Útjára indult a Suzuki SX4 S-Cross
Itt az új Suzuki. Orbán Viktor már vezette
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új modell gyártáskezdetének tapsolhattunk Esztergomban. A becsületes neve Suzuki SX4 S-Cross, s ő egy modern szabadidő-autó, olyan, mint a Qashqai. Nagyon olyan.
Megkezdődött a Suzuki SX4 S-Cross gyártása Esztergomban. Hogy a micsodáé? Ez most az SX4 utódja, vagy mi? Nem, teljesen más, teljesen új modell. A jó öreg SX4-et is szerelik és forgalmazzák még, hogy meddig, egyelőre nem tudni. Fölé érkezik hát "rendes", divatos, modern szabadidő-autóként az új SX4 S-Cross, s hogy miért ez a neve, miért ilyen bonyolult, ne kérdezzék. Ez van, ezt kell szeretni. De lehet is, mert első blikkre klassz a kocsi, csak az ára, na az mellbevágó. Mármint suzukis, amolyan mi autónk-mércével, hiszen a konkurencia is hasonlóan drága...
Szóval megkezdődött az SX4 S-Cross gyártása, ezt pedig illett megünnepelni, méghozzá igen komoly körítéssel. Egy zöldcitrom metál példányt Orbán Viktor kormányozott le a szalagról, jobbján Szuzuki Oszamuval. Előtte nyilván a miniszterelnök és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója is beszédet mondott, akárcsak Takeucsi Hiszasi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója és Yamamoto Tadamicsi nagykövet is. Elhangzott, hogy az SX4 S-Cross világautó lesz, mert Európa mellett a Közel- és Távol-Keleten, Afrikában, Oroszországban, Latin-Amerikában is szeretnék befuttatni - már az első évben 100 ezres a célszám.
A termelés fokozása 100 új munkahelyet teremt, s beszállítói szempontból is jó, ugyanis a beszállítók negyede magyar cég. Jelenleg két műszakban percenként egy új Splash, Swift, SX4 vagy SX4 S-Cross gördül le a gyártósorról, naponta összesen kb. 800, amiből pillanatnyilag kb. 250 a kompakt crossover. Miniszterelnökünk kihasználta az alkalmat, s arról is beszámolt, hogy 2017 végéig megépül az új, az autószállító trélereket is elbíró komáromi Duna-híd, és elkészül az Esztergomot az M1-gyel összekötő út is. A kormány stratégiai partnere különben 1992 óta már 2,23 millió autót gyártott Magyarországon.
A márciusi Genfi Autószalonon bemutatott újdonság az Év Autója 2014 díjra pályázók között van, és nem is olyan sokára kistestvért kap, egy Juke-riválist. Az SX4 S-Crossra meg simán rásüthető, hogy tervezésekor a nagy népszerűségnek örvendő Nissan Qashqai lekopírozása lehetett az ukáz. Úgy is néz ki, és a rögtönzött üléspróba alapján utastere is hasonló méretű és nívójú. A "régi" SX4-nél persze hosszabb, szélesebb és tágasabb, s végre a csomagtartó is öblös, alapból 430 literes, bővítve közel 1,3 köbméteres.
Suzuki SX4 S-Cross - méretek
Hosszúság (mm) | 4300 |
Szélesség (mm) | 1765 |
Magasság (mm) | 1575-1580 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1535/1505 |
Hasmagasság (mm) | 165-170 |
Csomagtartó (l) | 430-1269 |
Amint az fenti táblázatunkból hasmagassági sorából látszik és a képekből is lejöhet, az SX4 S-Cross nem terepjáró, viszont annak látszik. És sok más versenytárssal szemben igenis kínál összkerékhajtást, továbbá az Allgrip fantázianevű 4x4 részeként a vezető négy üzemmód (Auto, Sport, Snow és Lock) közül választhatja ki az ideálisat/szükségeset. Összkerékhajtás a benzines és a dízelmotorhoz is kérhető, fokozatmentes (kormány mögüli kézi kapcsolással 7 fokozatot azért mégis imitáló) CVT automata váltó csak a benzineshez. A dízel manuális váltója 6 sebességes. Motorleállító és -újraindító stop/start rendszer a kézi váltósokhoz van (felárért).
A motorpaletta soványnak tűnhet, és voltaképp az is, plusz semmi újat nem hoz. Az egyformán 120 lóerős és 1,6 literes szívó VVT és DDiS (Fiat-féle) blokk is régi ismerős, ugyanakkor finomítottak és könnyítettek rajtuk, de könnyítettek az áramvonalas karosszérián is szokás szerint főleg nagyszilárdságú acéllal. Eredmény? Alacsony fogyasztás, alacsony CO2-kibocsátás. Az Euro6-os dízel elvileg alig több mint 4 litert kér 100 km-enként, de a benzines sem sokkal torkosabb.
Suzuki SX4 S-Cross - műszaki adatok
Zárójelben a 4x4-es változatok értékei
1.6 VVT | 1.6 VVT 4x4 | 1.6 DDiS | 1.6 DDiS 4x4 | |
Motor | benzines | benzines | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1586 | 1586 | 1598 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 vagy CVT | kézi/5 vagy CVT | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] | 120 (6000) | 120 (6000) | 120 (3750) | 120 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 156 (4400) | 156 (4400) | 320 (1750) | 320 (1750) |
Végsebesség (km/h) | 180 (170) | 175 (165) | 180 | 175 |
Gyorsulás (0-100 km/h, s) | 11,0 (12,4) | 12,0 (13,5) | 12,0 | 13,0 |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) |
6,6-6,8/4,8/5,4-5,5 (6,8/4,7/5,5) | 6,8-7,1/5,0-5,1/5,7-5,9 (6,8/5,0/5,7) | 5,1-5,4/3,7-3,8/4,2-4,4 | 5,2-5,7/3,9-4,0/4,4-4,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 125-127 (125) | 130-135 (130) | 110-115 | 114-120 |
Saját tömeg (kg) | 1085-1175 (1125-1185) | 1170-1240 (1190-1250) | 1240-1305 | 1305-1370 |
Zárójelben a 4x4-es változatok értékei
A felszereltség úgy néz ki, hogy széria (GL) a 4 irányban állítható multikormány, a 4 elektromos ablak, a fedélzeti számítógép, a klíma (manuális), a CD-s/MP3-as és USB-csatlakozós hifi, a sebességhatárolós tempomat, az utasoldalon is magasságállítós ülés, az osztottan dönthető hátsó ülés, a 7 légszák, az ESP, az abroncsnyomás-ellenőrzés, azaz messze nem fapad a belépő szint sem. A GL+ 320 ezerért már alufelnis, ezüst tetősínes, ködlámpás, elektromosan behajtható tükrös, dupla digitklímás, bőrkormányos, hátul is könyöklős, egyebek mellett. A csúcs GLX vaskos 900 ezres többletért króm hűtőrácsos, LED-menetfényes, a B-oszloptól sötétített ablakos, esőérzékelős, elektrokróm tükrös, telefonkihangosítós, elöl ülésfűtéses, hátsó légbeömlős, elöl-hátul parkradaros, és még (kapaszkodjunk) 900 ezerért (kétrészesen csúsztathatós, üveg) panorámatetős, nem 16, hanem 17 colos felnis, stop-startos, műbőr ajtókárpitos, bőr/műbőr üléskárpitos, tejben-vajban fürösztős.
Suzuki SX4 S-Cross - listaárak (Ft)
1.6 GL | 4 980 000 |
1.6 DDiS GL | 5 780 000 |
1.6 GL+ | 5 300 000 |
1.6 GL+ CVT | 5 600 000 |
1.6 GL+ 4WD | 5 900 000 |
1.6 GL+ 4WD CVT | 6 200 000 |
1.6 DDiS GL+ | 6 100 000 |
1.6 GLX | 6 200 000 |
1.6 GLX CVT | 6 500 000 |
1.6 GLX napfénytető, EASS | 7 100 000 |
1.6 GLX 4WD | 6 800 000 |
1.6 GLX 4WD CVT | 7 100 000 |
1.6 GLX 4WD CVT, napfénytető | 8 000 000 |
1.6 GLX 4WD napfénytető, EASS | 7 700 000 |
1.6 DDiS GLX | 7 000 000 |
1.6 DDiS GLX napfénytető, EASS | 7 900 000 |
1.6 DDiS GLX 4WD | 7 600 000 |
1.6 DDiS GLX 4WD napfénytető, EASS | 8 500 000 |
EASS: stop/start rendszer; metál/gyöngyház felár: 95 000 Ft
Az árak magukért beszélnek, minimum 5 milliót kell a pénztárban hagyni, ha nem kisautó-felfújtat (SX-4), hanem kompakt crossovert vinnénk haza. Két vadiúj szín is van (zöldcitrom metál és ametisztszürke gyöngymetál), minden más majd a teszt után.
Itt egy videó egy alap SX4-ről: http://www.youtube.com/watch?v=yUvTlejoKuE
Az 1085 kg-s alapsúly tekintélyesen alacsony adat a Qashqai 1297 kg tömegéhez képest, most azon vagyunk megdöbbenve hogy a Peugeot 308 1075 kg-t nyom, sok alumínium idommal, műanyag 5. ajtóval, érdekes hogy a Suziék lazán hozzák ezt 1100 kg alatti adatot, csak magas szilárdságú acéllal. Habár igaz az is, hogy a 308 1.6 HDI is csak 1090 kg, az SX4 pedig 1240 kg-nál kezdődik a MultiJet-el.
Az alapfelszereltség elég bőséges, nekem csak a bőrkormány és a ködlámpás hiányzik belőle. Vicces dolog hogy a legfelső krómozott hűtőmaszk borda csak a GLX tulajdonosok privilégiuma. 🙂
Nem tudom ki képes ennyit adni érte ennyiért autót is lehet kapni .
Nem rossz a kinézete, az ára meg alakul. Ami zavar hogy crossovernek hirdetik, de nem az. Ez egy magasított személyautó vagy egyterű. A hasmagassága kicsi és az első kerék előtti lemez alacsony és vízszintes. A kerékjárati ívek nagyon rásimulnak a kerékre. A rugózása sem tűnik hosszúnak. Ha a Qashqai ellenfele akar lenni akkor az nem fog sikerülni szerintem. A rossz magyar utakon biztos nem veszi fel vele a versenyt. Ettől még lehet sikeres autó, bár a belseje kicsit sablonos, érdektelen szerintem. A motorok adati szimpatikusak, de a valóságra kíváncsi lennék.
Dízel automata nélkül még nyugaton sem számíthat jó eladási eredményre. A Qashqai, Sportage , ix35, és … stb. más típusok rendelkeznek 4×4 automata dízel kombóval is.
Nagy minőségi ugrás a kocsi a Suzukinak,kétségkívül mutatós és végre igazi méretes kompakt SUV.Szépen összeollózták a konkurencia legjobb designelemeit is!
Ettől függetlenül a C-Cross(itthon)rétegautó lesz,nem túl nagy eladási darabszámmal.
Miért?
A Suzuki neve nálunk 20 év alatt összefonódott az olcsó”népautó”imidzsével és csak nagyon lassan vetkőzi azt le.
Bár itt Szegeden a szalonban júliusi előrendeléssel már 4,5 millióért ideadták volna,a táblázatban írt árszínvonalat nehéz lesz tartania mert hatalmas a konkurencia.
Alig olcsóbb,mint a Sportage,az ix 35,a Qasqai pedig már kedvezőbb árú,a Dusterből pedig a”fullos”sem kerül ennyibe.Alulról pedig a nem sokkal kisebb Trax,Captur és Mokka szorongatja.
A régi Sx4-hez képest túl markánsnak érzem az árkülönbséget,a reális Magyarországi alapárat 4-4,2 millió körülire tenném!
Nyugaton viszont a mostani áron is befuthat……..
A hátulja mint a nissan qasghai, az eleje mint az új generációs lancia delta csak turcsi orral, mint aki szó szerint fent hordja az orrát. Az első lámpái is lancia deltás csak mintha meghízott volna a lámpa. Amúgy nem rossz kocsinak néz ki belül is egész jó.
Tetszik ez az új Suzuki. Amikor először olvastam róla, már akkor gondoltam, hogy ez az első Suzuki, amit megvennék, mert végre van csomagtartója, olyan, ami talán már használható méretű. A neve szerintem is benyolult, elég lett volna csak Suzuki S-Cross, úgyis mindenki így fogja hívni. De ez lényegtelen is, ami igazán érdekelt, az az, hogy vajon mennyibe fog kerülni? Féltem tőle, hogy a „Suzukival elszáll a ló”, de azért valahol bíztam benn, hogy a konkurencia árait is figyelembe veszik majd. Azt gondoltam, hogy árban beesik a Dacia Duster és a Nissan Qashqai közé, mivel műszakilag is valahol itt a helye, és valahonnan innen kellene vevőket szereznie is. Meg kellene győzni a Duster vásárlóit, hogy megéri az a pár százezer plusz, a Qashqai vevőkörét pedig hogy olcsóbban is megkaphatja a közel azonos szinvonalú, képességű autót.
Na ettől a realitástól nagyon messze vannak a Suzuki elgondolásai. Bár bízom benn, hogy ezek az árak csak a paíron megjelenő listaárak, és a szalonokban azonnal egy 1 milliós kezdvezménnyel indítanak, és ez a kedvezmény örökké tart majd :))))))) Ugyanis valahol ez lenne a realitás.
Jelenleg egy Qashqai – akcióban – 3.990.000 Ft (a listaára ennek is 5,1 millió lenne), és ebben is minden benne van, ami az alap S-Crossban, kivéve a tempomat, és nem 7 légzsák van, hanem „csak” 6. Sőt speciális finanszírozás választása esetén további 400 ezer a kedvezmény, de azért ez a finanszírozás nem biztos, hogy kedvező.
A lényeg, hogy a Nissan 4 millió alatt elhozható. Sőt 4,81 millióért már Qashqai +2 -t lehet kapni, ami már a 7 személyes verzió.
A legolcsóbb 4×4-es dízel az S-Cross-nál 7,6 millió, a Nissan Qashqai esetében a nagyszerű új 1.6 dCi 4×4 meghajtással 6,5 millióról indul, és ez már egy elég jó felszereltség (Acenta) dupla digit klímával, start-stop rendszerrel.
Szóval szerintem a Suzukinál vastagon fogott a ceruza, méghozzá nagyon vastagon. Bevezetési akció kell – ami örökké tart 🙂 – és legalább 1 milliót engedni kell a remélhetőleg csak papíron létező listaárból.