Utolsó Historic futam a nagy megmérettetés előtt
Bővült a Historic Rali-bajnokság
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két új autóval és két új párossal bővült a Historic Ralibajnokság, amelynek Komlón tartották az utolsó versenyét az októberi pécsi Eb-futamunk előtt.
Kátai Tamás, Bauer Miklós navigálásával egy vadonatúj építésű Fiat Abarth Rally Spiderral nevezett be pályafutása első versenyére. Juhász Zsolt szintén egy elsőversenyes BMW 2002-est húzott elő, és mivel ő is most debütált, egy rutinos versenyzőt, a többszörös bajnok Rimár Tamást kért fel navigátornak.
Mindkét párost alaposan bedobták a mélyvízbe, hiszen az időjárás egyáltalán nem volt kegyes a résztvevőkhöz. Az eső néha ugyan elcsendesedett, hogy aztán újra beleerősítsen, de még olyan paradox helyzet is előfordult, hogy egyszerre esett és volt köd.
A Baranya Kupa az egyetlen olyan Historic bajnoki futam az idei naptárban, amelyet nem első osztályú futammal, hanem rali 2-vel és a branyai ralisprint-bajnoksággal együtt rendeztek. A komlói futam évek óta erősödik és mára komoly rangot vívott ki a színvonalas rendezésével.
Ez most is észrevehető volt, hiszen a pályák kritikus kanyarjait a rendező kigumizta (autógumit raktak a belső ívre), hogy megakadályozzák a kanyarlevágásokat. Ezzel a pályát is ép állapotban adták vissza a közútnak és a murvakihordástól is megkímélték a versenyzőket.
Az esővel azonban nem tudtak mit kezdeni a rendezők, ami miatt sok kicsúszás és árokba esés tarkította a versenyt, főleg a rali 2 és a sprint mezőnyéből, amely miatt jó másfélórát csúszott a program.
A historic győzelmét a Wirtmann–Schneer páros szerezte meg Ford Escort Mk1-essel, akiknek nem nagyon feküdt a víz, hiszen a hátsókerekes Escorthoz csak széles gumijaik voltak, amik vizes pályán nem éppen előnyösek. Ennek ellenére némileg spórolva is simán nyertek.
Az igazi régi motoros Tóth–Bruckner páros végzett a második helyen Skoda S120-assal. Tóth István is azok közé a versenyzők közé tartozik, akik nem ijednek meg a saját árnyékuktól, és őt például egyáltalán nem zavarta, hogy egy helyen murvás betét volt a pályán vagy hogy vizes volt az út. A feltételek mindenkinek egyformák voltak és végső soron erről szól a rali, vagy nem?
Ha Tóth nem ijed meg, akkor a Varga–Béres páros kifejezetten szereti nézegetni saját árnyékát. Ők mindig rajonganak a vizes, saras, csúszós pályákért és nem lehet olyan mostoha körülményt teremteni, amiben ne éreznék jól magukat. Most is így volt és a gruppe 1-es Zsigulit a harmadik helyre kormányozták.
A két újonc közül a Kátai–Bauer páros ért csak célba Fiat Abarth-tal. Őket alaposan bedobták a mélyvízbe, de derekasan helytálltak és az ötödik helyet szerezték meg.
Minimum égszakadásnak és földindulásnak kell előfordulnia egyszerre, hogy a Varga–Keresztes duó ne jusson el a célig a Volkswagen Sciroccóval. Most égszakadás volt ugyan, de a földindulás elmaradt. Igaz, a Scirocco motorja egy kicsit megsínylette, amikor az egyik gyorsaságin fennakadt a gáz. Varga István pedig annyira belelendült, hogy még egy megforgással is magára ijesztett. Az autót ugyan egy kicsit ölbe kellett venniük, de ott voltak a célban, mert az ő szótárukból hiányzik a „verseny feladása” kifejezés.
A Baranya Kupa végeredménye:
- Wirtmann Ferenc–Schneer László, Ford Escort Mk1 RS 2000, 44:54,9
- Tóth István–Bruckner Viktor, Skoda S120 S Rallye, +3:50,5
- Varga Roland–Béres „Unicum” Attila, Lada 21011 Gruppe 1, +8:02,0
- Kátai Tamás–Bauer Miklós, Fiat Abarth Rally Spider, +9:37,5
- Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco, +12:17,8