Utánfutóval növel hatótávot a Rinspeed
Rinspeed Dock+Go: áram az utánfutóban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A fura fejlesztéseiről és tuning Porschéiról ismert svájci cég egyszerű megoldást kínál az elektromos hatótáv növelésére: szállítsuk utánfutóban az áramot!
Frank M. Rinderknecht, a Rinspeed atyja már jó sokszor meghökkentette az autós világot, és valószínűleg legújabb elektromos hatótáv növelésére kitalált megoldása is megmarad ezen a szinten.
Genfben mutatja majd be a smart forTtwo elektromos változatához kigondolt Dock+Go elnevezésű megoldását a Rinspeed, mely nem más, mint egy akkumulátorokkal megrakott, a smart farrészét mintázó utánfutó. A dobozban bármit el lehet helyezni, pizzafutároknak lehet fűtött szállítódoboz, mesterembereknek szerszámos láda, vagy bármilyen egyéb kellék.
A Dock+Go mindemellett azonban a hagyományosan alacsony elektromos hatótávot növelő berendezést is tartalmazhat, legyen az kisméretű belsőégésű motor, üzemanyag-cella, vagy épp plusz akkumulátorok, amikkel növelhető a megtehető kilométerek száma. Ráadásul úgy találták ki, hogy a hátsó tengely forgása közben keletkező energiát az autó akkumulátorába töltik vissza. A Dock+Go tetején napelemek találhatók, pihenés közben ezen keresztül is töltődik az utánfutóba rejtett energiacsomag.
Kérdés, hogy a hatkerekűvé válás mennyit változtat az adott autó vezethetőségén: az apró smartnál valószínűleg ennek nincs sok jelentősége, és még a típus jellege is szabad utat enged efféle játékoknak, de valahogy nehezen tudjuk elképzelni, hogy egy Nissan Leaf, elektromos Renault Fluence vagy még kevésbé egy Tesla Roadster vagy épp Fisker Karma tulajdonosa örömmel illesztené autója farára Herr Rinderknecht találmányát.
Genfben mutatja majd be a smart forTtwo elektromos változatához kigondolt Dock+Go elnevezésű megoldását a Rinspeed, mely nem más, mint egy akkumulátorokkal megrakott, a smart farrészét mintázó utánfutó. A dobozban bármit el lehet helyezni, pizzafutároknak lehet fűtött szállítódoboz, mesterembereknek szerszámos láda, vagy bármilyen egyéb kellék.
A Dock+Go mindemellett azonban a hagyományosan alacsony elektromos hatótávot növelő berendezést is tartalmazhat, legyen az kisméretű belsőégésű motor, üzemanyag-cella, vagy épp plusz akkumulátorok, amikkel növelhető a megtehető kilométerek száma. Ráadásul úgy találták ki, hogy a hátsó tengely forgása közben keletkező energiát az autó akkumulátorába töltik vissza. A Dock+Go tetején napelemek találhatók, pihenés közben ezen keresztül is töltődik az utánfutóba rejtett energiacsomag.
Na és amit most írtál az nem vélemény? Nem kell figyelembe venni, a saját magát “SMARTDOKI”-nak nevező szélhámos véleményét, hisz nem ért semmihez, csak a lehúzáshoz. Meg kell csak nézni mekkora marhaságokat ír a smartklub oldalán! A régi smartosok már ismerik, ők nem is írogatnak neki! SZIA!!!
[url][/url][url][/url][url][/url] Nem kell figyelembe venni ennek a majomnak a véleményét, hogy nem normális, az már onnan kiderül, ahogy saját magát nevezi! ” Sorry! “
Kedves Gruber úr!
Ez nem volt valami objektív cikk. Egy újságírónak nem kell feltétlenül véleményt alkotnia, különösen akkor nem, ha nyilvánvalóan nem látja meg a lényeget, a használhatóságot és praktikumot. Nem találtak még ki ennél gyorsabb bővítési lehetőséget, ha hirtelen kellene még plusz 100-150 km-re való energia. Ráadásul jól is néz ki. Sorry!