Utcai versenyautó készült a legkisebb Lamborghiniből

A Lamborghini Huracán STO még a Performanténál is jobb menetteljesítményeket kínál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az otthoni garázstól a versenypálya célegyeneséig is vezethető a Lamborghini Huracán STO, motorsportból származó alkatrészei és kinézete ellenére ugyanis közúton is használható.

Mint arról beszámoltunk, Stefano Domenicali hamarosan távozik a Lamborghini vezérigazgatói pozíciójából. Előtte viszont még egy új csúcsverziót hagy hátra a Lamborghini leginkább elhivatott rajongóinak és a tehetősebb vásárlóinak. A nemrég megújult Huracán már alapváltozatában sem nevezhető egy praktikus bevásárlós kocsinak, de tény, hogy egy versenyautónál azért visszafogottabb, főleg az aerodinamikát tekintve. A középmotoros sportkocsinak azonban van olyan jó az irányíthatósága, hogy érdemes volt a benne rejlő teljes potenciált kiaknázni, így született meg a Huracán STO.
Hirdetés
Az utastér mögött dolgozó, a manapság kuriózumnak számító szívó V10-es erőforrás a Huracán Performantéhoz hasonlóan 640 lóerőt ad le, motorerőt tekintve tehát nincs növekedés az előző csúcsverzióhoz képest. A kocsi célját tekintve viszont van, ezt ugyanis kifejezetten a versenypályára szánják, éppen csak annyi szükséges minimumot pakoltak bele, hogy a használhatóság érdekében közúti rendszámot is kaphasson. Az autót elnézve viszont eléggé határesetnek tűnik, még ha a forgalmi szabályoknak meg is felel, egy pillanatra sem merülne fel senkiben kétség, hogy ennek a versenypályán a helye. A legegyértelműbb részlet e tekintetben az egyedi fényezés, ami különböző matricákból, feliratokból és csíkokból áll, csakúgy, mint a versenyautókon. A képeken látható kombinációk csupán útmutatóként szolgálnak, valójában minden vásárló saját maga szabhatja személyre a karosszéria színezését. Az új csúcs-Huracán a Lamborghini Squadra Corse részlegének versenyautóin, a Huracán Super Trofeo EVO-n és a GT3 EVO-n alapszik - előbbi a dühöngő bika saját versenysorozatában szerepel, utóbbi pedig hosszútávú versenyeken zsebelt be több trófeát is, például a daytonai 24 óráson és a sebringi 12 óráson. Az STO a Super Trofeo Omologata kifejezésre utal, ugyanis a Super Trofeo homologizált változatáról beszélhetünk, aminél a fő cél a tömegcsökkentés és a maximális tapadás elérése volt. Készült egy teljesen új karosszéria-elem az autó orrára, ami magába foglalja a csomagtér-fedőt, a lökhárítót és az első sárvédőíveket - ezek általában külön alkatrészek, de így, illesztések nélkül itt is súlyt tudtak csökkenteni. Természetesen szénszálból készült, csakúgy mint a karosszéria 75%-a, ami nagyobb arány az eddigi Huracánokhoz képest. De nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikára is, elöl nagyobb légbeömlők hűtik a radiátort, új nyílások vezetik ki a levegőt az első kerékjárati ívekből, és módosított csatornákon jut a levegő az agresszív diffúzorhoz. Hátul szintén a hűtés és a leszorítőerő termelése játszik fontos szerepet, a tetőcsatornában, a hátsó sárvédők bevágásain és persze a motorháztető minden szemet magára irányító nyílásain a lehető legoptimálisabban áramlik keresztül a levegő.
Hirdetés
Hatalmas és összetett a hátsó szárny is, ami kézzel állítható az adott versenykörülményekhez. Belül puritán környezetre számíthatunk, a Lamborghini bemutató anyagában szerepelt valahol a "kényelem" szó, ezt érdemes inkább elfelejteni. A sok szénszál mellett Alcantarával is találkozhatunk, négypontos biztonsági öveknek helyet adó kagylóülésekkel, és az ilyenkor kötelező szövetből készült ajtóbehúzóval. Valószínűleg nem ezen az utolsó részleten múlt (inkább a magnézium felniken, a kisebb tömegű szélvédőn és a sok szénszálon), de a már egyébként sem nehéz Huracán Performanténál 43 kg-mal könnyebb az STO, összesen 1339 kg-t nyom - de ezen kívül a maximális leszorítóerő is 53%-kal nagyobb. A Bridegstone Potenza gumiabroncsokat kétféle konfigurációban, egy versenyre fókuszált és egy valamivel utcaibb kivitelben lehet kérni, a jó köridők eléréséhez háromféle vezetési üzemmód közül lehet választani (STO - utcai, Trofeo - pálya, Pioggia - nedves aszfalt), ami a futóműtől a gáz- és kormányreakción át a fékrendszerig mindent optimalizál. Komoly csomagot rakott össze tehát a Lamborghini, komoly pénzért: áfa nélkül majdnem 90 millió forintba kerül (nagyjából bruttó 113 millió forint), az extralistából való szemezgetés előtt. Súlyos felár ez az alap Huracán EVO-hoz képest, kb. 40 millió forint, mindössze plusz 10 lóerőért, viszont sokkal komolyabb menetdinamikáért és kinézetért is cserébe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?