A T-Roc mellett a T-Roc Cabrio az első modell, amely megkapta az új erőforrást
A dízelbotrány óta a Volkswagen igyekszik rendbe tenni igencsak megcsappant renoméját, ezért az utóbbi években a villanyosítás elkötelezett híveként mutatkozik a márka a nagy nyilvánosság előtt. Igaz, a szavakat tettek is követik, hiszen euró milliárdokat fektetnek a gyárak fejlesztésébe annak érdekében, hogy az infrastruktúrájukat felkészítsék a villanyautók sorozatgyártására. Nemrégiben a
Volkswagen azt is bejelentette, hogy az amerikai piacról hamarosan teljesen száműzik a belsőégésű erőforrásaikat, Európában pedig
az Uniós rendelkezések miatt kénytelen 2035-től kivezetni a "régi vágású" motorokat a német gyártó a többi autóipari szereplővel együtt, még ha ez
a döntés nem is nyerte el annyira néhány márka tetszését.
Az 1.5 TSI evo2 az előző motorhoz képest kevesebb nyersanyag felhasználásával előállítható
Ennek ellenére a Volkswagen nem engedi el teljesen a belsőégésű motorok témáját, ugyanis a wolfsburgiak lerántották a leplet az új 1.5 TSI motorjukról, melyet nemes egyszerűséggel csak 1.5 TSI evo2-nek neveztek el. A négyhengeres erőforrás egyik nagy fejlesztése, hogy a katalizátort és a részecskeszűrőt egyetlen motorkomponensbe integrálták, ennek egyik előnye, hogy a motor előállításához a korábbinál kevesebb ritkafémre van szükség, emellett pedig a Volkswagen állítása szerint kevésbé környezetszennyező és takarékosabb is mint elődje. A most bemutatott erőforrás 150 lóerőt kínál majd és azt is nyilvánosságra hozták, hogy kezdetben a T-Roc és a T-Roc Cabrio modellekhez kínálja majd a most bemutatott motort a Volkswagen. Természetesen később további modellek is megkapják majd az 1.5 TSI evo2-t, a konnektoros hibridekben összesen 272 lóerős összteljesítményt kínál majd a hajtáslánc az elektromos rásegítéssel. A hírek szerint 2023-ban a Volkswagen Passat és a Skoda Superb is ezzel gurulhat az utcákra.