 TSI pedig 150 lóerős és 250 Nm nyomatékot teljesít, ezek érdekessége, hogy 48 Voltos hibrid rendszerrel is választhatóak. Benzin fronton és erőben a csúcskivitel egyelőre a 2,0 literes TSi lesz 190 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal. Ez csak 7 fokozatú DSG váltóval lesz kapható és 6,9 másodperces gyorsulása mellé 232 km/h-s végsebességet ígér. Az Octaviánál nem mondtak még le a dízelről sem, bár csak a 2,0 literes TDI-t kapja meg 116 lóerős kezdő teljesítményszinttel, kézivel 300, DSG-vel 250 Nm nyomatékkal. A TDI 150 és 200 lóerős teljesítménnyel is elérhető lesz előbbi 360, DSG-vel 340 Nm nyomatékkal, választható összkerékhajtással, az erősebbik kivitel pedig 400 Nm nyomatékkal és mindenképp DSG-vel, valamint összkerékhajtással.
55 kilométert tehet meg elektromosan az Octavia iV, kombiban is fog készülni
Nincs hátul embléma, elegánsan kiírták a márka nevét
A legérdekesebb hajtáslánc mindenképp az iV jelölésű konnektoros hibrid rendszer, melynek rendszerteljesítménye 204 lóerő.
Az 1,4-es TSI benzinmotor és az elektromotor összesen 350 Nm nyomatékot ad le, az akkumulátorcsomag 13 kWh-s, WLTP szerinti tisztán elektromos hatótávolsága pedig 55 kilométer lehet. Egyetlen jelentős hátránya, hogy a csapotthátú csomagtartóját 450 literre, a kombiét pedig 470 literre csökkenti az akkumulátorcsomag. Bár az Octavia iV hibridet már most láthattuk és megtapogattuk, gyártása az 2020 vége előtt nem fog elkezdődni, vagyis 2021 első felénél korábban nem kerülhet a piacra. A leköszönő harmadik generációs Octavia csapotthátú verziójának gyártását már leállították, az új modellé még ez évben elkezdődik. A népszerű kombi gyártását még folytatják, de az új Octaviából az lesz az első, amely megjelenik a piacon, majd röviddel utána a csapotthátú. Hivatalos árakat januárban fogunk kapni, akkor indítják az előrendelést is, az új Octavia Combi piaci bevezetését márciusra, a csapotthátúét pedig áprilisra időzítették. Az új Octavia igazán megnyerő már első üléspróbára is, ha valóban tudják tartani az árakat, merőben más minőségi szintre kerülhetnek az Octavia vásárlók, mint korábban. A változás óriási.
Korábban is a kombi volt a népszerűbb, márciusban ezzel kezdődik a piaci bevezetése, árakat januárban tudhatunk meg
A Fiat TIPO hátsólámpa az „komoly ” előrelépés volt :-)))
Az egész egy se hús – se hal.
Érdemes lesz vetni rá egy pillantást közelről és beülni a kormánya mögé, fotók alapján ítélni nem túl szerencsés.
Már a wartburg motoros is drága ,főleg hogy a motor vicckategórián túlmegy, csak a vicc tovább él.
Ezek a produktumok nem fognak magánvásárlókat becsalogatni a szalonba . :-))))
De sebaj ,marad a BM vásárlás, nekik ez is megfelel.
orra elég rusnya lett, a hátsó lámpák meg nem túl egyediek ja, de ez a legkevesebb. sziluett jó lenne, de az orra elrontja.
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/luc_0365.jpg?itok=4RX6k2N4
a vision rs-nél még elviselhető volt (nem értem miért nem ilyen lett?), sőt jól is néz ki, mert meredekebb a front rész, hiába van jobban lehúzva a hűtőmaszk.
elölről és belülről sztem korrekt, de az a hátsó kialakítás és lámpa nagyon tré
Oldal nézetben az első része kicsit aránytalanul néz ki, olyan kisautós limuzin benyomást kelt. A hátulja nekem jobban tetszik, kicsit Tipo, kicsit Volvo, de nem passzol az elejéhez.
Also-kozepkategoria ( C szegmens) az Octavia, kozepkategoria (D szegmens) az a Superb.
„Ez egy kicsit fájni fog” Vastag bukeszt nem othon felejteni.
Ilyen logika menten, a Fiat Linea is C vagy akar D szegmens. 4,6 meter hosszu, tukrokkel 2 meter (ahogy a szelessegben az Octavia szelessegeben is benne vannak a tukrok). Pedig csak egy B szegmensu Punto szedan.
A meret az nem hatarozza ezt meg egyertelmuen. Raadasul a Skoda hivatalosan is C szegmensunek titulalja, a Superbet pedig D-nek.
Méret alapján ez még kompakt? C szegmens? De hát már 4.7 méter hosszú, és több mint 2 méter széles. Eddig is feszegette a kategória határait, most még tovább nyújtózkodik. Azért az elgondolkoztató, hogy egy Octavia alapterületre már nagyobb, mint mondjuk egy Citroen C4 Grand Picasso. Pedig az utóbbi egy 7 üléses egyterű minden téren bőségesebb helykínálattal.
Ilyen logika menten, a Fiat Linea is C vagy akar D szegmens. 4,6 meter hosszu, tukrokkel 2 meter (ahogy a szelessegben az Octavia szelessegeben is benne vannak a tukrok). Pedig csak egy B szegmensu Punto szedan.
A meret az nem hatarozza ezt meg egyertelmuen. Raadasul a Skoda hivatalosan is C szegmensunek titulalja, a Superbet pedig D-nek.
Zseniális, hihetetlen fejlődés, valóban óriási előrelépés. Oldalról nézve gyönyörű, arányos, igazi erős, masszív limuzinnak tűnik. Az elején és a hátulján nyilván lehet vitatkozni, mindenkinek más tetszik. Az 1.5 TSI-vel tökéletes lesz. Valaki írta, hogy drága. Persze mihez képest? Az 1.5 TSI bőven elegendő felszereltséggel 6 millió körül elhozható. És ez egy rendes 4 hengeres motor, nem 3 hengeres bohóckodás, amit pl. a Ford csinál a Focusnál (nagy kár érte, a Focus mindig tetszett). Ha az új ára 7 millió alatt marad egy jó felszereltséggel, az teljesen reális. De ezt majd meglátjuk.
mi a baj a focussal, az ST pl. nem 3 hengeres, 270 lóval meg azért el lehet lenni.
Igen, az ST-ről tudom, hogy nem 3 hengeres, de az egy kicsit más (ár)kategória. Azokra gondoltam, amit az átlagember megvesz, vagy egy céges flottába jellemzően bekerül.
Nekem három hónapos Focusom van, az 1.5 háromhengeres kávédarálóval. Csak négyhengeres autóim voltak eddig, ez tényleg más, sokkal karakteresebb, de szerintem nem rosszabb. Egy hátránya van csak, hogy bizonyos fordulaton tényleg nem jár annyira simán, viszont teljesen meglepő ahogy ez a motor felpörög és tol. Lehet, hogy bohóckodás a három henger, de úgy látszik mindenki erre áll át, az Opel Astrában már a dízelek is háromhengeresek mind. A motor tartósságát szerintem nem befolyásoló tényező a hengerszám, ez a periféria, a konstrukción, és a gyártás minőségén fog múlni.
Sok gyártónak van 3 hengeres autója, jellemzően 1000-1200 köbcentis kategóriában. De a Focus kategóriájában azért mindenki rendelkezik átlagos vásárlók számára is elérhető szinten 4 hengeres motorral. Fiat 1,4 TJet, VW, Seat, Skoda 1,5 TSI, Renault, Dacia, Nissan 1,33 TCe, Toyota 1.2T, Opel 1,4Turbo mind 4 hengeresek. Tehát jelenleg a Focus kategóriatársai közül nagyon sok kapható 4 hengeres turbo motorral. Ettől persze nyilván jó a Focus a 3 hengeressel is, de nekem egyelőre szokatlan.
Én is négyhengeressel vettem volna, de Fordot akartam, és sajnos az nincs. Most már azt mondom, nem rosszabb a három hengerrel, csak más. A presztízsveszteség megvan, de sajnos erre halad az autóipar.