Utcára és pályára is megújult a Chevrolet Camaro
Z/28: ilyen gyors Camaro még sosem volt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
New Yorkban bemutatkozott a frissített Chevrolet Camaro, és a facelift egy új csúcsmodellt is hozott a pályanapokon izomautózóknak.
Lerántották a leplet a frissített Chevrolet Camaro izomautó (2+2 üléses) kupé kiviteléről, a legenda 2014-es modellévű, korábban csak ízelítőn mutatott verziója a New York-i Autószalonon debütált.
Az 1967-es ősre visszakacsintó Z/28-as csúcsmodellben könnyebbek az ülések, vékonyabb-könnyebb a hátsó szélvédő, könnyebb az akkumulátor, könnyített az 1,5 g lassításra képes karbon-kerámia Brembo fékrendszer, az 1,05 g oldalgyorsulást engedő, állítható lengéscsillapítós futómű szintén. Klíma csak rendelésre van, az ülésállítás manuális, miként a 6-os váltó is. Kikukázták a ködlámpát, a defektjavítót, a szigetelések zömét is. A hátul 305/30-as kerék "csupán" 19 colos, a Pirelli PZero Trofeo R papucsok is spórolást jelentenek az SS vagy a ZL1 20 colosaihoz viszonyítva.
A részlegesen önzáró differenciálművel szerelt, dupla-dupla kipufogós és szolid szárnyas, bitang diffúzoros, burkolt padlós Z/28 LS7-es motorja a Corvette Z06-féle 7,0 literes szívó V8-as kb. 500 lóerővel, 637 Nm-es nyomatékkal, titán szelepekkel és hajtókarokkal, s ha minden igaz, a pályanapok kedvelőinek szánt dög jóval gyorsabb az eddigi über-Camarónál, a nála 136 kilóval nehezebb kompresszoros (és 580 lovas) "régi" ZL1-nél.
Gyorsulásról, végsebességről, ilyesmiről még nem közölt adatokat a Chevrolet. A "polgári" változatok V6-os vagy V8-as motorjai maradnak a régiek. Camaro-facelift a boltokban ősztől, a Z/28 értékesítése jövő tavasszal startol, legalábbis Amerikában.
Na ez vad, nem rajongok az amcsi gépekért, de ez ütős.