Az autózás krémjébe érkezik az Utopia, ahol Bugattik és a legkülönlegesebb Ferrarik között kell bizonyítania, azonban minden esélye megvan a parádés helytállásra
Horacio Pagani - a saját nevét viselő márka alapítója - korunk talán egyik legnagyobb autóipari géniusza. 1999-ben a Pagani Zonda bemutatása óta a most érkezett Utopia csupán a harmadik teljesen új modellje a márkának. Elődje, a Huayra debütálása óta több mint tíz év telt el. Ez idő alat, pedig Horacio állítása szerint számtalanszor kezdték újra az Utopia koncepciójának megformálását, míg végül összeállt a jelenlegi, kifejezetten a régi iskolát követő, pusztán a vezetési élményre koncentráló hipersportautó. A legtöbb konkurens már nem sokáig épít elektromos rásegítés nélküli 12 hengeres motorokat az autóiba, és főleg nem kínál manuális váltót, mi több manapság ebben a ligában szinte szokatlannak tűnik a megoldás. A Paganinál azonban nem akartak aktuális trendeket követni, hanem az igen kiváltságos vásárlóik visszajelzéseire támaszkodva megalkották a saját jövőjüket.
Az előd Huayrának sirályszárnyas ajtajai könnyítették a beszállást, de itt sem lehet okunk panaszra
A Paganik és a művészet mindig igen közel álltak egymáshoz, talán ez az Utopia esetén csúcsosodik ki a leginkább. Nézzétek csak meg ezt a gyönyörű, az elődökhöz képest letisztult formatervet, amit a '60-as évek versenyautói inspiráltak. Ugyanakkor közelebbről szemlélve olyan elképesztő részleteket pillanthatunk meg, mint például kis a bőrcsatok, a míves visszapillantó vagy éppen a hátsó lámpák formálta, magával ragadó alakzatok. A gépcsoda úgy rendelkezik hajmeresztő aerodinamikai megoldásokkal, hogy azt a lehető legkevésbé akarták a dizájnesztétika rovására írni, így nélkülözik a hatalmas hátsó spoilereket, illetve légbeömlőket. Ezért használtak aktív hátsó légterelőt, ami két állítható részből áll és az aktív futóművel összhangban mozgatja az autót.
38%-kal merevebb a karosszériája a Huayrához képest, amit a különböző kompozit anyagok felhasználásával értek el
Nem sok típust illetnek meg irodalmi nevekkel, de ez a jármű Thomas More 1516-ban megjelent Utopia című könyvétől kapta a nevét, amely a filozófus ideális világát írja le. Sokunk ideális világát, pedig a lemezek alatt találjuk, ugyanis a 12 hengeres, duplaturbós, a Mercedes-AMG által kizárólag a Paganinak gyártott erőforrás előtt mindenki kalapot emel. Már csak azért is mert
864 lóerő és 1100 newtonméter leadására képes a hatliteres egység, és több mint 7000-ig forgatható. Persze mindezt a márkától már szinte megszokott lehengerlő hangorkán társaságában.
Próbál kortalan maradni a képernyők mellőzésével az Utopia, a nyílt kulisszás váltó, pedig egyértelműen a kabin ékköve
Az igazi meglepetés azonban akkor ér minket, mikor viszkető tenyérrel feltépjük a felfele nyíló ajtókat és túldigitalizált képernyőkavalkád helyett egy tűpontosan kidolgozott vintage hangulatú beltérben találjuk magunkat. Azonnal feltűnik a fő attrakció, az iparági műremeknek számító nyílt kulisszás, hét fokozatú kézi váltó. Az eggyel óvatosabb vásárlók hétfokozatú automatizált kézi sebességváltót is választhatnak, amely a Pagani állítása szerint a lehető leggyorsabban kapcsolható, spirális fogaskerekekkel ellátott váltó. Az efelett húzódó műszerfal övvonala a Huayrát idézi, a középre tett kerek műszerek és a kapcsolók, pedig a kortalan dizájn magasiskoláját képviselik.
Különleges megjelenést kaptak a 21 és 22 colos, turbina inspirálta felnik is, melyeken kifejezetten a típusra gyártott gumi feszül
Természetesen - hipersportautó lévén - a súlycsökkentésre is hatalmas figyelmet fordítottak a mérnökök, nem meglepő tehát, hogy a komplett karosszéria szénszálas anyagokból építkezik. Ízléses részlet még a kipufogórendszer, mely kerámia bevonattal ellátott titánból készül és alig több mint 6 kilogrammot nyom. Így az autó össztömegét sikerült 1280 kiló alatt tartani, ami egy egészen bravúros mutatvány, tekintve, hogy számos vetélytárs 4-500 kilóval is nehezebb.
Ellentétben a kilókkal, az árazás tekintetében természetesen nem lőtt alá a konkurenciának a Pagani, így körülbelül 2,5 millió eurót kellene leszurkolni egy Utopiáért. Kár azonban búslakodni, hiszen mind a 99 darab gépcsoda - melyek legyártását 2023-ban kezdi a Pagani - már elkelt.
Semmivel sem összetéveszthető a Paganik megjelenése, ez alól persze a legifjabb sem kivétel