Űrtechnika veteránbőrben: sport EV-t épít a Toyota

Kézi váltós elektromos sportkocsit tervez a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Goodwoodban egy 1970-es Toyota 2000GT testébe helyezve mutatták be a jövőbeli hajtáslánc prototípusát.


Alig telt el pár nap azóta, hogy végre itthon is találkozhattunk a Toyota GT86 sportkocsival, és közben már olyan pletykák terjengenek, miszerint a Toyobaru után már elektromos hajtású, de szokatlan módon kézi váltóval szerelt sportkocsit fognak piacra dobni, jó pár év múlva. Az idei Goodwood Festival of Speeden ki is állítottak egy különleges keveréket: a klasszikus vonalú, 1967 és 1970 között mindössze 337 példányban gyártott 2000GT sportautó motorterében állítólag már a majdani elektromos hajtású sportkocsi prototípus-hajtásláncának korai változata volt látható. A villanymotorhoz egy nyomatékszabályzó generátorral együttműködő kézi váltót kapcsoltak: bár a Morgan részéről hallottunk már hasonlót, EV-k esetében nem jellemző, s nem is túl indokolt a manuális szerkezet alkalmazása.
Hirdetés
Az autó megjelenésére még elég sokáig kell várnunk: először állítólag egy legkorábban három év múlva megjelenő kis városi autóban debütál a technika, és csak annak sikeres fogadtatása esetén számolhatunk a most pletykaszinten felmerült forgonyos sportkocsival.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:21
    Permalink

    Király, így legalább lesz vezetési élmény is az elektromos autókban. Már várom azt a napot amikor kézzel kapcsolgathatok az elektromos kocsimban 🙂

Vélemény, hozzászólás?